זנב לשועלים כתב:הלב צורב למקרא הדברים ממרחק השנים.
ירא המעיין וישפוט שעיקר טענת מרן זצ"ל היתה מטעם פיקוח נפש ולא נעלם מעיניו שיתכן גם בהפך אך אמר לסמוך בזה על מומחי הצבא והיא פליאה נשגבה איך נפתה מלאך אלוקים לסמוך בדיני נפשות על אפיקורסים אשר על חייהם אינם חסים וימינם ימין שקר והוא בכלל מה שנאמר בגמרא משיב חכמים אחור וגו'.
ופשיטא שהקולר מוטל על המטעים את הרב זצ"ל והוא וכל ישראל נקיים.
משולש כתב:יש להבדיל בין המצאות צה"ל בשטח, שזה דבר חיובי. לבין הכנסת משפחות עם נשים וילדים לשטחים האלו. שזה אסור.
אם אינני טועה אתה טועה בשני החלקים.נחלים כתב:אם אינני טועה הנידון שם לגבי השלום עם מצרים והחזרת סיני, שאכן כי שהוכח בחוש במשך השנים לא גרם נזק לבני היישוב בארץ ישראל, אלא אדרבא מנע ממצריים להיות תוקפנית ולוחמנית נגד היושבים בציון.
בענייני רפואה אין למומחה כל עניין לשקר משא"כ הכא, ופשוט.החוזר כתב:גם הגרי"ש אלישיב סבר שבענייני מדינאות ובטחון ההכרעה מסורה למומחים הממונים, כשם שבענייני רפואה סומכים על מומחה אפיקורס גמור.
בברכה המשולשת כתב:כידוע שמרן הגר"ש ישראלי ומרן הגרא"א כהנא שפירא זצ"ל ומרן הגר"מ אליהו זצ"ל לא היה כן (ולא רק בגלל לא תחנם)
מה שנכון נכון כתב:בברכה המשולשת כתב:כידוע שמרן הגר"ש ישראלי ומרן הגרא"א כהנא שפירא זצ"ל ומרן הגר"מ אליהו זצ"ל לא היה כן (ולא רק בגלל לא תחנם)
ברור שלא היתה כונתם משום לא תחנם, שהרי חלק מהחלוקים שהסתמכו עליהם בענין היתר המכירה [של"ש איסור זה בישמעאלים או במי שכבר יש לו חלק בארץ וכו'] שיכים גם כאן.
החוזר כתב:משולש כתב:יש להבדיל בין המצאות צה"ל בשטח, שזה דבר חיובי. לבין הכנסת משפחות עם נשים וילדים לשטחים האלו. שזה אסור.
מה מקור האיסור?
זנב לשועלים כתב:אם אינני טועה אתה טועה בשני החלקים.נחלים כתב:אם אינני טועה הנידון שם לגבי השלום עם מצרים והחזרת סיני, שאכן כי שהוכח בחוש במשך השנים לא גרם נזק לבני היישוב בארץ ישראל, אלא אדרבא מנע ממצריים להיות תוקפנית ולוחמנית נגד היושבים בציון.בענייני רפואה אין למומחה כל עניין לשקר משא"כ הכא, ופשוט.החוזר כתב:גם הגרי"ש אלישיב סבר שבענייני מדינאות ובטחון ההכרעה מסורה למומחים הממונים, כשם שבענייני רפואה סומכים על מומחה אפיקורס גמור.
מה שנכון נכון כתב:בברכה המשולשת כתב:כידוע שמרן הגר"ש ישראלי ומרן הגרא"א כהנא שפירא זצ"ל ומרן הגר"מ אליהו זצ"ל לא היה כן (ולא רק בגלל לא תחנם)
ברור שלא היתה כונתם משום לא תחנם, שהרי חלק מהחלוקים שהסתמכו עליהם בענין היתר המכירה [של"ש איסור זה בישמעאלים או במי שכבר יש לו חלק בארץ וכו'] שיכים גם כאן.
