35 אחוז מהספרים שיוצאים בארץ, וזו הערכת חסר כי לא הכל מגיע אלינו, הם ספרים תורניים. מתוכם כמחצית הם בהוצאה עצמית. כבר כמה שנים זה נמשך, יש בום גדול של ספרים תורניים
עצוב לי שהוא לא שמע על אוצר החכמה :(מ.ל. כתב:לדברי רוזנס, "כל מי שיושב בבית מדרש עם לפטופ או טאבלט כנראה עובד על ספר.
א צענטער כתב:עצוב לי שהוא לא שמע על אוצר החכמה :(מ.ל. כתב:לדברי רוזנס, "כל מי שיושב בבית מדרש עם לפטופ או טאבלט כנראה עובד על ספר.
א צענטער כתב:עצוב לי שהוא לא שמע על אוצר החכמה :(מ.ל. כתב:לדברי רוזנס, "כל מי שיושב בבית מדרש עם לפטופ או טאבלט כנראה עובד על ספר.
גאולה בקרוב כתב:מה עושים עםהבעיה האמיתית שהועלתה בסוף הדברים?
מוצאים המון ספרים טובים, אבל מחמת הריבוי אין זמן לקרוא!
אולי עיקר התועלת היא למחבר ולכותב, ולכן באמת כדאי להוציא רק חמישים, כהמלצת הכותב?
"הקהילה שלנו מביטה מלמעלה על העולם האקדמי", שיתף חיים, האברך החוקר, "בפורמים שלנו יש אשכולות שלמים שמוקדשים ללעג על מחקרים של פרופסורים נחשבים שעוסקים בספרות תורנית, ולא מבינים מה הם קוראים. יש גישה אמביוולנטית. מצד אחד אנחנו מעריכים את המחקר, קוראים כל מלה, מסתמכים על חוקרים, ומצד שני אנחנו מביטים עליהם במידה מסוימת של דחייה".
היא שיחתי כתב:גאולה בקרוב כתב:מה עושים עםהבעיה האמיתית שהועלתה בסוף הדברים?
מוצאים המון ספרים טובים, אבל מחמת הריבוי אין זמן לקרוא!
אולי עיקר התועלת היא למחבר ולכותב, ולכן באמת כדאי להוציא רק חמישים, כהמלצת הכותב?
הג"ר גאולה בקרוב
במחילת כ"ת
הבעיה קיימת זה שנים
וכי מישהו הספיק לקרוא את כל ספרי הקודש היסודיים שנכתבו עד לפני מאתיים שנה? אולי הרב עובדיה יוסף זצ"ל
ולנידון ההדפסה
אם הספר הוא רק בין המחבר לנכתב, אזי בשני עותקים סגי
אם לחלק למכרים (גם אם יונח במדף העליון וכו') אזי לפי ריבוי המכרים והמשפחה
ואם הספר הוא מוצלח ומושך הלבבות, אז אפשר כמובן יותר
מ.ל. כתב:אם תשאלו את גולדהבר, שמחזיק מעמד על החבל הדק זה שנים, גאוותו הגדולה היא על מאמר שכתב בשנה שעברה, ערב ראש השנה, בו גילה כי המנהג לכסות את השופר בזמן הברכה בבתי הכנסת מקורו בטעות. "הפרסום הזה היה מהפכני וגרם לרעידת אדמה ממש בקהילה החרדית, אבל היא דחתה אותו", אמר. "כשביקרתי לפני כמה חודשים בברוקלין, אנשים בסאטמר אמרו לי 'תכתוב עוד מאמרים כאלה, אנחנו צמאים בדיוק לזה'".
.
גאולה בקרוב כתב:מה עושים עםהבעיה האמיתית שהועלתה בסוף הדברים?
מוצאים המון ספרים טובים, אבל מחמת הריבוי אין זמן לקרוא!
אולי עיקר התועלת היא למחבר ולכותב, ולכן באמת כדאי להוציא רק חמישים, כהמלצת הכותב?
איש_ספר כתב:מ.ל. כתב:אם תשאלו את גולדהבר, שמחזיק מעמד על החבל הדק זה שנים, גאוותו הגדולה היא על מאמר שכתב בשנה שעברה, ערב ראש השנה, בו גילה כי המנהג לכסות את השופר בזמן הברכה בבתי הכנסת מקורו בטעות. "הפרסום הזה היה מהפכני וגרם לרעידת אדמה ממש בקהילה החרדית, אבל היא דחתה אותו", אמר. "כשביקרתי לפני כמה חודשים בברוקלין, אנשים בסאטמר אמרו לי 'תכתוב עוד מאמרים כאלה, אנחנו צמאים בדיוק לזה'".
.
מצד הלכות קבלת לשה"ר אני משתדל להאמין שהציטוט הזה שקרי.
