עזריאל ברגר כתב:ואגב טל - באיזו פרשה בתורה מוזכרים כל שבעת המשקים?
(יין, דבש, שמן, חלב, טל, דם, מים)
האזינו.
עזריאל ברגר כתב:ואגב טל - באיזו פרשה בתורה מוזכרים כל שבעת המשקים?
(יין, דבש, שמן, חלב, טל, דם, מים)
צביב כתב:עגל בלשון הקודש [הניקוד בפתח]
צביב כתב:צביב כתב:עגל בלשון הקודש [הניקוד בפתח]
במילון לא ראיתי [אפילו שמתאים לאבן שושן לכתוב כך]
אומנם נמצא בסמ"ע
לייטנר כתב:האם אין זו הכוונה ל'עקל' (כמו בביטוי: "אם לעקל, אם לעקלקלות"), שהוא הסל העגול המשמש לעצירת השמן בזית?
עזריאל ברגר כתב:לייטנר כתב:האם אין זו הכוונה ל'עקל' (כמו בביטוי: "אם לעקל, אם לעקלקלות"), שהוא הסל העגול המשמש לעצירת השמן בזית?
בביטוי "אם לעקל" לא מדובר על בית הבד, אלא על שדה.
סנהדרין כ"ו א כתב:חזייה לההוא גברא דהוה כסח בכרמי אמר להן כהן וזמר א''ל יכול לומר לעקל בית הבד אני צריך אמר להם הלב יודע אם לעקל אם לעקלקלות
רש"י כתב:עקל. דדורתא וצריכה לבית הבד לקשור את תפוח הזיתים כשעוצרין אותן בקורה:
יעקובי כתב:י''ב פסוקים רצופים בתורה, שכולם מתחילים במלה אחת ומסתיימים במלה אחת.
(טו) ארור האיש אשר יעשה פסל ומסכה תועבת יקוק מעשה ידי חרש ושם בסתר וענו כל העם ואמרו אמן: ס (טז) ארור מקלה אביו ואמו ואמר כל העם אמן: ס (יז) ארור מסיג גבול רעהו ואמר כל העם אמן: ס (יח) ארור משגה עור בדרך ואמר כל העם אמן: ס (יט) ארור מטה משפט גר יתום ואלמנה ואמר כל העם אמן: (כ) ארור שכב עם אשת אביו כי גלה כנף אביו ואמר כל העם אמן: ס (כא) ארור שכב עם כל בהמה ואמר כל העם אמן: ס (כב) ארור שכב עם אחתו בת אביו או בת אמו ואמר כל העם אמן: ס (כג) ארור שכב עם חתנתו ואמר כל העם אמן: ס (כד) ארור מכה רעהו בסתר ואמר כל העם אמן: ס (כה) ארור לקח שחד להכות נפש דם נקי ואמר כל העם אמן: ס (כו) ארור אשר לא יקים את דברי התורה הזאת לעשות אותם ואמר כל העם אמן: פ
זכרוני בגד בי...עזריאל ברגר כתב:לייטנר כתב:האם אין זו הכוונה ל'עקל' (כמו בביטוי: "אם לעקל, אם לעקלקלות"), שהוא הסל העגול המשמש לעצירת השמן בזית?
בביטוי "אם לעקל" לא מדובר על בית הבד, אלא על שדה.
יעקובי כתב:יפה.
ארבע תיבות רצופות בתורה, המופיעות ג"כ במגילת אסתר.
כיל"איעקובי כתב:ארבע תיבות רצופות בתורה, המופיעות ג"כ במגילת אסתר.
?ארפכשד כתב:כיל"איעקובי כתב:ארבע תיבות רצופות בתורה, המופיעות ג"כ במגילת אסתר.
פרשה אחתעזריאל ברגר כתב:מה מבדיל בין פרשיות ויצא, מקץ לכל שאר פרשיות התורה?
עזריאל ברגר כתב:הרבה פסוקים בסדרת "ויסעו ויחנו".
ספרתי שם כמדומני כ50 מפסיקים ברצף (כאשר התעלמתי מהמקפים).
איש גלילי כתב:עזריאל ברגר כתב:הרבה פסוקים בסדרת "ויסעו ויחנו".
ספרתי שם כמדומני כ50 מפסיקים ברצף (כאשר התעלמתי מהמקפים).
יפה, אבל הפסוק שאני מדבר עליו יש בו ששה מפסיקים.
יעקובי כתב:יפה.
התוכל להצביע על תופעה נוספת שכזו (היינו עוד ד' מילים אחרות, המופיעות בחומש ובמגילה).
לייבעדיג יענקל כתב:אותן שש תיבות שרמזת להן מופיעות גם בנביא (בתוספת שם ה'). את הפסוק מהתורה אומרים מדי יום, את הפסוק בנביא אומרים פעם או פעמיים בשבוע, והפסוק בכתובים נאמר פעם או פעמיים בחודש.
לייבעדיג יענקל כתב:והיכן יש שבע תיבות בתורה המופיעות באותו אופן גם בתהילים?
עזריאל ברגר כתב:משפט בשמו"ע, שיש בו כמה נוסחאות בין האשכנזים (אשכנז, ספרד, חב"ד), אך במקום אחר בתפילה כולם אומרים אותו בנוסח אשכנז.
מחולת המחנים כתב:עזריאל ברגר כתב:משפט בשמו"ע, שיש בו כמה נוסחאות בין האשכנזים (אשכנז, ספרד, חב"ד), אך במקום אחר בתפילה כולם אומרים אותו בנוסח אשכנז.
בחזרת הש"ץ, לעומתם משבחים ואומרים, בברכת יוצר אור.
מחולת המחנים כתב:ב. אותו נוסח הפתיחה המשמש לפתיחת ברכה אחת משמש לחתימת ברכה אחרת.
עזריאל ברגר כתב:מחולת המחנים כתב:ב. אותו נוסח הפתיחה המשמש לפתיחת ברכה אחת משמש לחתימת ברכה אחרת.
יוצר האדם.
עזריאל ברגר כתב:ואגב זה, אומרים שיש שלש ברכות שמתחילות ב"אשר יצר" - אחת שמחה, אחת עצובה, [b]והשלישית - תחליט לבד...
חזור אל “מטפחת ספרים ועיטור סופרים”
משתמשים הגולשים בפורום זה: אין משתמשים רשומים ו־ 297 אורחים