הרב צבי יהודה עצמו, בספר לנתיבות ישראל חלק א', מאמר "תמימים נהיה בתורה ובארץ" - הבהיר, שכל הדיון להקל בשנת השמיטה הן מבחינת הזהות של גר תושב, הן מבחינת העובדה שבשמיטה המכירה היא רק לזמן - הוא דוקא לגבי שמיטה, אבל לא לגבי העברת איזה שהוא חלק לרשות גוים, ב"הסכם שלום". והעקרון הוא - שבשנת השמיטה עצמה - לא מעבירים ריבונות לאחרים שאינם יהודים, ועדיין האדמה בשליטת ישראל גם באותה שנה.
ולעומת זאת - נסיגה והעברת משהו משטח ישראל לגוים לצמיתות תוך כדי עזיבתנו את השטח - היא איסור לא תחנם וכו'. וזו לשונו של הרב צבי יהודה במאמרו הנ"ל:מצד חוקי התורה.
איסור תורה כפול ומוחלט הרי הוא בכל העברת איזה חלק מקרקעה של ארץ ישראל לרשות גויים, מצד אחיזת חנייתם בקרקעה. ומצד הפקעתה מקדושת קיומן של המצוות. דין זה חל הוא כמובן על כל רגב, על כל מדרך כף-רגל, מקרקעה של ארץ ישראל, בזיקתה המוחלטת לישראל ולחייו ולקדושת המצוות. אמנם לצורך הוראת השעה של היתר עבודת הקרקע ותוצאות יבולה בשנת השביעית סודרה מכירת הקרקעות לנכרי - במכירה לזמן , שכל עיקר ערכה ידוע ומוכר הוא לא במובן משפטי כללי אלא במובן דתיי, של אותה הוראת ההיתר. אותה מכירה זמנית במובנה הזה נעשית לשם אחיזתו הקבועה של ישראל - גם באותה הקרקע בעצמה, בכל חלק וחלק שלה.
נאמרה בזה הסברה, שאיסור זה אינו קיים בשעה שיש צורך במכירה זו לטובת ישראל. נאמרה גם הסברה, שאיסור זה אינו ביחס לאלה הגויים, שמכירה זו מסתדרת אתם, שהם כמו גרים-תושבים מבחינתם הכללית. וכל זה מצורף, בענין שנת-השביעית, אל עוד כמה טעמים ויסודות עיקריים של הוראת ההיתר.
אבל נגד זה, במסירה מוחלטת של קרקע ארץ ישראל לגויים, שהיא באה להוציא מגופה של קרקע זו כל אחיזת חנייתו של ישראל וכל דריסת רגלו בה, ושהיא באה ונעשית לרעתם של ישראל, שאין לו רעה גדולה מזו של מיעוט חנייתו ותלישות אחיזתו באדמת-קדשו, ועוד בשעה זו אשר פרצופם האלילי של הגויים חזר ונתגלה במילואו, - הרי איסור תורה זה קיים בכל תקפו.
מלבד זה עוד מבואר ומשולש הוא איסור תורה זה בביאורו והוראתו של הרמב"ן "אביהם של ישראל" על פי התלמוד הירושלמי: "לא תימכר לצמיתות", "למי שיחזיק בה ולא ינהג בה דין יובל עמנו, הם הנכרים", "אבל נשמור שתהיה מכירתנו בה שתחזור אלינו על כל פנים ולא נניח אותה בידם לעולם". "ולפי שהארץ שלו יתעלה, ואנחנו כולנו גרים ותושבים עמו, ולא יחפוץ להושיב בה אחרים זולתנו, רק בידינו תשאר ואלינו תחזור".
