מתאבק בעפר חסידים כתב:כבר עסק העוסק בריבוי האשכולות ודברי הרהב על חסידים וחסידות, נשתכחה או לא נשתכחה,
התנגדו או לא התנגדו, הוחרמו או לא הוחרמו, יינם נסך או סתם יינם, פתם ושמנם, וגזירת חיתון.
שלושה אשכולות רשמים ומוצהרים ועוד כמה סמויים ומסותרים, מנגחים בעדינות בחסידים וחסידות,
ומדלא נעלו - קמ"ל ניחא להו.
ואולם הלום ראיתי מי ששאל שאלת תם על ספרו של ר"נ קמינצקי, ולמרבה הפליאה, עוד בטרם החל
השיח מתפתח, נעלו לאשכולו, בעודו בכפו (דבר חסר תקדים בפורום!!!).
כמתאבק בעפר החסידים, אני מרשה לעצמי לתהות האם אין כאן עדות לאוריינטציה שלילית מעט על החסידים והחסידות.
משהו מגמתי ישיבתי?! וצע"ג והחכמים יאירו עיני - אם לא ינעל גם אשכול זה.
בכל אלה לא מצאתי כתב:מתאבק בעפר חסידים כתב:כבר עסק העוסק בריבוי האשכולות ודברי הרהב על חסידים וחסידות, נשתכחה או לא נשתכחה,
התנגדו או לא התנגדו, הוחרמו או לא הוחרמו, יינם נסך או סתם יינם, פתם ושמנם, וגזירת חיתון.
שלושה אשכולות רשמים ומוצהרים ועוד כמה סמויים ומסותרים, מנגחים בעדינות בחסידים וחסידות,
ומדלא נעלו - קמ"ל ניחא להו.
ואולם הלום ראיתי מי ששאל שאלת תם על ספרו של ר"נ קמינצקי, ולמרבה הפליאה, עוד בטרם החל
השיח מתפתח, נעלו לאשכולו, בעודו בכפו (דבר חסר תקדים בפורום!!!).
כמתאבק בעפר החסידים, אני מרשה לעצמי לתהות האם אין כאן עדות לאוריינטציה שלילית מעט על החסידים והחסידות.
משהו מגמתי ישיבתי?! וצע"ג והחכמים יאירו עיני - אם לא ינעל גם אשכול זה.
מתאבק, זכור את דברי התניא קדישא: המתאבק עם מנוול מתנבל...
אתה יכול לכתוב בלי להזכיר את שמי ש"מתנגד" שלח לך באישי שהוא די מסכים איתך שיש מחיקות ונעילות לא ראויות הן בחסידות והן בנושאים אחרים וכן השמצות לא ראויות.
מתאבק בעפר חסידים כתב:כבר עסק העוסק בריבוי האשכולות ודברי הרהב על חסידים וחסידות, נשתכחה או לא נשתכחה,
התנגדו או לא התנגדו, הוחרמו או לא הוחרמו, יינם נסך או סתם יינם, פתם ושמנם, וגזירת חיתון.
שלושה אשכולות רשמים ומוצהרים ועוד כמה סמויים ומסותרים, מנגחים בעדינות בחסידים וחסידות,
ומדלא נעלו - קמ"ל ניחא להו.
ואולם הלום ראיתי מי ששאל שאלת תם על ספרו של ר"נ קמינצקי, ולמרבה הפליאה, עוד בטרם החל
השיח מתפתח, נעלו לאשכולו, בעודו בכפו (דבר חסר תקדים בפורום!!!).
כמתאבק בעפר החסידים, אני מרשה לעצמי לתהות האם אין כאן עדות לאוריינטציה שלילית מעט על החסידים והחסידות.
משהו מגמתי ישיבתי?! וצע"ג והחכמים יאירו עיני - אם לא ינעל גם אשכול זה.
.מתאבק בעפר חסידים כתב:חוששני שבעת הנטירה, משנן אתה פסוקי שירי קודש קודשים.
ואני בער לא אדע, אין בכוחי להעמיס שברי פסוקים בכדי לשאול שוב:
האם אינך רואה כאן נטייה לצד אחד. לכבד בהסתר לעמת ללמוד אני צריך?!
השב בחדות ושוב לנטירתך.
