חובב_ספרים כתב:יתכן שיש לחלק בין אם זה שיטה שהמציא לעצמו או מה שקיבל מרבותיו.
צריך לקבוע מקודם אם הוא חייב לשמוע לרבותיו. אם התשובה הוא כן מה שיש לך שיטה אחרת אינו מעלה ומוריד. זה כמו ספרדי לומר שהיות שאני אוכל קטניות בפסח אני לא חייב ליתן לעני אשכנזי יותר מעבור קניית קטניות. בחומרה שאדם לוקח על עצמו אפשר להגיד לו שאני לא חייב לשלם עבור חומרה שלך ואין לך זכות להחמיר על חשבון שלי. אבל במי שרבותיו מורים שמשהו אסור מעיקר הדין א"א לומר לו שהיות שרבותי אינם מורים כרבותיך אתה צריך לנהוג כמו רבותי.בין הזמנים כתב:אני חושב שדי פשוט למה כונתי, אני מתכוין לשיטה הקדושה שלא ליזון ולא ליהנות מקופות הציונים כמו שנזכר לאחרונה במודעות אבל על אחד מהרוגי פשעי הציונות הי''ד...
השאלה היא האם שיטה שקיבל הוא מרבותיו ונוגדת לשיטה שקיבלתי אני מרבותי הוא בגדר שיטה לגיטימית שלכן מותר לי ליתן מכספי מעשר, וכן מוטל עליי חובה, או דלמא איני מחוייב להתייחס לשיטה זו [על אף שבעל השיטה הוא מגדולי הדור ואין אני מפקפק בגדולתו כלל].
חובב_ספרים כתב:צריך לקבוע מקודם אם הוא חייב לשמוע לרבותיו
שבטיישראל כתב:חובב_ספרים כתב:צריך לקבוע מקודם אם הוא חייב לשמוע לרבותיו
למה שהוא לא יתחייב לשמוע לרבותיו ?
בגלל שרבותיך סוברים אחרת ?
אמסטרדם כתב:שבטיישראל כתב:חובב_ספרים כתב:צריך לקבוע מקודם אם הוא חייב לשמוע לרבותיו
למה שהוא לא יתחייב לשמוע לרבותיו ?
בגלל שרבותיך סוברים אחרת ?
זה תלוי בהשאלה העתיקה אם יש לבנות הלכות על ריגשות דחכמי אונגערן סברו שכן [ועל זה בנוי כל הדת] ויתר החכמים שמן משה רבינו עד היום סוברים שלא בונים כ"א על דעת תורה.
אמסטרדם כתב:שבטיישראל כתב:חובב_ספרים כתב:צריך לקבוע מקודם אם הוא חייב לשמוע לרבותיו
למה שהוא לא יתחייב לשמוע לרבותיו ?
בגלל שרבותיך סוברים אחרת ?
זה תלוי בהשאלה העתיקה אם יש לבנות הלכות על ריגשות דחכמי אונגערן סברו שכן [ועל זה בנוי כל הדת] ויתר החכמים שמן משה רבינו עד היום סוברים שלא בונים כ"א על דעת תורה.
מחולת המחנים כתב:בתור חסיד בעלזא אני מקוה שיש לך רגישות לדברי אדמור"י בעלזא לדורותיהם בשבחם של יהודי אונגארין וחכמיהם.
החל ממהר"ש מבעלזא שהפליג בחשיבות יהודי אונגארין, ומהר"י מבעלזא שתמך בכל כוחו במערכה הידועה בסיגעט וראה בזה מלחמה על עיקרי הדת, וכלה במהר"א מבעלזא שבהיותו בימי המלחמה בעיר פעסט התבטא גם הוא בחשיבותם של יהודי אונגארין ורבניה, ודרשתו הידועה של אחיו מהר"ם מבילגורייא שאמר כדברים האלו בשנת תש"ד לפני הכליה של יהדות אונגארין: "עכשיו נותרו לנו בעולם רק גדולי אונגארין שהם החשובים ביותר".
שבטיישראל כתב:חובב_ספרים כתב:צריך לקבוע מקודם אם הוא חייב לשמוע לרבותיו
למה שהוא לא יתחייב לשמוע לרבותיו ?
בגלל שרבותיך סוברים אחרת ?
מחולת המחנים כתב:אמסטרדם כתב:זה תלוי בהשאלה העתיקה אם יש לבנות הלכות על ריגשות דחכמי אונגערן סברו שכן [ועל זה בנוי כל הדת] ויתר החכמים שמן משה רבינו עד היום סוברים שלא בונים כ"א על דעת תורה.
בתור חסיד בעלזא אני מקוה שיש לך רגישות לדברי אדמור"י בעלזא לדורותיהם בשבחם של יהודי אונגארין וחכמיהם.
החל ממהר"ש מבעלזא שהפליג בחשיבות יהודי אונגארין, ומהר"י מבעלזא שתמך בכל כוחו במערכה הידועה בסיגעט וראה בזה מלחמה על עיקרי הדת, וכלה במהר"א מבעלזא שבהיותו בימי המלחמה בעיר פעסט התבטא גם הוא בחשיבותם של יהודי אונגארין ורבניה, ודרשתו הידועה של אחיו מהר"ם מבילגורייא שאמר כדברים האלו בשנת תש"ד לפני הכליה של יהדות אונגארין: "עכשיו נותרו לנו בעולם רק גדולי אונגארין שהם החשובים ביותר".
משתמשים הגולשים בפורום זה: אין משתמשים רשומים ו־ 85 אורחים