מפרשי האוצר
חיפוש גוגל בפורום:

אשכול אביעה חידות

מילתא דתמיהא, בשורת ספרים חדשים, עיטורי סופרים ומטפחת ספרים.
ארץ
הודעות: 69
הצטרף: ה' אוגוסט 08, 2013 12:46 pm

Re: אשכול אביעה חידות

הודעהעל ידי ארץ » ג' אוקטובר 21, 2014 4:15 pm

עזריאל ברגר כתב:ואגב טל - באיזו פרשה בתורה מוזכרים כל שבעת המשקים?
(יין, דבש, שמן, חלב, טל, דם, מים)

האזינו.

הכהן
הודעות: 1591
הצטרף: א' נובמבר 25, 2012 1:46 pm

Re: אשכול אביעה חידות

הודעהעל ידי הכהן » ג' אוקטובר 21, 2014 4:19 pm

האזינו

צביב
הודעות: 1880
הצטרף: א' מרץ 04, 2012 2:02 pm

Re: אשכול אביעה חידות

הודעהעל ידי צביב » ג' אוקטובר 21, 2014 10:11 pm

מהו עגל בלשון הקודש [הניקוד בפתח]

צביב
הודעות: 1880
הצטרף: א' מרץ 04, 2012 2:02 pm

Re: אשכול אביעה חידות

הודעהעל ידי צביב » ה' אוקטובר 30, 2014 9:04 pm

צביב כתב:עגל בלשון הקודש [הניקוד בפתח]

במילון לא ראיתי [אפילו שמתאים לאבן שושן לכתוב כך]
אומנם נמצא בסמ"ע

עזריאל ברגר
הודעות: 13932
הצטרף: ג' אוקטובר 14, 2014 3:49 pm
מיקום: בת עין יע"א

Re: אשכול אביעה חידות

הודעהעל ידי עזריאל ברגר » ה' אוקטובר 30, 2014 10:28 pm

צביב כתב:
צביב כתב:עגל בלשון הקודש [הניקוד בפתח]

במילון לא ראיתי [אפילו שמתאים לאבן שושן לכתוב כך]
אומנם נמצא בסמ"ע

אשמח לשמוע פירוש

לייטנר
הודעות: 5598
הצטרף: א' אוגוסט 14, 2011 9:42 pm

Re: אשכול אביעה חידות

הודעהעל ידי לייטנר » ה' אוקטובר 30, 2014 11:14 pm

האם אין זו הכוונה ל'עקל' (כמו בביטוי: "אם לעקל, אם לעקלקלות"), שהוא הסל העגול המשמש לעצירת השמן בזית?

עזריאל ברגר
הודעות: 13932
הצטרף: ג' אוקטובר 14, 2014 3:49 pm
מיקום: בת עין יע"א

Re: אשכול אביעה חידות

הודעהעל ידי עזריאל ברגר » ו' אוקטובר 31, 2014 11:22 am

לייטנר כתב:האם אין זו הכוונה ל'עקל' (כמו בביטוי: "אם לעקל, אם לעקלקלות"), שהוא הסל העגול המשמש לעצירת השמן בזית?

בביטוי "אם לעקל" לא מדובר על בית הבד, אלא על שדה.

צופר הנעמתי
הודעות: 1715
הצטרף: א' יולי 14, 2013 12:12 am

Re: אשכול אביעה חידות

הודעהעל ידי צופר הנעמתי » ו' אוקטובר 31, 2014 12:57 pm

עזריאל ברגר כתב:
לייטנר כתב:האם אין זו הכוונה ל'עקל' (כמו בביטוי: "אם לעקל, אם לעקלקלות"), שהוא הסל העגול המשמש לעצירת השמן בזית?

בביטוי "אם לעקל" לא מדובר על בית הבד, אלא על שדה.


????

סנהדרין כ"ו א כתב:חזייה לההוא גברא דהוה כסח בכרמי אמר להן כהן וזמר א''ל יכול לומר לעקל בית הבד אני צריך אמר להם הלב יודע אם לעקל אם לעקלקלות


רש"י כתב:עקל. דדורתא וצריכה לבית הבד לקשור את תפוח הזיתים כשעוצרין אותן בקורה:

אTKH
הודעות: 165
הצטרף: ש' ינואר 08, 2011 11:13 pm

Re: אשכול אביעה חידות

הודעהעל ידי אTKH » ו' אוקטובר 31, 2014 1:24 pm

ג' פסוקים ברצף המתחילים באותם ד' תיבות.

