לייטנר כתב:נהר שלום כתב:זוכרני מעשה שפתחו את קיברו של אלישע הנביא וגם נמצא שלם
יפה אמרת, שהרי הכתוב מפורש במלכים ב יג כא שלא היה שלם:וַיְהִ֫י הֵ֣ם׀ קֹבְרִ֣ים אִ֗ישׁ וְהִנֵּה֙ רָא֣וּ אֶֽת־הַגְּד֔וּד וַיַּשְׁלִ֥יכוּ אֶת־הָאִ֖ישׁ בְּקֶ֣בֶר אֱלִישָׁ֑ע וַיֵּ֜לֶךְ וַיִּגַּ֤ע הָאִישׁ֙ בְּעַצְמ֣וֹת אֱלִישָׁ֔ע
וכאן הבן שואל האם מעלתו של מי שנפתח קברו ונמצא שלם גדולה משל מי שנפתח קברו ונמצאו בו עצמות?
אם התשובה חיובית, האם ניתן לומר שכל המוזכרים באשכול, בהנחה שהעדויות נכונות, גדולים מאלישע?
לא ידען כתב:אני שמעתי שהרב וואזנר מצטט בשם הזוהר 'ותבואו ותטמאו את ארצי' שהכוונה להעלאת נפטרים ואפי' כשרים. יש כזה בזוהר? (שמעתי זאת מארחי פרחי בזכרון משה...
ירושלמי כלאיים פ"ט ה"ג כתב:רבי בר קיריא ורבי לעזר הוון מטיילין באיסטרין ראו ארונות שהיו באין מחוצה לארץ לארץ. אמר רבי בר קיריא לרבי לעזר מה הועילו אילו אני קורא עליהם (ירמיהו ב) ונחלתי שמתם לתועבה בחייכם ותבואו ותטמאו את ארצי במיתתכם. אמר ליה כיון שהן מגיעין לארץ ישראל הן נוטלין גוש עפר ומניחין על ארונן דכתיב (דברים ל) וכפר אדמתו עמ:
צופר הנעמתי כתב:לא ידען כתב:אני שמעתי שהרב וואזנר מצטט בשם הזוהר 'ותבואו ותטמאו את ארצי' שהכוונה להעלאת נפטרים ואפי' כשרים. יש כזה בזוהר? (שמעתי זאת מארחי פרחי בזכרון משה...
ירושלמיירושלמי כלאיים פ"ט ה"ג כתב:רבי בר קיריא ורבי לעזר הוון מטיילין באיסטרין ראו ארונות שהיו באין מחוצה לארץ לארץ. אמר רבי בר קיריא לרבי לעזר מה הועילו אילו אני קורא עליהם (ירמיהו ב) ונחלתי שמתם לתועבה בחייכם ותבואו ותטמאו את ארצי במיתתכם. אמר ליה כיון שהן מגיעין לארץ ישראל הן נוטלין גוש עפר ומניחין על ארונן דכתיב (דברים ל) וכפר אדמתו עמ:
לייטנר כתב:נהר שלום כתב:זוכרני מעשה שפתחו את קיברו של אלישע הנביא וגם נמצא שלם
יפה אמרת, שהרי הכתוב מפורש במלכים ב יג כא שלא היה שלם:וַיְהִ֫י הֵ֣ם׀ קֹבְרִ֣ים אִ֗ישׁ וְהִנֵּה֙ רָא֣וּ אֶֽת־הַגְּד֔וּד וַיַּשְׁלִ֥יכוּ אֶת־הָאִ֖ישׁ בְּקֶ֣בֶר אֱלִישָׁ֑ע וַיֵּ֜לֶךְ וַיִּגַּ֤ע הָאִישׁ֙ בְּעַצְמ֣וֹת אֱלִישָׁ֔ע
וכאן הבן שואל האם מעלתו של מי שנפתח קברו ונמצא שלם גדולה משל מי שנפתח קברו ונמצאו בו עצמות?
אם התשובה חיובית, האם ניתן לומר שכל המוזכרים באשכול, בהנחה שהעדויות נכונות, גדולים מאלישע?