בהמשך המאמר הנ"ל שולל הרב צבי יהודה כל החלטה על נסיגה בארץ ישראל, וקובע שגם אם הוסכם על כך על ידי מישהו מישראל - ההחלטה היא בלתי חוקית, ואינה תופסת מבחינה הלכתית:"מדבריהם של רבותינו הראשונים, (הרמב"ם והרמב"ן וס' החינוך שלט') מבואר שם עוד, (ועי' משפט כהן עמוד קכה ורפה), שאם נעשתה על ידי מישהו מישראל עבירה זו, של מסירת איזה חלק מקרקעה של ארץ-ישראל לרשות נכרי, לא הועיל מעשהו זה כלום, אלא "דעבר על מימרא דרחמנא" אבל אין לו למעשה בלתי חוקי זה כל ערך ממשי והוא לא שריר ולא קיים, בטל ומבוטל, כדינו של כל תנאי משפטי שאם הוא שלא כחק-התורה הרי הוא בטל ואינו מחייב כלום. ודבר ה' ומשפט תורתו, של בורא עולם ונותן חירותו, לעולם יעמוד ויתקיים..."
מה שנכון נכון כתב:לצורך הוראת השעה של היתר עבודת הקרקע ותוצאות יבולה בשנת השביעית סודרה מכירת הקרקעות לנכרי - במכירה לזמן , שכל עיקר ערכה ידוע ומוכר הוא לא במובן משפטי כללי אלא במובן דתיי, של אותה הוראת ההיתר.
משולש כתב:החוזר כתב:משולש כתב:יש להבדיל בין המצאות צה"ל בשטח, שזה דבר חיובי. לבין הכנסת משפחות עם נשים וילדים לשטחים האלו. שזה אסור.
מה מקור האיסור?
א. ונשמרתם.
ב. התגרות באומות העולם. (בניית בתים על קרקעות ששיכות לערבים, בשונה מהמצאות צה"ל שזה רק שמירה בעלמא).
צופר הנעמתי כתב:למה אריאל שייכת לערבים יותר מבני ברק...
משולש כתב:החוזר כתב:מה מקור האיסור?
ב. התגרות באומות העולם.
לא שמעתי שיש מי שאוסר לגור בהר-נוף (דיר יאסין)משולש כתב:צופר הנעמתי כתב:למה אריאל שייכת לערבים יותר מבני ברק...
כמדומני שבני ברק זה קרקעות שנקנו בצורה מסודרת.
זנב לשועלים כתב:לא שמעתי שיש מי שאוסר לגור בהר-נוף (דיר יאסין)משולש כתב:צופר הנעמתי כתב:למה אריאל שייכת לערבים יותר מבני ברק...
כמדומני שבני ברק זה קרקעות שנקנו בצורה מסודרת.
משולש כתב:ההתגרות באומות העולם אסורות מצד האיסור שלא למרוד באומות, במסכת כתובות.
משולש כתב:בכל מקום אסור לישראל ללכת ביד תקיפה נגד האומות. וזה שכבר התחילו למרוד בהקמת שלטון נגד דעתם של כל מדינות ערב, זה לא מתיר להמשיך למרוד בהם עוד יותר.
משולש כתב:הדין של ההתנחלויות החרדיות כמו ביתר ומודיעין עילית ועמנואל שונה. ונחלקו בו גדולי הדור. הגרא"מ שך התנגד להם לגמרי וסבר שהיינו הך. וגדולים אחרים סוברים (אם הבנתי נכון) שכיוון שמדובר באנשים שכמעט אין להם מקום ללכת לגור (בסביבה של תורה ויראת שמים) אז לא אומרים להם לפרוח באוויר. וכמו שהיה מותר ליהודים לגור בגרמניה למרות שזה היה מכעיס את הגויים שלא רצו לראות אותם שם.
ובקיצור, הם לא הולכים כדי "לכבוש" או כדי "להראות שליטה", אלא בגלל שזה המקום היחיד שהממשלה החילונית הסכימה ברוב טובה להקצות להם.