ברזילי
הודעות: 3236
הצטרף: ב' ספטמבר 13, 2010 7:23 am

Re: אשכול אביעה חידות

הודעהעל ידי ברזילי » ו' אוקטובר 31, 2014 1:40 pm

ויאמר לה מלאך ד'

יעקובי
הודעות: 1116
הצטרף: ו' אוגוסט 01, 2014 12:46 pm

Re: אשכול אביעה חידות

הודעהעל ידי יעקובי » ו' אוקטובר 31, 2014 1:51 pm

י''ב פסוקים רצופים בתורה, שכולם מתחילים במלה אחת ומסתיימים במלה אחת.

סמל אישי של המשתמש
רחמים
הודעות: 1633
הצטרף: ג' נובמבר 01, 2011 12:28 pm
מיקום: http://yakobov-dev.co.il/
יצירת קשר:

Re: אשכול אביעה חידות

הודעהעל ידי רחמים » ו' אוקטובר 31, 2014 2:22 pm

יעקובי כתב:י''ב פסוקים רצופים בתורה, שכולם מתחילים במלה אחת ומסתיימים במלה אחת.


דברים פרק כז, טו-כו

(טו) ארור האיש אשר יעשה פסל ומסכה תועבת יקוק מעשה ידי חרש ושם בסתר וענו כל העם ואמרו אמן: ס (טז) ארור מקלה אביו ואמו ואמר כל העם אמן: ס (יז) ארור מסיג גבול רעהו ואמר כל העם אמן: ס (יח) ארור משגה עור בדרך ואמר כל העם אמן: ס (יט) ארור מטה משפט גר יתום ואלמנה ואמר כל העם אמן: (כ) ארור שכב עם אשת אביו כי גלה כנף אביו ואמר כל העם אמן: ס (כא) ארור שכב עם כל בהמה ואמר כל העם אמן: ס (כב) ארור שכב עם אחתו בת אביו או בת אמו ואמר כל העם אמן: ס (כג) ארור שכב עם חתנתו ואמר כל העם אמן: ס (כד) ארור מכה רעהו בסתר ואמר כל העם אמן: ס (כה) ארור לקח שחד להכות נפש דם נקי ואמר כל העם אמן: ס (כו) ארור אשר לא יקים את דברי התורה הזאת לעשות אותם ואמר כל העם אמן: פ

יעקובי
הודעות: 1116
הצטרף: ו' אוגוסט 01, 2014 12:46 pm

Re: אשכול אביעה חידות

הודעהעל ידי יעקובי » ו' אוקטובר 31, 2014 2:24 pm

יפה.

ארבע תיבות רצופות בתורה, המופיעות ג"כ במגילת אסתר.

אמסטרדם
הודעות: 1498
הצטרף: א' אוקטובר 20, 2013 8:13 pm

Re: אשכול אביעה חידות

הודעהעל ידי אמסטרדם » ו' אוקטובר 31, 2014 6:54 pm

סימן בשו"ע בו מופיע ב' פעמים ברכת יעקב.

עזריאל ברגר
הודעות: 13932
הצטרף: ג' אוקטובר 14, 2014 3:49 pm
מיקום: בת עין יע"א

Re: אשכול אביעה חידות

הודעהעל ידי עזריאל ברגר » ש' נובמבר 01, 2014 7:07 pm

עזריאל ברגר כתב:
לייטנר כתב:האם אין זו הכוונה ל'עקל' (כמו בביטוי: "אם לעקל, אם לעקלקלות"), שהוא הסל העגול המשמש לעצירת השמן בזית?

בביטוי "אם לעקל" לא מדובר על בית הבד, אלא על שדה.
זכרוני בגד בי...
נערך לאחרונה על ידי עזריאל ברגר ב ש' נובמבר 01, 2014 7:11 pm, נערך 2 פעמים בסך הכל.

עזריאל ברגר
הודעות: 13932
הצטרף: ג' אוקטובר 14, 2014 3:49 pm
מיקום: בת עין יע"א

Re: אשכול אביעה חידות

הודעהעל ידי עזריאל ברגר » ש' נובמבר 01, 2014 7:09 pm

יעקובי כתב:יפה.

ארבע תיבות רצופות בתורה, המופיעות ג"כ במגילת אסתר.

