הפרי מגדים בספרו "נטריקן" (נדפס בילגורי תר"ע), כותב על "ספר הישר" המיוחס (בטעות) לרבינו תם:
וספר הישר לר"ת ספר קטן הכמות ורב האיכות... וספר זה הישר מהפך לב האבן לבשר, אשרי מי שקורא בו ומעיין בו היטב
וספר הישר לר"ת ספר קטן הכמות ורב האיכות... וספר זה הישר מהפך לב האבן לבשר, אשרי מי שקורא בו ומעיין בו היטב
ברסלב כתב:ניתן גם להעתיק למשל את הקדמת המהרש"ל נגד ראב"ע והב"י ומש"כ הח"ס נגד המהרש"א ז"ל. ועוד הרבה. אך לדעתי העניה אין זה מן הראוי כלל. לעשות כן.
גידולי הקודש סי' לב אות יוראיתי בספר וכו' דממש"כ תרומת הדשן וכו' משמע דס"ל כמאירי וכו' ונשתבש בזה וכו' דהתרומת הדשן לא ראה כלל בימיו חיבורי המאירי
שו"ת שבט הלוי חלק ה סימן יאבעניי איני ראה טעם לשנות הוראה שלי בדבר שברור לי כאחותי שהצדק עם הגאון חסד לאברהם שראיתיו הפעם בפנים והוא מהדו"ת או"ח סי' ה', והיה גאון מובהק גדול הדור ורב חילו,
מקראי קודש לגרצ"ה גרודזנסקי ח"ג עמ' ק"מועי' מ"ב וכו' עכ"ל והוא מדברי מג"א ולא הביא שום חולק על המג"א הנ"ל כאילו הוא מוסכם להלכה, ולא ראה שמהר"ם יוזפי הנ"ל <בעל ברכות המים על סדר הגט> גדול באחרונים לא כתב כן
אגרות משה (או"ח ח"ה סימן יג) כתב:מ"מ הרוצה להקל כפי שמשמע שהכריע כן המשנה ברורה, יכול לסמוך עליו, כי הרי הוא מרן דדורות בתראי בהוראות דעניני אורח חיים.
הגאון רבי אליעזר ארלוזרוב אב"ד ראמנן מחסידי קאפוסט בספרו הגהות דרבי אליעזר כתב: תורת חסד חלק או"ח סימן מ"ב: הגיעני וכו' מ"ש גדול אחד בספרו וכו' ע"ש. נ"ב האי גדול הוא עתיר פומבי ועתיר נכסין המשכנות יעקב חלק אה"ע סימן ל"ט, ובמחכתה"ר הגאון המחבר בגילא דחטתא בקש לדחות דברי המשכנות יעקב וכל רואה יראה שאין הדבר כמ"ש הגאון המחבר שימצא פה סתירות לכל דבריו [של המשכנו"י] שם ומפליאים כל רואיהם המופלאים באמת בבקיאותם וחריפותם אשר ידוע כי מי כמוהו, והנה שתי הראיות שדחה הגאון [התו"ח] נראה ליישב בנקל...
ר' שאול ליברמן בהקדמת פירושו לירושלמי נזיקין כתב: בזמן האחרון יצא לאור ספר שערי תורת ארץ ישראל לרז"ו רבינוביץ ז"ל על כל הירושלמי. מצויים בספר זה כמה פירושים מצוינים (ובפרט במקומות שכיוון לספר ניר) אבל השימוש בו טעון זהירות רבה. ההגהות שם הן בלתי מרוסנות ותכופות כתב את הירושלמי מחדש.
ר' שאול ליברמן בהקדמת פירושו לירושלמי נזיקין כתב: בשני הפרקים הראשונים לירושלמי היה לפני ספר ירושלים הצרופה של הרב גרשון מאיר באיארסקי (וארשה תרס"ד) פירוש מיוחד במינו, ואיני יודע דוגמתו בשום פירוש לדברי חז"ל.
ברסלב כתב:ומש"כ הח"ס נגד המהרש"א ז"ל
שוב מצאתי להגאון המובהק בס' אבן העוזר שכתב וכו' וידוע דהלכה כאותו גאון בכל מקום
אמסטרדם כתב:ברסלב כתב:ומש"כ הח"ס נגד המהרש"א ז"ל
היכן?
ייש"כ
אגרות מהר"ם שיק, ח"א א' קכה.ובודאי עליך החיוב לשלוח לך מוויען פתחי תשובה על אבן העזר, כי המחבר זכה וזיכה את הרבים טובא בספריו, והחיוב על כל בעלי הוראה להיות אותם בידו, גם במחיר גדול
משיב דבר ח"ב סי' ד.ופלא על הריב"א שנעלם ממנו הירושלמי במקומו ומי שרגיל בתוס' יודע שהריב"א מביא הירושלמי יותר משאר רבותינו בעלי התוס' אלא הריב"א דייק טובא
אמרתי אחכמה כתב:ה. "ועיין בתשובת חתם סופר... ומי כמוהו מורה".
(שו"ת ערוגת הבשם יו"ד סי' כט)
ו. "ונראה לענ"ד דברי החת"ס ז"ל ברורים כשמש, וה' עמו, שהלכה כמותו בכל מקום".
(שו"ת ערוגת הבשם יו"ד סי' רלו)
בין הזמנים כתב:למה אינך מבין: החזו''א אמר 'ואכן כן הוא', שבאמת היה לו רוה''ק...
ר' שמעון פירסט בספרו עיר הגולה ח"א עמ' תמז כתב:כאשר הוציא [ר' מאיר אריק] חלק שני מספרו שו"ת אמרי יושר, שלח לווינא לאחיו מורי הגאון האמיתי ר' פישל אריק ז"ל, איזהו ספרים למכור עבורו, ופלאי, כאשר מסר לי מורי ז"ל את הספר אמר לי, שבספר(ו) שו"ת אמרי יושר ח"א ישנם דברים שאפשר לפקפק עליהן, אולם חלק שני זה הוא סולת נקיה
איש_ספר כתב:בקונטרס נפש נקיה על ר"א רייסנר זצ"ל שהעליתי באשכול המיועד עליו, מובא עדותו של ר' אברהם מפי החזו"א שהחזיק מאד מספר בית שלמה לר"ש מסקאליא!
חזור אל “מטפחת ספרים ועיטור סופרים”
משתמשים הגולשים בפורום זה: אין משתמשים רשומים ו־ 551 אורחים