מפרשי האוצר
חיפוש גוגל בפורום:

העונד שעון יד עובר משום "לא ילבש"?

דברי תורה, עיוני שמעתתא, חידושי אגדה וכל פטפוטיא דאורייתא טבין
יעקב כהן
הודעות: 551
הצטרף: ו' מרץ 22, 2013 4:31 pm

העונד שעון יד עובר משום "לא ילבש"?

הודעהעל ידי יעקב כהן » ב' יוני 17, 2013 11:02 am

שמועה שמענו בשם הגר"ח שאמר בשם החזון איש שהעונד שעון יד עובר משום לא ילבש והדברים תמוהים
דלדעת הסוברים שגם דבר שבעיקרו הוא מתיקוני הנשים אלא שכבר נהגו גברים לעשותו, מותר לעשותו,
וכך פסק הרמ"א ביו"ד סימן קפב ס"א ודאי דשרי.
אולם גם לדעת החולקים (עין בב"י ובשו"ע ובאחרונים שם) אין לשעון מיוחדות לנשים יותר מלגברים,
וכשחודש השעון יד שניהם כאחד התחילו לעונדו וצ"ע.

תוכן
הודעות: 6433
הצטרף: ה' פברואר 02, 2012 10:27 pm

Re: העונד שעון יד עובר משום "לא ילבש"?

הודעהעל ידי תוכן » ב' יוני 17, 2013 11:51 am

מה בדיוק יש פה לעיין. הרי אין שום ספק בעולם כלל ששעון יד אין בו משום לא ילבש, וא"כ כנראה שהשמועה לא נכונה.

יאיר
הודעות: 10738
הצטרף: א' מאי 23, 2010 11:54 pm

Re: העונד שעון יד עובר משום "לא ילבש"?

הודעהעל ידי יאיר » ב' יוני 17, 2013 2:26 pm

כך נכתב באחד האתרים (הלא אמינים. נשמח מאוד(!) אם מישהו יוכל לברר זאת):

מרן הגר"ח קנייבסקי: אסור לענוד שעון משום 'לא ילבש'
מרן שר התורה הגר"ח קנייבסקי, מורה בימים האחרונים לעולים אליו לברכה, שלא לענוד שעון יד. הסיבה? איסור 'לא ילבש'. ואיך הגיב הגר"ח לתמונת הגרי"ש אלישיב עם שעון יד?

הגר"ח קנייבסקי נגד שעוני יד: מידי תקופה מעורר מרן שר התורה הגר"ח קנייבסקי את הציבור הרחב ובפרט את ההמונים המשחרים לפיתוח בקבלת עצה וברכה בדברים הטעונים חיזוק.

מרן שר התורה נוהג לברך רבים מהפונים אליו כשהוא מבקש מהם לקבל על עצמם קבלה מסויימת ברוחניות, לדוגמא: לגדל זקן, פאות, וכדומה.

בימים האחרונים, מרבה מרן הגר"ח קנייבסקי להורות לבאים אליו שלא לענוד שעון יד משום איסור "לא ילבש". כאשר מרן מדגיש כי גם מרן החזון איש וגם אביו מרן הסייפלער זצ״ל לא ענדו שעון יד בגלל האיסור שבדבר.

יצויין, כי תלמידים ותיקים של מרן הגר״ח מסבירים כי מדובר בדעתו הידועה מזה שנים רבות, אולם כעת הוא מדגיש זאת שוב ושוב בפני הבאים להתברך.

ל'כיכר השבב' נודע, כי אחד המקורבים למרן הגר"ח, הראה לו ביום שישי האחרון תמונות בהם נראים גדולי הדור הקודם הרב שך זצ״ל והגרי"ש אלישיב זצ״ל, כשהם עונדים שעון יד, מרן הגר"ח השיב כי גם הוא ענד בעבר שעון, עד ששמע עדות נאמנה ממרן החזון איש כי הדבר אסור.

תוכן
הודעות: 6433
הצטרף: ה' פברואר 02, 2012 10:27 pm

Re: העונד שעון יד עובר משום "לא ילבש"?

הודעהעל ידי תוכן » ב' יוני 17, 2013 2:39 pm

כל מה שכתוב באינטרנט בחזקת שקר ואין צריך לחשוש לדברים שכתובים שם כלל.

איש-אחד
הודעות: 1161
הצטרף: א' פברואר 17, 2013 11:39 am

Re: העונד שעון יד עובר משום "לא ילבש"?