כי כן ימלאו ימי החנוטים/מרוקיהן - ובאותם הטעמים!

יעקובי
הודעות: 1116
הצטרף: ו' אוגוסט 01, 2014 12:46 pm

Re: אשכול אביעה חידות

הודעהעל ידי יעקובי » ש' נובמבר 01, 2014 9:02 pm

יפה.

התוכל להצביע על תופעה נוספת שכזו (היינו עוד ד' מילים אחרות, המופיעות בחומש ובמגילה).

ארפכשד
הודעות: 110
הצטרף: ש' אוקטובר 25, 2014 8:43 pm

Re: אשכול אביעה חידות

הודעהעל ידי ארפכשד » ש' נובמבר 01, 2014 9:14 pm

יעקובי כתב:ארבע תיבות רצופות בתורה, המופיעות ג"כ במגילת אסתר.
כיל"א

יעקובי
הודעות: 1116
הצטרף: ו' אוגוסט 01, 2014 12:46 pm

Re: אשכול אביעה חידות

הודעהעל ידי יעקובי » ש' נובמבר 01, 2014 9:16 pm

נפלא.

עזריאל ברגר
הודעות: 13932
הצטרף: ג' אוקטובר 14, 2014 3:49 pm
מיקום: בת עין יע"א

Re: אשכול אביעה חידות

הודעהעל ידי עזריאל ברגר » ש' נובמבר 01, 2014 10:42 pm

מה מבדיל בין פרשיות ויצא, מקץ לכל שאר פרשיות התורה?

הכהן
הודעות: 1591
הצטרף: א' נובמבר 25, 2012 1:46 pm

Re: אשכול אביעה חידות

הודעהעל ידי הכהן » ש' נובמבר 01, 2014 11:01 pm

ארפכשד כתב:
יעקובי כתב:ארבע תיבות רצופות בתורה, המופיעות ג"כ במגילת אסתר.
כיל"א
?
עזריאל ברגר כתב:מה מבדיל בין פרשיות ויצא, מקץ לכל שאר פרשיות התורה?
פרשה אחת

יעקובי
הודעות: 1116
הצטרף: ו' אוגוסט 01, 2014 12:46 pm

Re: אשכול אביעה חידות

הודעהעל ידי יעקובי » ש' נובמבר 01, 2014 11:11 pm

ככה יעשה לאיש אשר (לא יבנה את בית אחיו).

איש גלילי
הודעות: 2694
הצטרף: ג' יולי 08, 2014 3:28 pm
מיקום: הגליל העליון

Re: אשכול אביעה חידות

הודעהעל ידי איש גלילי » א' נובמבר 02, 2014 11:14 am

איזה פסוק בתורה יש בו רק טעמים מפסיקים (יש בו יותר משני טעמים)?

עזריאל ברגר
הודעות: 13932
הצטרף: ג' אוקטובר 14, 2014 3:49 pm
מיקום: בת עין יע"א

Re: אשכול אביעה חידות

הודעהעל ידי עזריאל ברגר » א' נובמבר 02, 2014 1:12 pm

הרבה פסוקים בסדרת "ויסעו ויחנו".
ספרתי שם כמדומני כ50 מפסיקים ברצף (כאשר התעלמתי מהמקפים).

איש גלילי
הודעות: 2694
הצטרף: ג' יולי 08, 2014 3:28 pm
מיקום: הגליל העליון

Re: אשכול אביעה חידות

הודעהעל ידי איש גלילי » א' נובמבר 02, 2014 1:23 pm

עזריאל ברגר כתב:הרבה פסוקים בסדרת "ויסעו ויחנו".
ספרתי שם כמדומני כ50 מפסיקים ברצף (כאשר התעלמתי מהמקפים).

יפה, אבל הפסוק שאני מדבר עליו יש בו ששה מפסיקים.

הכהן
הודעות: 1591
הצטרף: א' נובמבר 25, 2012 1:46 pm

Re: אשכול אביעה חידות

הודעהעל ידי הכהן » א' נובמבר 02, 2014 1:33 pm

בינתיים אני אשאל בסגנון דומה:
שלושה דגשים חזקים רצופים

עזריאל ברגר
הודעות: 13932
הצטרף: ג' אוקטובר 14, 2014 3:49 pm
מיקום: בת עין יע"א

Re: אשכול אביעה חידות

הודעהעל ידי עזריאל ברגר » א' נובמבר 02, 2014 1:42 pm

איש גלילי כתב:
עזריאל ברגר כתב:הרבה פסוקים בסדרת "ויסעו ויחנו".
ספרתי שם כמדומני כ50 מפסיקים ברצף (כאשר התעלמתי מהמקפים).