אוצר החכמה כתב:בקורת הנאמרת בדרך כבוד ותוך הכרת מעלת חז"ל והראשונים כראוי אין בה פגם
ואם כל המשתמשים ינהגו כולם כדרך ת"ח לדבר בלשון ראויה לא יהיה צורך כ"כ בנעילה ומחיקה של אשכולות.
נוטר הכרמים כתב:ספרו של ה' קמיצקי נאסר ע"י כל גדולי הדור, אין בו דיונים תורניים כאלו ואחרים, אלא נסיון להמעטת הדמות של גדולי עולם שהמחבר משום מה (ודי למבינים) לא חפץ ביקרם, אין כאן שום נושא לדיון, וק"ו לא תורני מכל סוג שהוא.
אי נעילתו היה גורר השמצות ולעז דווקא על המחבר ה'דגול', שלא שעה לעצתו של ידידו ששימש לו כחברותא, הרב שלמה לורינץ ז"ל שהתרה בו כי טובה לא תצמח לו מהוצאת הספר. מלבד ממון רב שהפיקו העותקים שכן נמכרו, במחירים מפולפלים, והפרסום השלילי העצום לו זכה, הרי תחזיתו הקודרת של 'המוליך ומביא' המנוסה הגשימה את עצמה.
איש_ספר כתב:
אני לכשעצמי הבהרתי ששנואים עלי אשכולות אלו כמו כל אשכולות שסגולתם להעכיר את האוירה ולהרעיל את הבאר. אך לא את טעמי אני כופה כאן. ועדיין תקוותי תאמציני - בכלל משאלת רבים מן הכותבים כאן - כי יגשים המקום את יעודו להיות בית מדרש לתורה וחכמה, בלשון חכמים אשר תיטיב דעת לימודים. מעין גנים באר מים חיים. עלי באר ! עלי באר!
גלילי כתב:כל הפוליטיקה וכל הפולמוסים ושבירת הקולמוסים נשאיר למחרחרי הריב שיש להם מספיק מקום לגבות חובם, ונשכין בבית הזה אהבת רעים המחדדין זא"ז, והב בסופה, ויהי ה' עמנו, שלום רב לאוהבי תורתך.
חיים כתב:נוטר הכרמים כתב:ספרו של ה' קמיצקי נאסר ע"י כל גדולי הדור, אין בו דיונים תורניים כאלו ואחרים, אלא נסיון להמעטת הדמות של גדולי עולם שהמחבר משום מה (ודי למבינים) לא חפץ ביקרם, אין כאן שום נושא לדיון, וק"ו לא תורני מכל סוג שהוא.
אי נעילתו היה גורר השמצות ולעז דווקא על המחבר ה'דגול', שלא שעה לעצתו של ידידו ששימש לו כחברותא, הרב שלמה לורינץ ז"ל שהתרה בו כי טובה לא תצמח לו מהוצאת הספר. מלבד ממון רב שהפיקו העותקים שכן נמכרו, במחירים מפולפלים, והפרסום השלילי העצום לו זכה, הרי תחזיתו הקודרת של 'המוליך ומביא' המנוסה הגשימה את עצמה.
הנה כי כן, נעילת האשכול תרמה לאותן השמצות עצמן...
כדי לאזן מעט את הדברים ראה קובץ הבא:
תגובה לנ"ל ותגובת המחבר הרב קמינצקי:
.בן פקועה כתב:אולי מבני ברק נראות שכונת איתרי וקרית צאנז' כקרובות זו לזו, אבל מסתבר שיש מרחק מה ביניהן, גם מנטלית. דבר זה אינו בא אלא להצביע על האמינות שבדבריו.
לעצם הייתי מגיב על כמה שטויות שנכתבו בדברי הנוטר ונוקם כנחש, אבל חזקה על אדם שאינו משחית את דבריו לריק, והואיל וחזקה על המנהל שימחק את דברי תיכף, לא אטרח.
נוטר הכרמים כתב:אינני מעוניין להתפלש באפרי אותה פרשיה חרוכה, התבטאתי בעדינות מירבית, ונמנעתי מלמסור בזה את דעתו החריפה של מו"ר הגר"ש אויערבאך שליט"א רק משום שאין זה כבודה ויעודה של אכסניה, וגם מסתבר שזהו לשון הרע שלא לתועלת, שכן הירא לדבר ה' די לו בכרוז החריף שחתמו גדולי ישראל שליט"א, ואינו תר אחר כל מיני פלפולים של 'בעל דבר' =תרתי משמע, המנסה לטהר את השרץ שבידו בק"נ טעמים.