הודעהעל ידי איש-אחד » ב' יוני 17, 2013 3:33 pm

ע"פ ויקיפדיה באנגלית שעון יד בתחילה היה לבוש נשים, ורק ממלחמת העולם הראשונה ואילך החלו גם גברים לענוד שעון יד.
http://en.wikipedia.org/wiki/Watch
עפ"ז ייתכן שאכן החזו"א בזמנו ס"ל שאסור משום לא ילבש, מפני שטרם נפוץ כ"כ הדבר אצל גברים. אבל בזמנינו אחר שהתפשט הדבר אצל גברים כנשים, אין סיבה לאיסור משום לא ילבש.

סמל אישי של המשתמש
ארזי ביתר
הודעות: 2314
הצטרף: ב' פברואר 04, 2013 2:25 pm

Re: העונד שעון יד עובר משום "לא ילבש"?

הודעהעל ידי ארזי ביתר » ב' יוני 17, 2013 3:56 pm

הסתכלות במראה מה דינה?

לפי דברי איש אחד, מותרת. האם כך הוא הדין?

יעקב כהן
הודעות: 551
הצטרף: ו' מרץ 22, 2013 4:31 pm

Re: העונד שעון יד עובר משום "לא ילבש"?

הודעהעל ידי יעקב כהן » ב' יוני 17, 2013 4:04 pm

איש-אחד כתב:ע"פ ויקיפדיה באנגלית שעון יד בתחילה היה לבוש נשים, ורק ממלחמת העולם הראשונה ואילך החלו גם גברים לענוד שעון יד.
http://en.wikipedia.org/wiki/Watch
עפ"ז ייתכן שאכן החזו"א בזמנו ס"ל שאסור משום לא ילבש, מפני שטרם נפוץ כ"כ הדבר אצל גברים. אבל בזמנינו אחר שהתפשט הדבר אצל גברים כנשים, אין סיבה לאיסור משום לא ילבש.

וכן הוא בויקיפדיה בעיברית
שעון היד הראשון מיוחס לחברת פטק פיליפ שייצרה אותו בשנת 1867. עד מלחמת העולם הראשונה‏[1] שעון היד נחשב בעיקר כאביזר נשי. הרצועה יוצרה אז פעמים רבות ממשי‏[2].
1^ The Duh Awards: In This Stupid World, We Take The Prize, page 49
2^ Patek Phillipe, Vintage Wristwatches, Krause Publications, 2010, page 175

יעקב כהן
הודעות: 551
הצטרף: ו' מרץ 22, 2013 4:31 pm

Re: העונד שעון יד עובר משום "לא ילבש"?

הודעהעל ידי יעקב כהן » ב' יוני 17, 2013 4:06 pm

ארזי ביתר כתב:הסתכלות במראה מה דינה?
לפי דברי איש אחד, מותרת. האם כך הוא הדין?

זה מחלוקת ראשונים וכמו שכתבתי בפתיחת האשכול ועין באורך בשו"ת יחוה דעת ח"ו סימן מט.

יעקב כהן
הודעות: 551
הצטרף: ו' מרץ 22, 2013 4:31 pm

Re: העונד שעון יד עובר משום "לא ילבש"?

הודעהעל ידי יעקב כהן » ב' יוני 17, 2013 4:27 pm

מסתברא שלגבי לא ילבש לא משנה מי התחיל באותו בגד (בשונה מלא תלכו בחוקות הגוי, וגם בזה יש מה לדון ואכמ"ל) אלא כל שאין לאותו בגד מיוחדות לנשים כגון יופי,
אם הגברים משתמשים בו אח"כ (כדי לדעת מה השעה) אין בזה כלום לכו"ע.
מה גם ששעוני הנשים שהיו בתחילה היו שעונים עם רצועות משי וכדומה שזה היה משהו שמיוחד ליופי משא"כ בשעון דידן ולכן יהיה לכאורה מותר לכו"ע.

סמל אישי של המשתמש
אוצר החכמה
מנהל האתר
הודעות: 17371
הצטרף: ב' מאי 03, 2010 5:49 pm

Re: העונד שעון יד עובר משום "לא ילבש"?

