סכינא חריפא כתב:הכל מקורו טהור בהלכה ובש"ע, ואפילו לשחוט שור בכדי לאוכלו למוצאי ט"ב, ואפשר שיש בזה גם ענין של נחמה.
סכינא חריפא כתב:הכל מקורו טהור בהלכה ובש"ע, ואפילו לשחוט שור בכדי לאוכלו למוצאי ט"ב, ואפשר שיש בזה גם ענין של נחמה.
וואס כתב:מנהג רביים חשובים לרקד במוצאי תשעה באב בכותל, בפיזוז וכרכור.
נהר שלום כתב:סכינא חריפא כתב:הכל מקורו טהור בהלכה ובש"ע, ואפילו לשחוט שור בכדי לאוכלו למוצאי ט"ב, ואפשר שיש בזה גם ענין של נחמה.
לא כתוב באף מקום בש"ע, זה לא הלכה, זה אסור לאכול בשר בליל י' באב. [ולא נראה לי שיש לאף אחד כוח לשחוט בהמה במוצאי ט"ב (אולי רק לסכנים חריפים)].
טו. אסור מכח המנהג לאכול בשר ולשתות יין בשבוע שחל בו ט"ב, ויש נוהגין בזה מר"ח, ויש מן י"ז בתמוז, ופה עירנו בגדאד יע"א נוהגין איסור מליל שני של חודש אב, עד ליל עשירי, כי ביום ט"ב נוהגין לשחוט טבחי מתא בשביל אכילת ליל עשירי. גם נהגו פה עירנו שגם בסעודת מילה אין אוכלים בשר בימים אלו:
אאאא_ב כתב:עד כמה שזכור לי הדברים מפורשים ברמ"א ובמ"ב שאין לאכול בשר ולא לשתות יין בליל עשירי.
רחמים כתב:נהר שלום כתב:סכינא חריפא כתב:הכל מקורו טהור בהלכה ובש"ע, ואפילו לשחוט שור בכדי לאוכלו למוצאי ט"ב, ואפשר שיש בזה גם ענין של נחמה.
לא כתוב באף מקום בש"ע, זה לא הלכה, זה אסור לאכול בשר בליל י' באב. [ולא נראה לי שיש לאף אחד כוח לשחוט בהמה במוצאי ט"ב (אולי רק לסכנים חריפים)].
בן איש חי שנה ראשונה פרשת דבריםטו. אסור מכח המנהג לאכול בשר ולשתות יין בשבוע שחל בו ט"ב, ויש נוהגין בזה מר"ח, ויש מן י"ז בתמוז, ופה עירנו בגדאד יע"א נוהגין איסור מליל שני של חודש אב, עד ליל עשירי, כי ביום ט"ב נוהגין לשחוט טבחי מתא בשביל אכילת ליל עשירי. גם נהגו פה עירנו שגם בסעודת מילה אין אוכלים בשר בימים אלו:
גם זה יעבור כתב:לחזור חזרה לשאלה בתחילת האשכול.
השאלה היא לא האם מותר או אסור לאכול בשר בליל י'.
אלא לאוסרים (בפשטות כל האשכנזים), האם מותר כבר בת"ב עצמו להכין דברים מיוחדים, שעי"ז כבר בת"ב עצמו שוכח מענין ההבל.
ובנוסף (שלאוסרים הנ"ל), ליל י' הוא לא זמן חגיגה.
נוהגים שלא לשחוט ושלא להכין צורכי סעודה עד אחר חצות.
נוהגים שלא לשחוט ושלא להכין צורכי סעודה עד אחר חצות.
חלניקער כתב:ידעתי שתטען שהמנהג הוא רק מטעם עשירי וע"ז השיבותיך כבר בהודעתי הקודמת שכתבו אחרונים שגם בנדחה והיינו ליל י"א אין לאכול בשר ויין מפני אבלות של יום!
סכינא חריפא כתב:אם יש מישהו שכותב שיש ע"ז שולחן ערוך מפורש, הרי בכדי להשיג עליו יש עכ"פ לעבור על כל הל' תשעה באב, וא"כ מה לעשות דבספרים דידן איתא למרן בשולחן ערוך אורח חיים סימן תקנ"ט סעיף ינוהגים שלא לשחוט ושלא להכין צורכי סעודה עד אחר חצות.
הלא דבר הוא
אאאא_ב כתב:מה זה האשכול ההזוי הזה.
האם קשה לכם לקחת שו"ע או"ח תקנ"ט ושם מציין המ"ב לתקנ"ח וכו' ואני כותב מזכרון, כל מה שכותב שם המ"ב אם מותר לשחוט אחר חצות בתשעה באב נוגע לעוד כמה הלכות ובכל אופן איני יודע איך יצא לך מן המ"ב שם שמותר לאכול בליל י' בשר ולשתות יין.
ראה היטב במ"ב אולי תקנ"ט ואולי בהמשך שם, לגבי אם השוחטים מסיחים דעתם מן האבילות, ובכל אופן מפורש שם בדבריו שכל מה שאסור בסעודת המפסקת אסור גם בליל תשעה באב.
חזור אל “בין המצרים, תשעה באב וחמשה עשר באב”
משתמשים הגולשים בפורום זה: אין משתמשים רשומים ו־ 20 אורחים