מ.ל. כתב:חבר שלח לי כתבה מעתון הארץ, היום
תנועת ההשכלה החרדית: לומדים ליד האוניברסיטה בלי תואר אקדמי וללא ידיעת הקהילה שלהם, הופכים חרדים לחלק מהנוף בספריות אקדמיות ולחוקרים מובילים בהיסטוריה ובפילוסופיה יהודית
• יאיר אטינגר
תוכן כתב:מאז ומעולם היו חרדים כגון ר' ראובן מרגלית ור' חיים ליברמן ועוד רבים שהשתמשו במחקרים אקדמים. מה שקרה היום שעם מיעוט האקדמים עם רקע חרדי ובהתאם לכך בורותם המופלגת של רבים מיושבי היכלי השן, הכיר הציבור האקדמי בעל כרחו שיש חרדים שעולים עליהם במקצוע מדעי היהדות. צריך אם כך לתקן את כותרת המאמר ל- תנועת החרדיזציה האקדמית.
איש_ספר כתב:מ.ל. כתב:אם תשאלו את גולדהבר, שמחזיק מעמד על החבל הדק זה שנים, גאוותו הגדולה היא על מאמר שכתב בשנה שעברה, ערב ראש השנה, בו גילה כי המנהג לכסות את השופר בזמן הברכה בבתי הכנסת מקורו בטעות. "הפרסום הזה היה מהפכני וגרם לרעידת אדמה ממש בקהילה החרדית, אבל היא דחתה אותו", אמר. "כשביקרתי לפני כמה חודשים בברוקלין, אנשים בסאטמר אמרו לי 'תכתוב עוד מאמרים כאלה, אנחנו צמאים בדיוק לזה'".
.
מצד הלכות קבלת לשה"ר אני משתדל להאמין שהציטוט הזה שקרי.
איש_ספר כתב:גם לענ"ד אין לכתבה (המעניינת לכשעצמה) מקום כאן.
לגבי התגובות לכתבה, נח נעים וחמים להתנפל על הכתב, אבל מה לעשות, נרצה או לא נרצה, יש בדבריו הרבה מן האמת. בשני חלקי הכתבה.
הוגה ומעיין כתב:לא צריך להרחיק לכת בחשיפת הכוונות של "הני רשיעי". יש כאן אינטרס עיתונאי רגיל למצוא אייטמים ולנפח אותם, הן בפרשנות פיקנטית ותלושה והן בביטויים מפוצצים, והכל למטרות רייטינג. נכון שגם פעולה לשם רייטינג מגיעה מצד נפש הבהמית וסיטרא דשמאלא, אך לא באופן שבו הקצנת, וגם לא רק אצל שאינם שותומ"צ לע"ע.
איש_ספר כתב:תוכן כתב:מאז ומעולם היו חרדים כגון ר' ראובן מרגלית ור' חיים ליברמן ועוד רבים שהשתמשו במחקרים אקדמים. מה שקרה היום שעם מיעוט האקדמים עם רקע חרדי ובהתאם לכך בורותם המופלגת של רבים מיושבי היכלי השן, הכיר הציבור האקדמי בעל כרחו שיש חרדים שעולים עליהם במקצוע מדעי היהדות. צריך אם כך לתקן את כותרת המאמר ל- תנועת החרדיזציה האקדמית.
האם מאז ומעולם היו חרדים שהוציאו כתבי ראשונים, עם הערות המפנות למחקרים אקדמאיים של כותבים וכותבות המצויים הרחק הרחק מבית המדרש?
ברקים רב כתב:איני מבין מה רצונכם מהכותב. הוא מצביע על ענין אמיתי. בעבר, אלו הדתיים או החרדים שהשתמשו במחקר האקדמי וכדומה לצורך ספרות תורנית, היו כאלו שהזדהו או לפחות לא שללו את עצם ענין האקדמיה, וממילא היו כשלעצמם בעלי תארים וכיו"ב, משא"כ היום גם כאלו שספגו חינוך חרדי עכשווי קלאסי השולל את האקדמיה [וגם בז לה, בדיוק כפי שכותב אטינגר, ואם צריך אפנה לכו"כ אשכולות כאן] משתמשים בה בכבוד רב.
תוכן כתב:איש_ספר כתב:תוכן כתב:מאז ומעולם היו חרדים כגון ר' ראובן מרגלית ור' חיים ליברמן ועוד רבים שהשתמשו במחקרים אקדמים. מה שקרה היום שעם מיעוט האקדמים עם רקע חרדי ובהתאם לכך בורותם המופלגת של רבים מיושבי היכלי השן, הכיר הציבור האקדמי בעל כרחו שיש חרדים שעולים עליהם במקצוע מדעי היהדות. צריך אם כך לתקן את כותרת המאמר ל- תנועת החרדיזציה האקדמית.
האם מאז ומעולם היו חרדים שהוציאו כתבי ראשונים, עם הערות המפנות למחקרים אקדמאיים של כותבים וכותבות המצויים הרחק הרחק מבית המדרש?