הודעהעל ידי אוצר החכמה » ב' יוני 17, 2013 4:38 pm

אבל האוסרים מראה אפילו במקום שאנשים מסתכלים בה הוא משום שס"ל שכל דבר שעניינו יפוי אסור ואפילו מנהג האנשים לעשות. והחולקים ס"ל שהכל תלוי במנהג.כמו שמבאר כל זה הגר"א בביאורו שם. כך ששעון יד לכו"ע שרי.

יאיר
הודעות: 10738
הצטרף: א' מאי 23, 2010 11:54 pm

Re: העונד שעון יד עובר משום "לא ילבש"?

הודעהעל ידי יאיר » ב' יוני 17, 2013 4:40 pm

וידוע שהמהר"י אסד בעוברו פעם ליד מראה בארמון הביט ואמר: "הנה דמות מלאך!".

איש-אחד
הודעות: 1161
הצטרף: א' פברואר 17, 2013 11:39 am

Re: העונד שעון יד עובר משום "לא ילבש"?

הודעהעל ידי איש-אחד » ב' יוני 17, 2013 4:43 pm

אוצר החכמה כתב:אבל האוסרים מראה אפילו במקום שאנשים מסתכלים בה הוא משום שס"ל שכל דבר שעניינו יפוי אסור ואפילו מנהג האנשים לעשות. והחולקים ס"ל שהכל תלוי במנהג.כמו שמבאר כל זה הגר"א בביאורו שם. כך ששעון יד לכו"ע שרי.

עפ"ז אפשר ששעון זהב שאני.

יאיר
הודעות: 10738
הצטרף: א' מאי 23, 2010 11:54 pm

Re: העונד שעון יד עובר משום "לא ילבש"?

הודעהעל ידי יאיר » ב' יוני 17, 2013 4:44 pm

.
נערך לאחרונה על ידי יאיר ב ב' יוני 17, 2013 5:42 pm, נערך פעם 1 בסך הכל.

מחולת המחנים
הודעות: 3272
הצטרף: ה' דצמבר 13, 2012 12:49 pm

Re: העונד שעון יד עובר משום "לא ילבש"?

הודעהעל ידי מחולת המחנים » ב' יוני 17, 2013 4:49 pm

מנהג הרבה חסידים שלא לענוד שעון יד משום חוקות הגוי ודרכי המתחדשים, והולכים עם שעוני כיס הנקראים "טאשן זייגער".
ואולי זהו גם הטעם לדברי הגר"ח קניבסקי בשם החזון איש, אלא שאלו שהפיצו את השמועה לא דייקו בדבריהם.

יאיר
הודעות: 10738
הצטרף: א' מאי 23, 2010 11:54 pm

Re: העונד שעון יד עובר משום "לא ילבש"?

הודעהעל ידי יאיר » ב' יוני 17, 2013 4:53 pm

אין לדבר סוף..

פל' יש להם? טל'? מקרר?

יעקב כהן
הודעות: 551
הצטרף: ו' מרץ 22, 2013 4:31 pm

Re: העונד שעון יד עובר משום "לא ילבש"?

הודעהעל ידי יעקב כהן » ב' יוני 17, 2013 4:57 pm

אוצר החכמה כתב:אבל האוסרים מראה אפילו במקום שאנשים מסתכלים בה הוא משום שס"ל שכל דבר שעניינו יפוי אסור ואפילו מנהג האנשים לעשות. והחולקים ס"ל שהכל תלוי במנהג. כמו שמבאר כל זה הגר"א בביאורו שם. כך ששעון יד לכו"ע שרי.

אם הבנתי נכון אז זה מה שכתבתי במילים אחרות.

סמל אישי של המשתמש
אוצר החכמה
מנהל האתר
הודעות: 17371
הצטרף: ב' מאי 03, 2010 5:49 pm

Re: העונד שעון יד עובר משום "לא ילבש"?

הודעהעל ידי אוצר החכמה » ב' יוני 17, 2013 5:18 pm

איש-אחד כתב:
אוצר החכמה כתב:אבל האוסרים מראה אפילו במקום שאנשים מסתכלים בה הוא משום שס"ל שכל דבר שעניינו יפוי אסור ואפילו מנהג האנשים לעשות. והחולקים ס"ל שהכל תלוי במנהג.כמו שמבאר כל זה הגר"א בביאורו שם. כך ששעון יד לכו"ע שרי.

עפ"ז אפשר ששעון זהב שאני.


קצת קשה לומר שהרי טבעת שיש עליה חותם היא מלבוש איש כמבואר בגמרא.