הרב שך אחז שאסור לגור בביתר? לא נכון!משולש כתב:הדין של ההתנחלויות החרדיות כמו ביתר ומודיעין עילית ועמנואל שונה. ונחלקו בו גדולי הדור. הגרא"מ שך התנגד להם לגמרי וסבר שהיינו הך.
משולש כתב:בכל מקום אסור לישראל ללכת ביד תקיפה נגד האומות. וזה שכבר התחילו למרוד בהקמת שלטון נגד דעתם של כל מדינות ערב, זה לא מתיר להמשיך למרוד בהם עוד יותר.
הדין של ההתנחלויות החרדיות כמו ביתר ומודיעין עילית ועמנואל שונה. ונחלקו בו גדולי הדור. הגרא"מ שך התנגד להם לגמרי וסבר שהיינו הך. וגדולים אחרים סוברים (אם הבנתי נכון) שכיוון שמדובר באנשים שכמעט אין להם מקום ללכת לגור (בסביבה של תורה ויראת שמים) אז לא אומרים להם לפרוח באוויר. וכמו שהיה מותר ליהודים לגור בגרמניה למרות שזה היה מכעיס את הגויים שלא רצו לראות אותם שם.
ובקיצור, הם לא הולכים כדי "לכבוש" או כדי "להראות שליטה", אלא בגלל שזה המקום היחיד שהממשלה החילונית הסכימה ברוב טובה להקצות להם.
משולש כתב:ההתנחלויות מיועדות אך ורק לכבוש עוד ועוד שטחים מהערבים.
עובדה היא שכל העולם רואה בהם התגרות.
משא"כ בהר נוף אף אומה בעולם לא באה בטענות למה בונים בהר נוף.
ההתגרות באומות העולם אסורות מצד האיסור שלא למרוד באומות, במסכת כתובות.
משולש כתב:החוזר כתב:משולש כתב:יש להבדיל בין המצאות צה"ל בשטח, שזה דבר חיובי. לבין הכנסת משפחות עם נשים וילדים לשטחים האלו. שזה אסור.
מה מקור האיסור?
א. ונשמרתם.
ב. התגרות באומות העולם. (בניית בתים על קרקעות ששיכות לערבים, בשונה מהמצאות צה"ל שזה רק שמירה בעלמא).
זנב לשועלים כתב:הרב שך אחז שאסור לגור בביתר? לא נכון!משולש כתב:הדין של ההתנחלויות החרדיות כמו ביתר ומודיעין עילית ועמנואל שונה. ונחלקו בו גדולי הדור. הגרא"מ שך התנגד להם לגמרי וסבר שהיינו הך.
המתקיף כתב:משולש כתב:בכל מקום אסור לישראל ללכת ביד תקיפה נגד האומות. וזה שכבר התחילו למרוד בהקמת שלטון נגד דעתם של כל מדינות ערב, זה לא מתיר להמשיך למרוד בהם עוד יותר.
אף אם נניח שהדבר החל באיסור מדוע שהמצב החדש שנוצר (שישראל אינה צריכה למרוד כדי לעשות את העולה על דעתה) אינו מתיר מעצמו את "האיסור"?
המתקיף כתב:משולש כתב:הדין של ההתנחלויות החרדיות כמו ביתר ומודיעין עילית ועמנואל שונה. ונחלקו בו גדולי הדור. הגרא"מ שך התנגד להם לגמרי וסבר שהיינו הך. וגדולים אחרים סוברים (אם הבנתי נכון) שכיוון שמדובר באנשים שכמעט אין להם מקום ללכת לגור (בסביבה של תורה ויראת שמים) אז לא אומרים להם לפרוח באוויר. וכמו שהיה מותר ליהודים לגור בגרמניה למרות שזה היה מכעיס את הגויים שלא רצו לראות אותם שם.
ובקיצור, הם לא הולכים כדי "לכבוש" או כדי "להראות שליטה", אלא בגלל שזה המקום היחיד שהממשלה החילונית הסכימה ברוב טובה להקצות להם.
