יאיר כתב:מה הקשר?..אין הדברים דומים כלל..
(לא צריך להגיע לחזו"א הרי גם הגמ' מזכירה שרבי אחרי פטירתו היה בא לקדש כל שבת)..
המשחיסטים טוענים שהרבי חי כפשוטו..
זה כמו לומר שר"ע יכל לטעון חכו עוד מעט בר כוכבא יקום..
תוך כדי דיבור כתב:מידע ידיע שאיני אוהב כלל להוסיף שמן לחביות הבוערות כאן ובאשכולות סמוכים ובעיקר במקומות אחרים (ב"ה), אבל לא אוכל להימנע משאלת תם, מה יאמרו מעתה חסידי החזו"א על חסידי הרבי שליט"א?...
הוגה ומעיין כתב:ומה אמר אביך על המעשה בר' שמערל?
נוטר הכרמים כתב:שלח לי ידיד בימים האחרונים (אחד מחברי הפורום, במקרה): סיפר לי אחי שגיסו שמע בליל ש"ק זה מר' אליהו מן מעשה מוזר זה, שהזכיר לי את הדיון על גילוי אליהו לחזו"א. מה אתה אומר/ידוע לך ע"ז?
לעת פטירת החזו"א מצאו הערה שלא ידעו להיכן לשייכה, אפילו הבקיאים הגדולים בספריו, עד שנגלה בהקיץ [כלשון המספר שנגלה לו] לר' שמערל גרינימן ואמר לו היכן לשייכה, אמרו שלא היה מובן לשיטקל ששויך לשם לולי הערה זו. שוב מעשה בר"ח קניבסקי שלומד כל יום עם ר' אל'ה מן, שהיה עייף מאוד לפני ימים ספורים ושאלו ר' אל'ה: הרב ישן? השיבו: ספק. שאלו: ומה נפשט? השיבו: מסתמא כן. שאלו מנלן, השיבו כי החזו"א נגלה אלי, שאלו: דיברו משהו? השיבו כן, אם ספק ישן חייב בברכה"ת, והשיב ... [אמר הכותב איני זוכר מה אמר], ומכאן שישנתי ונגלה בחלום. שאלו ושמא בהקיץ כר' שמערל, השיבו בזה"ל: על כאלה דברים החזו"א אינו בא בחלום. ע"כ.
.
שאלתי את א"מ שליט"א שהוא בקשר רציף עם הגר"א מן שליט"א. הוא אכן שמע מהנ"ל את עיקרי הדברים, (ובתוספת, שמרן הגר"ח שליט"א לא ישן כמה ימים כי לא נרדם), אבל עם סיומת שונה לחלוטין, לפיה, הגר"ח לא הסכים עם ההשערה שהחזו"א נגלה אליו בהקיץ, אלא מלא פיו שחוק, ואמר בגיחוך: אפשר...
עכ"פ דומה כי דברי חלומות מעין אלו לא מעלין ולא מורידין, ובפרט שיש לתלות החלום בהרהורי הלב, דלא מיתנשי מיניה דמרן שליט"א דמות דיוקנו של מרן החזו"א, וכולא יומא שמעתתיה והנהגותיו בפומיה.
אגב, הלה מעיד על 'ספר הזכרונות'--שמועות והנהגות ממרן זי"ע האצורים בבית נכאותיו של מרן שליט"א, והם חמדת לבבו וחביבים עליו כבבת עינו, עד כי לא יקרב איש זולתו.
תוך כדי דיבור כתב:יאיר כתב:מה הקשר?..אין הדברים דומים כלל..
(לא צריך להגיע לחזו"א הרי גם הגמ' מזכירה שרבי אחרי פטירתו היה בא לקדש כל שבת)..
המשחיסטים טוענים שהרבי חי כפשוטו..
זה כמו לומר שר"ע יכל לטעון חכו עוד מעט בר כוכבא יקום..
במחילה, מה שכתבת "לא צריך להגיע" וכו', הרי זה בדיוק להפך, כשבאים לדבר על בן דורנו ומוכיחים מיעקב אבינו לא מת וכו' (וידוע הרעק"א שם ע"פ רש"י וכו' וכו'), בהחלט כן צריך להגיע ואין הדברים עומדים על מישור אחד כלל וכלל. ואם לא כן אולי פלא בעיניך בכל קדושי הדורות שלא נתגלה אליהם אלא אליהו "בלבד", ולמה לא התגלה אליהם משה רבנו בעצמו, או יעקב או אבינו איתן האזרחי, הלא הכל על מישור אחד.
ומה המרחק הכל כך גדול בין הרבי חי כפשוטו ורק נסתר באיזה מקום או בחינת מציאות, לבין החזון איש או הגר"א אמנם בעולם האמת בדרך כלל, אבל מדי פעם באים לכאן בגופם ממש? מה תאמר, שמצאנו כן ברבי [יהודה הנשיא]? סופך יהיה שיבוא משיחיסט ויאמר שאין הכי נמי, הרבי כלול עתה בשני העולמות גם יחד, וכמו שמצאנו באליהו הנביא (הרי הכל כאמור על מישור אחד...)
ולתומי חשבתי שכל זה הוא אחד ההבדלים הידועים בבסיס צורת המחשבה, בין אלה שמאמינים שהרבי שליט"א לבין אלה שמתנגדים בתוקף לכהאי גוונא.
[email protected] כתב:נוטר הכרמים כתב:ושאלו ר' אל'ה: הרב ישן? השיבו: ספק. שאלו: ומה נפשט? השיבו: מסתמא כן. שאלו מנלן, השיבו כי החזו"א נגלה אלי, שאלו: דיברו משהו? השיבו כן, אם ספק ישן חייב בברכה"ת, והשיב ... [אמר הכותב איני זוכר מה אמר], ומכאן שישנתי ונגלה בחלום. שאלו ושמא בהקיץ כר' שמערל, השיבו בזה"ל: על כאלה דברים החזו"א אינו בא בחלום. ע"כ.
[/b].
הסיפור נשמע בהחלט כתגובה הומוריסטית של הגר"ח על השאלה האם ישן שהגר"ח הבין שבאה לרמוז על עניין ברכת התורה, וענה מה שענה בסוג של רמז דק הבנתי למה כוונתך.
איש_ספר כתב:בכל האחריות, קו' החלומות לא היה ולא נברא.
חזור אל “מטפחת ספרים ועיטור סופרים”
משתמשים הגולשים בפורום זה: אין משתמשים רשומים ו־ 531 אורחים