סמל אישי של המשתמש
אוצר החכמה
מנהל האתר
הודעות: 17371
הצטרף: ב' מאי 03, 2010 5:49 pm

Re: העונד שעון יד עובר משום "לא ילבש"?

הודעהעל ידי אוצר החכמה » ב' יוני 17, 2013 5:19 pm

יעקב כהן כתב:
אוצר החכמה כתב:אבל האוסרים מראה אפילו במקום שאנשים מסתכלים בה הוא משום שס"ל שכל דבר שעניינו יפוי אסור ואפילו מנהג האנשים לעשות. והחולקים ס"ל שהכל תלוי במנהג. כמו שמבאר כל זה הגר"א בביאורו שם. כך ששעון יד לכו"ע שרי.

אם הבנתי נכון אז זה מה שכתבתי במילים אחרות.


אכן. אני כתבתי את תגובתי לדברי ארזי ביתר ולא ראיתי את דבריך כשכתבתי.

יעקב כהן
הודעות: 551
הצטרף: ו' מרץ 22, 2013 4:31 pm

Re: העונד שעון יד עובר משום "לא ילבש"?

הודעהעל ידי יעקב כהן » ב' יוני 17, 2013 6:53 pm

אוצר החכמה כתב:כמו שמבאר כל זה הגר"א בביאורו שם.

?
יו"ד סימן קנו ס"ק ז

סמל אישי של המשתמש
רחמים
הודעות: 1633
הצטרף: ג' נובמבר 01, 2011 12:28 pm
מיקום: http://yakobov-dev.co.il/
יצירת קשר:

Re: העונד שעון יד עובר משום "לא ילבש"?

הודעהעל ידי רחמים » ב' יוני 17, 2013 10:20 pm

אישה שתענוד שעון של גברים תעבור על לא יהיה כלי גבר על אישה?

סמל אישי של המשתמש
אוצר החכמה
מנהל האתר
הודעות: 17371
הצטרף: ב' מאי 03, 2010 5:49 pm

Re: העונד שעון יד עובר משום "לא ילבש"?

הודעהעל ידי אוצר החכמה » ב' יוני 17, 2013 10:27 pm

דאורייתא לפי הב"ח וודאי שלא, וגם מדרבנן לכאורה יש ראייה מהגמרא שבת סב א גבי איש שנותן לאשה טבעת שיש עליה חותם להוליכה לקופסה ומניחתה באצבעה, וכמדומני שדברו האחרונים בזה.

תרח
הודעות: 57
הצטרף: א' יוני 02, 2013 9:11 pm

Re: העונד שעון יד עובר משום "לא ילבש"?

הודעהעל ידי תרח » ג' יוני 18, 2013 8:09 pm

אולי לאחר שנפוץ הפלאפון שיש בו שעון, בטל הצורך הטכני בראיית מה השעה...

ואם כן אלו העונדים שעון, שלא לדבר על שעון מדגם ייחודי, הם בעיקר מתכוון להתקשט באיזה חפץ של ענידה...

יאיר
הודעות: 10738
הצטרף: א' מאי 23, 2010 11:54 pm

Re: העונד שעון יד עובר משום "לא ילבש"?

הודעהעל ידי יאיר » ג' יוני 18, 2013 8:13 pm

ראיית השעה בשעון הרבה יותר נוחה מפל'..

ואני אומר הפוך..אם פל' מותר (מבחינת שימוש בחידושי הטכנולוגיה) כ"ש שעון יד...

תרח
הודעות: 57
הצטרף: א' יוני 02, 2013 9:11 pm

Re: העונד שעון יד עובר משום "לא ילבש"?

הודעהעל ידי תרח » ג' יוני 18, 2013 8:17 pm

אולי הוא חושש שבעוד כך וכך זמן יהיה אינטרנט בשעוני יד ע"כ הוא מקדים רפואה למכה..

יותר נראה שהכל מגיע בגלל תחושתו על דרדור הדור בפרט תודות לאינטרנט, על כן הוא מנסה למצוא תשובות המשקל...

סמל אישי של המשתמש
אוצר החכמה
מנהל האתר
הודעות: 17371
הצטרף: ב' מאי 03, 2010 5:49 pm

Re: העונד שעון יד עובר משום "לא ילבש"?

