ברזילי כתב:למעשה, כל ההכרזות מן הסוג הזה אינן אלא הצהרות על חומר הדבר, וכידוע לכל לא מפיו חיים המחליטים בדבר גורלם של הרוצחים.
אבל לעצם הדבר, יש לעיין בפרשת דוד והגבעונים (שמואל ב,כא ויבמות עט), שם מסר דוד את שבעת בני שאול לרציחה כנקמה על מעשה שאול בגבעונים, ואמרו חז"ל על זה "מוטב שתעקר אות אחת מן התורה ואל יתחלל שם שמים בפרהסיא" ופירש"י שיהיו האומות אומרים אין אומה זו ראויין לידבק בה שהרי פשטו ידיהם בגרים ליטול מזונותיהם ולא עשו בהן נקמה (ואף ששם היה על פי ארון, לא ברור שזה מתיר רציחה, ועי' מלבי"ם)
אוצר החכמה כתב:אני משער שגם ברזילי לא התכוון שמישהו ימסור את בניו של אדם שמנע מזונות מגרים להריגה, אלא רק לרעיון הכללי של העניין.
ברזילי כתב:לענין השאלה הקונקרטית, דומה שאם ייענשו באותו עונש כמו ערבים שרצחו יהודים לא יכולה להיות טענה של ח"ה)
תוכן כתב: אפילו בהנחה שהשמועה נכונה, אי אפשר להרוג ללא קבלת עדות, וללא משפט. אי אפשר ליצור חברה הוגנת ללא חוק שמחייב את כולם.
מבקש תורה כתב:תוכן כתב: אפילו בהנחה שהשמועה נכונה, אי אפשר להרוג ללא קבלת עדות, וללא משפט. אי אפשר ליצור חברה הוגנת ללא חוק שמחייב את כולם.
מי שידע שגוי זה מחוייב מיתה, והרגו ללא דיין אחד וללא עדות, מסתבר שבוודאי לא יהיה מחוייב כלום, לא גרע ממש"כ מורידין ולא מעלין.
בברכה המשולשת כתב:מכיוון שנלענ"ד שמי שהרגו לאותו גוי ימש"ו אינם היהודים הנ"ל אלא גויים אחרים ימש"ו
איש רגיל כתב:בברכה המשולשת כתב:מכיוון שנלענ"ד שמי שהרגו לאותו גוי ימש"ו אינם היהודים הנ"ל אלא גויים אחרים ימש"ו
אתה מקושר לשב"כ?
ברזילי כתב:
אבל לעצם הדבר, יש לעיין בפרשת דוד והגבעונים (שמואל ב,כא ויבמות עט), שם מסר דוד את שבעת בני שאול לרציחה כנקמה על מעשה שאול בגבעונים, ואמרו חז"ל על זה "מוטב שתעקר אות אחת מן התורה ואל יתחלל שם שמים בפרהסיא" ופירש"י שיהיו האומות אומרים אין אומה זו ראויין לידבק בה שהרי פשטו ידיהם בגרים ליטול מזונותיהם ולא עשו בהן נקמה (ואף ששם היה על פי ארון, לא ברור שזה מתיר רציחה, ועי' מלבי"ם)
משתמשים הגולשים בפורום זה: אין משתמשים רשומים ו־ 444 אורחים