בן פקועה כתב:נוטר הכרמים כתב:אינני מעוניין להתפלש באפרי אותה פרשיה חרוכה, התבטאתי בעדינות מירבית, ונמנעתי מלמסור בזה את דעתו החריפה של מו"ר הגר"ש אויערבאך שליט"א רק משום שאין זה כבודה ויעודה של אכסניה, וגם מסתבר שזהו לשון הרע שלא לתועלת, שכן הירא לדבר ה' די לו בכרוז החריף שחתמו גדולי ישראל שליט"א, ואינו תר אחר כל מיני פלפולים של 'בעל דבר' =תרתי משמע, המנסה לטהר את השרץ שבידו בק"נ טעמים.
[הגאון הגדול צדיק יסוד עולם בוצינא דנהורא הרב נתן קמנצקי שליט"א מתגורר בבית הדירות הענק סורוצקין 9, כפי שיודע כל בר בי רב, ואילו ה' אליאך גר היכן שהוא במעלה רחוב תורת חסד אחרי הפניה ימינה. שכונת אונסדורף כולה מפסקת בין השכונות.]
אתה יודע מה? אעיר על נקודה אחת קטנה, הרואה יראה והמוחק ימחק. ר' זליג אפשטיין* שקרא את הספר של קמנצקי טען שהוא מביא ליראת שמים והמליץ לבחורי ישיבתו לקרוא בו, ואילו ר' שמואל אויערבך שלא קרא את הספר טען עליו דברים חריפים. על עובדות אלו אי אפשר לחלוק.
ועכשיו, בגלל שהעזתי לא ללכת עם העדר, אחת דיני להיחסם. עוד תראו...
-------
* לבני ארץ ישראל שלא שמעו עליו, אספר רק דבר אחד: ר' שמואל אויערבך נהג להתייעץ עמו באופן קבוע, ולעדות הגר"ז שמע הגר"ש לעצותיו.
תולדות אדם כתב:אני לא, אני בעד למחוק. ואני חושב שלתקופת זמן הבאה כל אשכול שיעלה את הנושא בכל צורה שהיא, יש למחקה לאלתר, כיון שכאן הנושא מוצה כבר עד תום, בתוספת תשפוכת שאינה מכבדת את האכסניה. מי שמחפש לדוש עוד בנושא יש לו את 'חרדי חרדים' אשר גליונותיו סובלים את הזבל הזה.
הבהרה! גם אני מתאבק בעפר חסידים ועל תחשדוני בנגיעה להתנגדות ח"ו.
.ירושלמי כתב:אחים! ברידער'ס! (פונה לחסידים ומתנגדים גם יחד)
כלום לא די בהתקפות והכפשות שמלעיזים עלינו שונאינו מבחוץ, שזקוקים אנו למדורות מחלוקת ורפש בתוכנו?! ובמה יבדל פורום יקר ונאדר זה מעמיתיו גדושי הטינופת, ההשמצות וההכפשות, הארס והרעל?!
איה הם ימיו הראשונים, הזכים, של הפורום בהם ההערה הכי גסה היתה "מקום שאלה זו הוא בפורום בית המדרש"?
הספו תמו נושאים נעדרי זיקת מחלוקת, אך מלאי עסיס וטעם זקנים, להעלותם לדיון לשמחת לב החברים דכאן?
נקבל נא על עצמנו (וכדרכם של דרשנים, אבהיר: אני מדבר לעצמי, ואתם רק שומעים) קבלה ממקום של בגרות, אחריות לנו ולנפשותינו, ולרמת הפורום היקר הזה (שכבר איבד כמה מטובי כותביו ומשתתפיו בשל הרוחות הזרות שבאו בשעריו): לא נעלה ולא נביא נושאים השנויים במחלוקת (זו הפסולה, כמובן), ואם יחטא אחד מאיתנו בשגגה, יעירו לו החברים בעדינות, ויקבל נא את ההערה בהבנה ואהדה.
היה ומשאלתי זו לא תתמלא, והנושאים הבעייתים ימשיכו ויצוצו כאן חדשות לבקרים, הריני קורא מכאן לאיש ספר: חזק בריחי שעריך! כן, נעל ומחק את הנדונים לכך! והרי לך אשכול זה על הודעותיו המצמררות - כשובר והוכחה לצדקת דבריך דלעיל.
