בריה בפני עצמה כתב:וכידוע לא היה המבול רק בחצי הכדור המיושב דהיינו מה שנקרא במדע "העולם הישן".
כו"י
אמסטרדם כתב:בריה בפני עצמה כתב:וכידוע לא היה המבול רק בחצי הכדור המיושב דהיינו מה שנקרא במדע "העולם הישן".
כו"י
פולמוס עתיק.. חפש "ר' גדליה נאדל".
מרן המשגיח כתב:וכי מיא שורי שורי קיימי?
עתניאל בן קנז כתב:מרן המשגיח כתב:וכי מיא שורי שורי קיימי?
עדיין לא עשיתי מחקר להסביר את כל תופעות המבול (כולל שלא שמשו המזלות במשך יב חודש) באופן טבעי. כך שאין אני מרגיש צורך להסביר ענין זה באופן טבעי...
מלח הארץ כתב:ואם בענין המבול ואוסטרליה עסקי' אודיע צערי לרבים, לא אבין איך באו כל בעלי החיים לאוסטרליה אחרי המבול, דבשלמא בני אדם יכולים לבוא בסירות אבל בע"ח שאינם יודעים לשחות איך באו שמה?
ותגדל התמיהה כנודע שעולם החי באוסטרליה שונה בתכלית השינוי משאר חלקי תבל וכגון חיות הכיס הממלאות את אוסטרליה בהמוני מינים, ואילו בשאר כל שאר תבל שום חיית כיס!!
אין שום הגיון שאחרי המבול 'יסתדרו' בעלי החיים באופן משונה כזה, ולכאורהה היא ראיה גדולה שלא היה שם מבול.
[אא"כ נניח שבדרך נס השיב ה' את כל בעלי החיים למקומם הראשון שהיו בעת שנבראו והוא דוחק עצום].
מלח הארץ כתב:עתניאל בן קנז כתב:מרן המשגיח כתב:וכי מיא שורי שורי קיימי?
עדיין לא עשיתי מחקר להסביר את כל תופעות המבול (כולל שלא שמשו המזלות במשך יב חודש) באופן טבעי. כך שאין אני מרגיש צורך להסביר ענין זה באופן טבעי...
יעויין רמב"ן שכתב שאף לפי אגדת חז"ל שלא ירד מבול בארץ ישראל מ"מ המים ודאי מילאו אות הארץ שאין לאץ חומות למנוע כניסת המים.
אגב דברי ר' גדליה נדל אינם מנוגדים כלל לפשטות דברי חז"ל בשום מקום, לעומת זאת הם בהחלט מנוגדים למפורש במקראות.
עתניאל בן קנז כתב:מרן המשגיח כתב:וכי מיא שורי שורי קיימי?
עדיין לא עשיתי מחקר להסביר את כל תופעות המבול (כולל שלא שמשו המזלות במשך יב חודש) באופן טבעי. כך שאין אני מרגיש צורך להסביר ענין זה באופן טבעי...
בריה בפני עצמה כתב: ולכן מובן למה לא התייחסו חז"ל לקושיא איך הכניס נח לתיבה הקטנטנה את הפילים והג'ירפות, והתקשו רק בקשר לראם.
לעצם הקושיא של מיא שורי שורי קיימא, התירוץ פשוט, אכן ירדו אז הרבה גשמים באיזור המזרח תיכוני המיושב, והמים נגרפו לעבר בבל ומשם נפלו לימים שבאיזור. וכל החלקים האחרים מוקפים מדבריות, כך שהגשמים המרובים שירדו חלחלו לחולות המדבר מיד. ורק באיזור ההררי המיושב קמו מים כמו נד וימחו את כל היקום.
בריה בפני עצמה כתב:לפני כעשור הובא בגליון הנפלא "עלים לתרופה" במדור "יתרון דעת" קטע מספר אחד של האחרונים. בו נשאל ע"י חכ"א מאר"י שהיה לו אתרוג מאוסטרליה, ושאל את החכם האם צריך להחזיק את האתרוג כשפיטמתו למעלה-דרך גידולו. או כיון שהאילן שבו גדל האילן עומד הפוך כלפי הנוטל את הלולב, הוא צריך לאחוז באתרוג כשפיטמתו למטה. כדי שיהא דרך גידולו כלפי האילן שעליו גדל. (היינו אם דרך גידולו מתייחס למציאות אופן עמידת האילן גבי הקרקע, או שזה מתייחס באופן פרטני כלפי כל אתרוג שצריך לעמוד בכיוון מצפן העולם כפי שאילנו עמד). והשיב שם השואל תשובה ארוכה וערוכה בהבאת סברות שונות ומקורות אימתי באו הילידים ליבשות הנידחות האלו. והוא האריך שהם צאצאי דור אנוש. וכידוע לא היה המבול רק בחצי הכדור המיושב דהיינו מה שנקרא במדע "העולם הישן". ובסוף העלה שצריך ליטול את האתרוג ופיטמתו כלפי מעלה.
אך, עתה בהתעוררי לחפש את המראה-מקום הנ"ל לא מצאתיה, לא באחד מהגליונות שנשארו לפליטה. ולא בספרי השו"ת היכולים לדבר מזה. גם חיפוש באוצה"ח (מהדורה עתיקה) העלה חרס.
ועתה נפשי בשאלתי קדם הני גברי רברבי היושבים יומם ולילה והוגים בשעשועי התורה, האם אי מכם יודע אולי מאיזה ספר צוטט קטע זה.
בתודה מראש
כו"י
חזור אל “מטפחת ספרים ועיטור סופרים”
משתמשים הגולשים בפורום זה: אין משתמשים רשומים ו־ 44 אורחים