יפה, אבל הפסוק שאני מדבר עליו יש בו ששה מפסיקים.

"ואבני-שוהם ואבני מילואים לאפוד ולחושן" - באם אתה מחשיב את ה"מקל" כמפסיק.

עזריאל ברגר
הודעות: 13932
הצטרף: ג' אוקטובר 14, 2014 3:49 pm
מיקום: בת עין יע"א

Re: אשכול אביעה חידות

הודעהעל ידי עזריאל ברגר » א' נובמבר 02, 2014 1:43 pm

לעומת המסגרת היו הטבעות בתים לבדים לשאת את-השולחן.
גם כאן יש מקף, אבל זה שמונה מפסיקים!

לייבעדיג יענקל
הודעות: 1390
הצטרף: ו' אפריל 04, 2014 3:57 am

Re: אשכול אביעה חידות

הודעהעל ידי לייבעדיג יענקל » א' נובמבר 02, 2014 3:12 pm

יעקובי כתב:יפה.

התוכל להצביע על תופעה נוספת שכזו (היינו עוד ד' מילים אחרות, המופיעות בחומש ובמגילה).

איש חרבו על ירכו (בשמות ובמגילת שיה"ש)

מחולת המחנים
הודעות: 3272
הצטרף: ה' דצמבר 13, 2012 12:49 pm

Re: אשכול אביעה חידות

הודעהעל ידי מחולת המחנים » א' נובמבר 02, 2014 4:08 pm

א. בקשר לקודמים: שש מילים בתורה שמופיעים גם בתהלים.
ב. אותו נוסח הפתיחה המשמש לפתיחת ברכה אחת משמש לחתימת ברכה אחרת.

לייבעדיג יענקל
הודעות: 1390
הצטרף: ו' אפריל 04, 2014 3:57 am

Re: אשכול אביעה חידות

הודעהעל ידי לייבעדיג יענקל » א' נובמבר 02, 2014 4:19 pm

אותן שש תיבות שרמזת להן מופיעות גם בנביא (בתוספת שם ה'). את הפסוק מהתורה אומרים מדי יום, את הפסוק בנביא אומרים פעם או פעמיים בשבוע, והפסוק בכתובים נאמר פעם או פעמיים בחודש.
והיכן יש שבע תיבות בתורה המופיעות באותו אופן גם בתהילים?

וונדרבר
הודעות: 1673
הצטרף: ב' אוקטובר 06, 2014 3:04 pm

Re: אשכול אביעה חידות

הודעהעל ידי וונדרבר » א' נובמבר 02, 2014 4:39 pm

לייבעדיג יענקל כתב:אותן שש תיבות שרמזת להן מופיעות גם בנביא (בתוספת שם ה'). את הפסוק מהתורה אומרים מדי יום, את הפסוק בנביא אומרים פעם או פעמיים בשבוע, והפסוק בכתובים נאמר פעם או פעמיים בחודש.

ראה לעיל בדברי בר אוריין תנינא (מיום 13-09-10, וההודעות שאחריו)
viewtopic.php?f=7&t=541&start=40
נערך לאחרונה על ידי וונדרבר ב א' נובמבר 02, 2014 4:47 pm, נערך פעם 1 בסך הכל.

מחולת המחנים
הודעות: 3272
הצטרף: ה' דצמבר 13, 2012 12:49 pm

Re: אשכול אביעה חידות

הודעהעל ידי מחולת המחנים » א' נובמבר 02, 2014 4:44 pm

לייבעדיג יענקל כתב:והיכן יש שבע תיבות בתורה המופיעות באותו אופן גם בתהילים?

כי ידין ה' עמו ועל עבדיו יתנחם.

עזריאל ברגר
הודעות: 13932
הצטרף: ג' אוקטובר 14, 2014 3:49 pm
מיקום: בת עין יע"א

Re: אשכול אביעה חידות

הודעהעל ידי עזריאל ברגר » א' נובמבר 02, 2014 6:16 pm

משפט בשמו"ע, שיש בו כמה נוסחאות בין האשכנזים (אשכנז, ספרד, חב"ד), אך במקום אחר בתפילה כולם אומרים אותו בנוסח אשכנז.
כמדומני שיש עוד מקום בתפילה שכולם אומרים אותו בנוסח אשכנז, ושם הוא מפוצל לשתי פסקאות.