הודעהעל ידי אוצר החכמה » ג' יוני 18, 2013 8:27 pm

ואם כן אלו העונדים שעון, שלא לדבר על שעון מדגם ייחודי, הם בעיקר מתכוון להתקשט באיזה חפץ של ענידה...


אפילו אם כן ספק אם נקרא ייפוי כמו שחרב מותר לר"א כי לא כל תכשיט הגדרתו הוא ייפוי.
ובלאו הכי אע"פ שיש בזה מחלוקת כמובא למעלה, המנהג בעניין לא ילבש הוא להקל כדעת הפוסקים שכל שהוא מנהג האנשים מותר.

תרח
הודעות: 57
הצטרף: א' יוני 02, 2013 9:11 pm

Re: העונד שעון יד עובר משום "לא ילבש"?

הודעהעל ידי תרח » ג' יוני 18, 2013 8:31 pm

ותודה על השמטת השם.

בכל מקרה, אלו המסתמכים על מנהג האנשים, יש בזה שמץ של קולא, ואולי את זה גופא הוא רוצה לשנות על ידי יצירת מנהג חדש... ומכאן ואילך זה יהיה אסור ממש..

ההיגיון בזה הוא כפי שכתבתי בהודעה אחרת, על איזונים שכנראה נדרשים לדור כמו שלנו,

אך קטונתי כ"תרח" להרחיב בכגון דא.

סמל אישי של המשתמש
אוצר החכמה
מנהל האתר
הודעות: 17371
הצטרף: ב' מאי 03, 2010 5:49 pm

Re: העונד שעון יד עובר משום "לא ילבש"?

הודעהעל ידי אוצר החכמה » ג' יוני 18, 2013 11:32 pm

לא השמטתי את השם. אם אתה לוחץ על ציטוט המערכת מעתיקה את כל ההודעה עם השם, אבל אם עושים העתק לחלק מההודעה ואח"כ לוחצים על כפתור Quote ומכניסים את הקטע, המערכת אינה מכניסה את השם. וזה משעשיתי כי התייחסתי רק לחלק השני.

גם זו לטובה
הודעות: 2529
הצטרף: ה' יוני 07, 2012 2:29 am

Re: העונד שעון יד עובר משום "לא ילבש"?

הודעהעל ידי גם זו לטובה » ג' נובמבר 26, 2013 11:04 am

תוכן כתב:כל מה שכתוב באינטרנט בחזקת שקר ואין צריך לחשוש לדברים שכתובים שם כלל.


א' יש קלא דלא פסיק...
ב' שמעתי מידידי שהרב אפרתי סיפר לו, שדיבר ע"ז עם הגר"ח

יד לפה
הודעות: 60
הצטרף: ג' אוגוסט 20, 2013 5:36 pm

Re: העונד שעון יד עובר משום "לא ילבש"?

הודעהעל ידי יד לפה » ג' נובמבר 26, 2013 11:52 am

'רוב בנין ומנין' של גדולי הדור מכל החוגים עונדים שעון יד.
נ"ל גם הגראי"ל.

גמח
הודעות: 404
הצטרף: ד' ינואר 16, 2013 6:48 pm

Re: העונד שעון יד עובר משום "לא ילבש"?

הודעהעל ידי גמח » ג' נובמבר 26, 2013 12:07 pm

קובץ "דברי שי"ח" פרשת וירא.

לא ילבש "כשעון לגברים״

לאחרונה מעיר מרן שליט״א שיש בענידת שעוני יד משום ״לא ילבש גבר שמלת אשה״. רבים תמהו על כך,
אך הרה״ג רבי רפאל דינר שליט״א, סיפר לי שכך הורה מרן החזון איש זצ״ל והדבר מאושר על ידי תלמידי מרן החזון איש,
הגאון רבי יחזקאל ברטלר שליט״א והגאון רבי דב לנדא שליט״א. ואכן, בחודש אלול האחרון, לאחר פגישת משלחת רבני העיר אלעד עם מרן שליט״א,
שאלתיו האם אכן נכונה השמועה שמרן החזון איש סבר שבענידת שעון יד לגברים יש משום ״לא ילבש״, אף שכולם עונדים שעון יד.
מרן הגר״ח השיב: ״נכון. הוא אמר שזו כמו שמלה״...
שאלתי: ״והרי כל עם ישראל הולך עם שעון יד. גם הרב אלישיב הלך עם שעון״.
הגיב מרן שליט״א ״גם אני הלכתי עם שעון בהתחלה, אבל שמעתי שהחזון איש חושש בזה, אז הפסקתי ללכת עם שעון... החזון איש חשש, אז ראוי להחמיר. שים את השעון בכיס״...
(מהרב ר׳ שמואל ברוך גנוט שליט״א)

גם זו לטובה
הודעות: 2529
הצטרף: ה' יוני 07, 2012 2:29 am

Re: העונד שעון יד עובר משום "לא ילבש"?

