ברי היזיקא כתב:ידוע כי עוג נשאר חי אחר המבול ולכן הוא נקרא 'הפליט'.
האם גם סיחון נותר חי אחר המבול? ואם כן מהו המקור לכך?
קומי_אורי כתב:לפי דעה אחת בגמרא בא"י לא היה מבול ולכן נשארו שם בעלי חיים, וממילא הוא הדין אנשים
מה???ר_חיים_הקטן כתב:לכאורה כל הרפאים נשארו מאז.
ואתה חושב שהעמים האלו שרדו את המבול?ר_חיים_הקטן כתב:הרפאים היו עמים במזרח ארץ ישראל. עמון ומואב כבשו את ארצם מהזמזומים והאימים שהם נחשבים רפאים. והעיד בנו הכתוב שעוג מלך הבשן נשאר מיתר הרפאים (וצ"ע דלכאורה גם סיחון אחיו היה מיתר מהם הוספה: מישהו ציין לי לדברי התוס' הנ"ל אבל שם מדובר במש"כ אצל עוג שהיה פליט מן המבול ואני מדבר בענין מש"כ שהיה מיתר הרפאים. ויתכן דאה"נ היינו הך.)
כח הטענה כתב:ואתה חושב שהעמים האלו שרדו את המבול?ר_חיים_הקטן כתב:הרפאים היו עמים במזרח ארץ ישראל. עמון ומואב כבשו את ארצם מהזמזומים והאימים שהם נחשבים רפאים. והעיד בנו הכתוב שעוג מלך הבשן נשאר מיתר הרפאים (וצ"ע דלכאורה גם סיחון אחיו היה מיתר מהם הוספה: מישהו ציין לי לדברי התוס' הנ"ל אבל שם מדובר במש"כ אצל עוג שהיה פליט מן המבול ואני מדבר בענין מש"כ שהיה מיתר הרפאים. ויתכן דאה"נ היינו הך.)
הרפאים היו עמים במזרח ארץ ישראל.
שטייגעניסט כתב:הרפאים היו עמים במזרח ארץ ישראל.
לא נכון, הרפאים היו אומה אתנית, לא טריטוריאלית, מוצאם הוא כנען בן חם בן נח. נח היה בן ת"נ כשהתחיל המבול!
אין אפשרות לא לפרש את דברי המדרש שלא כדברי ברזילי.
שטייגעניסט כתב:הרפאים היו עמים במזרח ארץ ישראל.
לא נכון, הרפאים היו אומה אתנית, לא טריטוריאלית, מוצאם הוא כנען בן חם בן נח. נח היה בן ת"נ כשהתחיל המבול!
אין אפשרות לא לפרש את דברי המדרש שלא כדברי ברזילי.
החזקוני מניח שהרפאים של ברית בה"ב הם החויצופר הנעמתי כתב:מניין שהרפאים היו מבני כנען?
בקרו טלה כתב:[היו ע"ז אשכולות בעבר ע"ז]
ר_חיים_הקטן כתב:בקרו טלה כתב:[היו ע"ז אשכולות בעבר ע"ז]
אפשר לעלות לינקים?
ברזילי כתב:מהמדרשים לבד אין כל הכרח ש"נשאר מיתר הרפאים" מתיחס להצלת עוג מן המבול, ואפשר לומר בקל שעוג לבדו נשאר מן המבול, ורק אח"כ הצטרף לאומת הרפאים שאף היא נשמדה ואך הוא (או גם סיחון) נותר ממנה.
הקושי הוא ברש"י (בר' יד,יג) שכרך יחד את שני הדברים "זהו עוג שפלט מן המבול וזהו מיתר הרפאים שנא' הנפילים היו בארץ וכו'". לע"ע לא מצאתי מקור להצמדה זו במדרשים.
קומי_אורי כתב:(כפי שאמר יהודי ירא שמים ופיקח אחד)
בקרו טלה כתב:ברזילי כתב:מהמדרשים לבד אין כל הכרח ש"נשאר מיתר הרפאים" מתיחס להצלת עוג מן המבול, ואפשר לומר בקל שעוג לבדו נשאר מן המבול, ורק אח"כ הצטרף לאומת הרפאים שאף היא נשמדה ואך הוא (או גם סיחון) נותר ממנה.
הקושי הוא ברש"י (בר' יד,יג) שכרך יחד את שני הדברים "זהו עוג שפלט מן המבול וזהו מיתר הרפאים שנא' הנפילים היו בארץ וכו'". לע"ע לא מצאתי מקור להצמדה זו במדרשים.
פרקי דרבי אליעזר פרק כג
ר' צדוק אומר וכו' וחוץ מעוג מלך הבשן שישב על עץ אחד תחת סילונית של תיבה ונשבע לנח ולבניו שיהיה להם עבד עולם, מה עשה נח נקב חור אחד בתיבה והיה מושיט לו מזונו בכל יום ויום, ונשאר גם הוא, שנ' רק עוג מלך הבשן נשאר מיתר הרפאים.
אמסטרדם כתב:קומי_אורי כתב:(כפי שאמר יהודי ירא שמים ופיקח אחד)
יש לו שם.
קומי_אורי כתב:אמסטרדם כתב:קומי_אורי כתב:(כפי שאמר יהודי ירא שמים ופיקח אחד)
יש לו שם.
מסכים אתך.
ברי היזיקא כתב:ידוע כי עוג נשאר חי אחר המבול ולכן הוא נקרא 'הפליט'.
האם גם סיחון נותר חי אחר המבול? ואם כן מהו המקור לכך?
ברי היזיקא כתב:ידוע כי עוג נשאר חי אחר המבול ולכן הוא נקרא 'הפליט'.
האם גם סיחון נותר חי אחר המבול? ואם כן מהו המקור לכך?
משתמשים הגולשים בפורום זה: אין משתמשים רשומים ו־ 130 אורחים