אני הק' בפירוש בעד ביקורת אובייקטיבית, ומניעת העלאת כל רפש וחומר בעירה כזה או אחר, וחזקה על ההנהלה דכאן שתשכיל לראות מראש את כיווני האשכול ומגמותיו, ולגזור את דינו עוד באיבו. אין בזה משום סתימת פיות או שאר מושגים אחרים השאובים מעולמות של שקר וסחי, יש כאן רצון ומגמת שמירה על צביון הפורום כראוי ויאה לחכמים החפצים לידע ולהשכיל, בלא להתבוסס ברפש סו"סים, מחלוקות נשכחות ומטעני אנרגיות בני שנות דור, (ועי' בהודעתי הבאה).
וה' יערה עלינו רוח טהרה ממרומיו, יעשה שלום עלינו ועל כל ישראל.
זקן ששכח כתב:בשולי האשכול: האם מתאים לקרא להשקפה עקומה ועקושה בשם 'השקפה ישיבתית'?! אתמהה!
ירושלמי כתב:זקן ששכח כתב:בשולי האשכול: האם מתאים לקרא להשקפה עקומה ועקושה בשם 'השקפה ישיבתית'?! אתמהה!
אתמה על תמיהתך: עודנו מלקקים פצעינו וחברבורותינו, ואתה בא אלינו עם חבית חומר נפץ טעונה? הלמאי?
נוטר הכרמים כתב:חיים כתב:נוטר הכרמים כתב:ספרו של ה' קמיצקי נאסר ע"י כל גדולי הדור, אין בו דיונים תורניים כאלו ואחרים, אלא נסיון להמעטת הדמות של גדולי עולם שהמחבר משום מה (ודי למבינים) לא חפץ ביקרם, אין כאן שום נושא לדיון, וק"ו לא תורני מכל סוג שהוא.
אי נעילתו היה גורר השמצות ולעז דווקא על המחבר ה'דגול', שלא שעה לעצתו של ידידו ששימש לו כחברותא, הרב שלמה לורינץ ז"ל שהתרה בו כי טובה לא תצמח לו מהוצאת הספר. מלבד ממון רב שהפיקו העותקים שכן נמכרו, במחירים מפולפלים, והפרסום השלילי העצום לו זכה, הרי תחזיתו הקודרת של 'המוליך ומביא' המנוסה הגשימה את עצמה.
הנה כי כן, נעילת האשכול תרמה לאותן השמצות עצמן...
כדי לאזן מעט את הדברים ראה קובץ הבא:
תגובה לנ"ל ותגובת המחבר הרב קמינצקי:
אינני מעוניין להתפלש באפרי אותה פרשיה חרוכה, התבטאתי בעדינות מירבית, ונמנעתי מלמסור בזה את דעתו החריפה של מו"ר הגר"ש אויערבאך שליט"א רק משום שאין זה כבודה ויעודה של אכסניה, וגם מסתבר שזהו לשון הרע שלא לתועלת, שכן הירא לדבר ה' די לו בכרוז החריף שחתמו גדולי ישראל שליט"א, ואינו תר אחר כל מיני פלפולים של 'בעל דבר' =תרתי משמע, המנסה לטהר את השרץ שבידו בק"נ טעמים.
דומני שגם מתוך ההתגוננות עצמה ניתן ללמוד על הלכי רוח זרים ומנוכרים שאינם מקובלים בדרך כלל במחוזותינו. לכך, חיים, חושבני שע"י העלאת הקבצים הנ"ל רק איששת את קביעת הרב לורנץ כי טובה לא תצמח מהוצאת הספר, ואיני מתיירא להוסיף כי גם לקוראיו לא תצמח תועלת מרובה, ונקוה שלא להיפך.
נראה כי אתה חש איזו שהיא סולדריות כלפי המחבר האומלל, אינני יודע במה שפר עליו גורלו משכינו הקרוב אל ביתו בעל מחבר ספר 'הגאון'. אפשר וטוב הוא להשתתף בצערם, אבל לבדם ישאו את פרי חטאתם.
חזור אל “מטפחת ספרים ועיטור סופרים”
משתמשים הגולשים בפורום זה: א. חיים, ישבב הסופר ו־ 299 אורחים