חרדים שהוציאו מכתבי הראשונים וקראו מדברי החוקרים והחוקרות והשתמשו בעבודה שלהם ללא הזכרת שמם היו מאז ומעולם. מה שקרה היום הוא שיותר חרדים מצטטים את המקורות שלהם. זה אכן מעיד על איזו שהיא קירוב דעת בין העולם החרדי והעולם האקדמי. יש לחשוב למה זה כך, אבל אולי זה משום שפעם העולם האקדמי איים בהשקפת עולמו ובהגותו על העולם החרדי, ובהתאם לכך, הציבור החרדי הגיב ובצדק בשנאה ובבוז כלפי משנאי ה' אלו. היום האיום על העולם החרדי הוא יותר האינטרנט והנהנתנות, ומשום כך אפילו שבעולם האקדמי עדיין קיימים משנאי ה' לרוב, מ"מ היחס לעולם האקדמי השתנה קצת.
תוכן כתב: היום האיום על העולם החרדי הוא יותר האינטרנט והנהנתנות, ומשום כך אפילו שבעולם האקדמי עדיין קיימים משנאי ה' לרוב, מ"מ היחס לעולם האקדמי השתנה קצת.
גם זו לטובה כתב:איש_ספר כתב:מ.ל. כתב:אם תשאלו את גולדהבר, שמחזיק מעמד על החבל הדק זה שנים, גאוותו הגדולה היא על מאמר שכתב בשנה שעברה, ערב ראש השנה, בו גילה כי המנהג לכסות את השופר בזמן הברכה בבתי הכנסת מקורו בטעות. "הפרסום הזה היה מהפכני וגרם לרעידת אדמה ממש בקהילה החרדית, אבל היא דחתה אותו", אמר. "כשביקרתי לפני כמה חודשים בברוקלין, אנשים בסאטמר אמרו לי 'תכתוב עוד מאמרים כאלה, אנחנו צמאים בדיוק לזה'".
.
מצד הלכות קבלת לשה"ר אני משתדל להאמין שהציטוט הזה שקרי.
אם מותר לחלוק על מנהלנו היקר והחכם, לדעתי ההפך, אני מאמין ומסכים לכל מילה שבציטוט הנ"ל, וראה עוד דוגמה קטנה, במאמר המצורף של שפיגל [למה לא הוזכר בכתבה?] בעניין נתנה תוקף.
שטייגעניסט כתב:
לדוגמה, אחד מהתפיסות הכי רווחים בעולם האקדמי המודרני הוא ההתפתחות והאבוליזם, ולאו דוקא בהתהוות היקום, אלא בכל תחום, מכלכלה ולשון ועד פסיכולוגיה וזואולוגיה, ממש כמו תורת הגלגלים והשכלים הנבדלים שמביא המו"נ מהפילוסופים של זמנו, ולפי תפיסה זו מסבירה האקדמיה את ההתהוות (עפ"ל) של הנבואה ותושבע"פ וכו', כך בוגר אקדמיה, באופן בלתי מודע עלול להגיע לגישה כזו לכל מדורי היהדות, ומכאן ועד לקונסרבטיביות ורפורמיזם הדרך קצרה.
איש_ספר כתב:האם מאז ומעולם היו חרדים שהוציאו כתבי ראשונים, עם הערות המפנות למחקרים אקדמאיים של כותבים וכותבות המצויים הרחק הרחק מבית המדרש?
אוצר החכמה כתב:אני לא יודע למה אתה קורא התפתחות. אבל בהחלט אני חולק על זה. אני חושב שרב אשי השיג בתורה יותר מהרא"ש והרא"ש יותר מהמ"ב ויחזקאל הנביא יותר מרב אשי, והתהליך של ירידת הדורות בהשגת התורה הוא התהליך המשמעותי בשינוי לאורך הדורות, ולעומתו תהליכים של התפתחות חסרי משמעות.
(אגב במה הקשו"ע יותר מפותח מהרמב"ם)
בברכה המשולשת כתב:כמדומני שהבאתי פעם באשכול אחר (על הספר ב"ב על החזו"א, למיטב זכרוני) שיחה שהיתה לי עם רב שהוא גם חוקר אקדמי (עם תואר...) שאמר לי שקשה לו לדרוש לקהילתו דברי התעוררות לפני תקיעת שופר, כי הוא סבור מחקרית שתקיעת שופר היתב מיוחדת לבית המקדש והתקיעה בגבולין היא "התפתחות מאוחרת". ות"ח חשוב אחר שאני מכיר (שגם לו יש תואר אקדמי) אמר לי שהוא מרגיש שבשל לימודיו האקדמיים הוא אינו מתאים לכהן כרב או כר"מ כי ירא"ש שלו נפגמה, ולכן הוא עוסק בנושאים אחרים.
אמנם, כמובן שזה לא הכרחי שכך יהיה וגדולי אשכנז יוכיחו (הגר"ע הילדסהיימר, הגרד"צ הופמן, השרידי אש ועוד מגדול"י) אך בהחלט מדובר בסכנה ממשית. ויש עוד הרבה להאריך (ובאשכול הנ"ל הנושא נדון בהרחבה)
תוכן כתב:ואני מכיר פרופסור להיסטוריה בבר אילן שמכהן גם כרב ישוב, שמכחיש מעמד הר סיני כיון שאין לכך סימוכים היסטוריים. כך הם פני המחקר האקדמי.
משתמשים הגולשים בפורום זה: אין משתמשים רשומים ו־ 38 אורחים