הודעהעל ידי גם זו לטובה » ג' נובמבר 26, 2013 1:34 pm

גמח כתב:קובץ "דברי שי"ח" פרשת וירא.

לא ילבש "כשעון לגברים״

לאחרונה מעיר מרן שליט״א שיש בענידת שעוני יד משום ״לא ילבש גבר שמלת אשה״. רבים תמהו על כך,
אך הרה״ג רבי רפאל דינר שליט״א, סיפר לי שכך הורה מרן החזון איש זצ״ל והדבר מאושר על ידי תלמידי מרן החזון איש,
הגאון רבי יחזקאל ברטלר שליט״א והגאון רבי דב לנדא שליט״א. ואכן, בחודש אלול האחרון, לאחר פגישת משלחת רבני העיר אלעד עם מרן שליט״א,
שאלתיו האם אכן נכונה השמועה שמרן החזון איש סבר שבענידת שעון יד לגברים יש משום ״לא ילבש״, אף שכולם עונדים שעון יד.
מרן הגר״ח השיב: ״נכון. הוא אמר שזו כמו שמלה״...
שאלתי: ״והרי כל עם ישראל הולך עם שעון יד. גם הרב אלישיב הלך עם שעון״.
הגיב מרן שליט״א ״גם אני הלכתי עם שעון בהתחלה, אבל שמעתי שהחזון איש חושש בזה, אז הפסקתי ללכת עם שעון... החזון איש חשש, אז ראוי להחמיר. שים את השעון בכיס״...
(מהרב ר׳ שמואל ברוך גנוט שליט״א)


תלמידי החזו"א לא הולכים עם שעון יד?

נוטר הכרמים
הודעות: 8552
הצטרף: א' אוקטובר 17, 2010 8:19 pm

Re: העונד שעון יד עובר משום "לא ילבש"?

הודעהעל ידי נוטר הכרמים » ד' יולי 09, 2014 10:03 pm

כעת ראיתי בספר 'גנזים ושו"ת חזון איש' ח"א עמ' מג במכתב מרן החזו"א: 'שעון יד בשבת אסור, ומשקפיים מותר'. ומכללא איתמר, דביום חול שרי, ודוחק דרק מלתא דשבת איירי, וצ"ע.

עשוי לנחת
הודעות: 2759
הצטרף: ב' יוני 20, 2011 11:10 pm

Re: העונד שעון יד עובר משום "לא ילבש"?

הודעהעל ידי עשוי לנחת » ד' יולי 09, 2014 10:04 pm

נוטר הכרמים כתב:כעת ראיתי בספר 'גנזים ושו"ת חזון איש' ח"א עמ' מג במכתב מרן החזו"א: 'שעון יד בשבת אסור, ומשקפיים מותר'. ומכללא איתמר, דביום חול שרי, ודוחק דרק מלתא דשבת איירי, וצ"ע.

הוא מתכוון לגברים?

נוטר הכרמים
הודעות: 8552
הצטרף: א' אוקטובר 17, 2010 8:19 pm

Re: העונד שעון יד עובר משום "לא ילבש"?

הודעהעל ידי נוטר הכרמים » ד' יולי 09, 2014 10:13 pm

עשוי לנחת כתב:
נוטר הכרמים כתב:כעת ראיתי בספר 'גנזים ושו"ת חזון איש' ח"א עמ' מג במכתב מרן החזו"א: 'שעון יד בשבת אסור, ומשקפיים מותר'. ומכללא איתמר, דביום חול שרי, ודוחק דרק מלתא דשבת איירי, וצ"ע.

הוא מתכוון לגברים?

המכתב הוא לבחור שנחלש בלימוד התורה.

שיף
הודעות: 2675
הצטרף: ב' דצמבר 31, 2012 11:21 pm

Re: העונד שעון יד עובר משום "לא ילבש"?