צופר הנעמתי כתב:לא ידען כתב:אני שמעתי שהרב וואזנר מצטט בשם הזוהר 'ותבואו ותטמאו את ארצי' שהכוונה להעלאת נפטרים ואפי' כשרים. יש כזה בזוהר? (שמעתי זאת מארחי פרחי בזכרון משה...
ירושלמיירושלמי כלאיים פ"ט ה"ג כתב:רבי בר קיריא ורבי לעזר הוון מטיילין באיסטרין ראו ארונות שהיו באין מחוצה לארץ לארץ. אמר רבי בר קיריא לרבי לעזר מה הועילו אילו אני קורא עליהם (ירמיהו ב) ונחלתי שמתם לתועבה בחייכם ותבואו ותטמאו את ארצי במיתתכם. אמר ליה כיון שהן מגיעין לארץ ישראל הן נוטלין גוש עפר ומניחין על ארונן דכתיב (דברים ל) וכפר אדמתו עמ:
אמסטרדם כתב:אני מתחיל לחשוב שדבר זה הוא בדרך הטבע. ואולי תלוי במזג האויר וסוג הקרקע והבגדים וכו'.
אמסטרדם כתב:אני מתחיל לחשוב שדבר זה הוא בדרך הטבע. ואולי תלוי במזג האויר וסוג הקרקע והבגדים וכו'.
לא ידען כתב:בשפת אמת בפירוש על אבות מביא עד כמה ניחא לנשמה שהגוף נפרד ממנה ולא נשאר ממנו כלום.
הסרפד כתב:אמסטרדם כתב:אני מתחיל לחשוב שדבר זה הוא בדרך הטבע. ואולי תלוי במזג האויר וסוג הקרקע והבגדים וכו'.
ואמנם כן סבורים המדענים. גם נאפוליון נמצא שלם...
ישבב הסופר כתב:אמסטרדם כתב:אני מתחיל לחשוב שדבר זה הוא בדרך הטבע. ואולי תלוי במזג האויר וסוג הקרקע והבגדים וכו'.
חברי [שהיה כותב כאן תקופה קצרה] דיבר עם קברן גוי באחד הבתי קברות כאן בארה"ב, והגוי אמר לו במסל"ת שהוא כבר פינה הרבה גופות אחרי כמה שנים והגופה היתה שלימה. הוא אמר שאם המקןם קר ורטוב, הגופה נמצאת במקרר טבעי וזה לא נרקב.
בקרו טלה כתב:לא ידען כתב:בשפת אמת בפירוש על אבות מביא עד כמה ניחא לנשמה שהגוף נפרד ממנה ולא נשאר ממנו כלום.
נייתי ספר ונחזי [ועי"ע שם בפ"ד מ"ד]
לא ידען כתב:אני שמעתי שהרב וואזנר מצטט בשם הזוהר 'ותבואו ותטמאו את ארצי' שהכוונה להעלאת נפטרים ואפי' כשרים. יש כזה בזוהר? (שמעתי זאת מארחי פרחי בזכרון משה...
לומד_בישיבה כתב:ישבב לא כדאי לרדת לרמות כאלו.
אם שמעתי את הסיפור אודות הסטאלינער זי"ע ממקור ראשון אדרבא כתוב.
אני כותב מה ששמעתי אך איני הולך ולא מתיימר להיות המכריע ביניהם.
מתפעל כתב:מי זה הרב מ.ש. מחברה קדישא בני ברק ולמה שמו סודי?
אדרבה, היה צריך לצלם ולפרסם בכל העולם.
מתפעל כתב:ייש כח. זו באמת שאלה מעניינת, כי מצד אחד אולי זה זילותא לנפטר לצלמו ואין זה כבוד המת, ומצד שני זה קידוש ה' וגם כבוד לנפטר שנשאר שלם,
שאלה לפוסקים.
חזור אל “משפחות סופרים וימות עולם”
משתמשים הגולשים בפורום זה: עתניאל בן קנז ו־ 183 אורחים