מחולת המחנים
הודעות: 3272
הצטרף: ה' דצמבר 13, 2012 12:49 pm

Re: אשכול אביעה חידות

הודעהעל ידי מחולת המחנים » א' נובמבר 02, 2014 6:19 pm

עזריאל ברגר כתב:משפט בשמו"ע, שיש בו כמה נוסחאות בין האשכנזים (אשכנז, ספרד, חב"ד), אך במקום אחר בתפילה כולם אומרים אותו בנוסח אשכנז.

בחזרת הש"ץ, לעומתם משבחים ואומרים, בברכת יוצר אור.

סמל אישי של המשתמש
אוצר החכמה
מנהל האתר
הודעות: 17371
הצטרף: ב' מאי 03, 2010 5:49 pm

Re: אשכול אביעה חידות

הודעהעל ידי אוצר החכמה » א' נובמבר 02, 2014 6:36 pm

זה רק הפוך, כולם אומרים כמו נוסח ספרד.

עזריאל ברגר
הודעות: 13932
הצטרף: ג' אוקטובר 14, 2014 3:49 pm
מיקום: בת עין יע"א

Re: אשכול אביעה חידות

הודעהעל ידי עזריאל ברגר » א' נובמבר 02, 2014 7:56 pm

מחולת המחנים כתב:
עזריאל ברגר כתב:משפט בשמו"ע, שיש בו כמה נוסחאות בין האשכנזים (אשכנז, ספרד, חב"ד), אך במקום אחר בתפילה כולם אומרים אותו בנוסח אשכנז.

בחזרת הש"ץ, לעומתם משבחים ואומרים, בברכת יוצר אור.

אכן כתבתי במפורש שכולם אומרים כמו אשכנז, וגם כתבתי שיש בזה שלש נוסחאות (לפחות) בצורה שנאמר בשמונה עשרה. זהו משפט קצת יותר ארוך - עם כעשר מילים.

עזריאל ברגר
הודעות: 13932
הצטרף: ג' אוקטובר 14, 2014 3:49 pm
מיקום: בת עין יע"א

Re: אשכול אביעה חידות

הודעהעל ידי עזריאל ברגר » א' נובמבר 02, 2014 8:09 pm

מחולת המחנים כתב:ב. אותו נוסח הפתיחה המשמש לפתיחת ברכה אחת משמש לחתימת ברכה אחרת.

יוצר האדם.
ואגב זה, אומרים שיש שלש ברכות שמתחילות ב"אשר יצר" - אחת שמחה, אחת עצובה, והשלישית - תחליט לבד...

מחולת המחנים
הודעות: 3272
הצטרף: ה' דצמבר 13, 2012 12:49 pm

Re: אשכול אביעה חידות

הודעהעל ידי מחולת המחנים » א' נובמבר 02, 2014 8:20 pm

עזריאל ברגר כתב:
מחולת המחנים כתב:ב. אותו נוסח הפתיחה המשמש לפתיחת ברכה אחת משמש לחתימת ברכה אחרת.

יוצר האדם.

יפה.
יש עוד:
פתיחת ברכת הקשת וחתימת ברכת זכרונות בר"ה.

עזריאל ברגר כתב:ואגב זה, אומרים שיש שלש ברכות שמתחילות ב"אשר יצר" - אחת שמחה, אחת עצובה, [b]והשלישית - תחליט לבד...

עיין ברכות דף נ"ז ע"ב ונדרים דף מ"ט ע"ב.

עזריאל ברגר
הודעות: 13932
הצטרף: ג' אוקטובר 14, 2014 3:49 pm
מיקום: בת עין יע"א

Re: אשכול אביעה חידות

הודעהעל ידי עזריאל ברגר » א' נובמבר 02, 2014 9:26 pm

ועוד ברכה קצרה שהיא גם חתימה של שתי ברכות אחרות: מחיה המתים (הרואה חבירו לאחר יב חודש).
כמו"כ י"א שכאשר משיח יבוא נברך "גאל ישראל" וזוהי חתימה של 3 ברכות.


חזור אל “מטפחת ספרים ועיטור סופרים”



מי מחובר

משתמשים הגולשים בפורום זה: אין משתמשים רשומים ו־ 297 אורחים