הודעהעל ידי שיף » ד' יולי 09, 2014 11:21 pm

כל עוד הגרי"ש היה בחיים לא רצה לומר דבר כנגדו, אמנם דעתו היתה ידועה מקודם, ולאחרונה הוא אומר כן לכל מי שמגיע אליו עם שעון [במקרה שהמשב"ק לא שם לב או שכח להגיד לו להוריד לפני שנכנס]

גם זו לטובה
הודעות: 2529
הצטרף: ה' יוני 07, 2012 2:29 am

Re: העונד שעון יד עובר משום "לא ילבש"?

הודעהעל ידי גם זו לטובה » ה' יולי 10, 2014 2:15 am

נוטר הכרמים כתב:
עשוי לנחת כתב:
נוטר הכרמים כתב:כעת ראיתי בספר 'גנזים ושו"ת חזון איש' ח"א עמ' מג במכתב מרן החזו"א: 'שעון יד בשבת אסור, ומשקפיים מותר'. ומכללא איתמר, דביום חול שרי, ודוחק דרק מלתא דשבת איירי, וצ"ע.

הוא מתכוון לגברים?

המכתב הוא לבחור שנחלש בלימוד התורה.

יש"כ על הידיעה שהחזו"א במכתב אסר שעון יד [כפי שכתב בשמו הגרמ"ג בדינים והנהגות] וכידוע דהאגרו"מ התיר וכן מצדדים הגרשז"א ובנו הגר"ש, עיין ארחו"ש עמ' קצ מה שכתבו בזה.

מה שנכון נכון
הודעות: 11951
הצטרף: ד' ינואר 29, 2014 10:37 am

Re: העונד שעון יד עובר משום "לא ילבש"?

הודעהעל ידי מה שנכון נכון » ה' יולי 10, 2014 3:45 am

מה המקור לאסור בשעון יד שנעשה במיוחד רק לגברים, ושניכר עליו כן מצורתו. ואף האוסרים במראה יודו בכה"ג.
ועוד דאם אזלינן אחר המנהג בעבר לאיסור, ניזיל בתריה גם להיתר, ונתיר כיום לגברים לשים נזמי זהב באזניהם כמפורש בתורה [לפירוש רש"י ועוד].

סמל אישי של המשתמש
אוצר החכמה
מנהל האתר
הודעות: 17371
הצטרף: ב' מאי 03, 2010 5:49 pm

Re: העונד שעון יד עובר משום "לא ילבש"?

הודעהעל ידי אוצר החכמה » ה' יולי 10, 2014 6:54 am

אתה צודק. לא מובן אפילו למה צריך להתיר בזה וכמ"ש למעלה. ויותר מנזמים תתיר ללכת עם שמלות. אלא מה זה לא אותם שמלות, זה גם לא אותו שעון.

סמל אישי של המשתמש
בוצינא
הודעות: 434
הצטרף: א' דצמבר 22, 2013 1:31 am

Re: העונד שעון יד עובר משום "לא ילבש"?

הודעהעל ידי בוצינא » ה' יולי 10, 2014 12:02 pm

נסתפקתי אם דעת הגר"ח לאסור רק בשעוני מתכת שהם כתכשיט
לכן אתמול נכסתי להגר"ח עם שעון פלסטיק שחור ומיד הוא הורה לי להורידו.
כנראה פשוט לו שטעם נסתר היה לו להחזו"א בדבר
אולי משום שראוי לו לאדם להיות בדוגמא של מעלה...

ברזילי
הודעות: 3236
הצטרף: ב' ספטמבר 13, 2010 7:23 am

Re: העונד שעון יד עובר משום "לא ילבש"?

הודעהעל ידי ברזילי » ה' יולי 10, 2014 12:29 pm

בוצינא כתב:נסתפקתי אם דעת הגר"ח לאסור רק בשעוני מתכת שהם כתכשיט
לכן אתמול נכסתי להגר"ח עם שעון פלסטיק שחור ומיד הוא הורה לי להורידו.
כנראה פשוט לו שטעם נסתר היה לו להחזו"א בדבר
אולי משום שראוי לו לאדם להיות בדוגמא של מעלה...


ב"דוגמא של מעלה" אתה מתכוון כלפי שמיא (שאז יש עוד כמה פריטי לבוש שראוי לוותר עליהם מאותו הטעם) או לחזו"א?


חזור אל “בית המדרש”



מי מחובר

משתמשים הגולשים בפורום זה: אין משתמשים רשומים ו־ 148 אורחים