א. נשמח לדעת מי הם אותם הגדולים האחרים שחלקו על הרב שך.
ב. האם הפלפול-הפולני הזה שכנע אותך?
ג. מה לגבי חילונים או דתיים אחרים שאינם מתגוררים מעבר לקו הירוק כי אם מטעמי נוחות?
התמים כתב:משולש כתב:בכל מקום אסור לישראל ללכת ביד תקיפה נגד האומות. וזה שכבר התחילו למרוד בהקמת שלטון נגד דעתם של כל מדינות ערב, זה לא מתיר להמשיך למרוד בהם עוד יותר.
למה למרוד בהם,
למה הם המפקדים שלנו?
ההיית מעדיף לגור תחת שלטון מצרים?
התמים כתב:משולש כתב:ההתנחלויות מיועדות אך ורק לכבוש עוד ועוד שטחים מהערבים.
עובדה היא שכל העולם רואה בהם התגרות.
משא"כ בהר נוף אף אומה בעולם לא באה בטענות למה בונים בהר נוף.
ההתגרות באומות העולם אסורות מצד האיסור שלא למרוד באומות, במסכת כתובות.
אתה באמת חושב כך??
קשה להאמין לזה,
התמים כתב:לפי ככה אתה חושב שהטעות היחידה בהתנתקות הייתה הפקרת הדרום לטילים???משולש כתב:יש להבדיל בין המצאות צה"ל בשטח, שזה דבר חיובי. לבין הכנסת משפחות עם נשים וילדים לשטחים האלו. שזה אסור.
משולש כתב:התמים כתב:משולש כתב:בכל מקום אסור לישראל ללכת ביד תקיפה נגד האומות. וזה שכבר התחילו למרוד בהקמת שלטון נגד דעתם של כל מדינות ערב, זה לא מתיר להמשיך למרוד בהם עוד יותר.
למה למרוד בהם,
למה הם המפקדים שלנו?
ההיית מעדיף לגור תחת שלטון מצרים?
תשאל את הקב"ה למה הוא אמר לנו לא למרוד. הוא הגלה אותנו כי הוא רוצה שטיטוס ואדרייאנוס יהיו המפקדים שלנו, והוא רוצה שמצרים ישלטו עלינו. וכשאנחנו מנסים לצאת בכח נגד גזירתו, אנחנו בעצם מורדים במי שהכניס אותנו לכלא הזה.
ה' לא אמר לנו להיכנע,
משם כך אני מבין שהיהודים הפרטיזנים היו צריכים למסור עצמם לגרמנים?
שם ישרפונו ופה יטביענו (לפי דברי הערבים)התמים כתב:משולש כתב:ההתנחלויות מיועדות אך ורק לכבוש עוד ועוד שטחים מהערבים.
עובדה היא שכל העולם רואה בהם התגרות.
משא"כ בהר נוף אף אומה בעולם לא באה בטענות למה בונים בהר נוף.
ההתגרות באומות העולם אסורות מצד האיסור שלא למרוד באומות, במסכת כתובות.
אתה באמת חושב כך??
קשה להאמין לזה,
אם יש לך פירכא, תגיד.
כן בשביל שלא יזרקו אבנים ביו"ש יש למסור אותם לערבים?
לאחר מכן יגידו הערבים ש"חלאס תל אפיף" ונצטרך להקים מדינה על גבי הים?התמים כתב:לפי ככה אתה חושב שהטעות היחידה בהתנתקות הייתה הפקרת הדרום לטילים???משולש כתב:יש להבדיל בין המצאות צה"ל בשטח, שזה דבר חיובי. לבין הכנסת משפחות עם נשים וילדים לשטחים האלו. שזה אסור.
הטעות הגדולה היתה של אלו שחשבו שהם הולכים לגור שם בשביל "לכבוש" את הארץ, ובסוף הממשלה של "אתחלתא דגאולה" העיפה אותם משם כמו כלבים. והתברר שכל המגורים שלהם שם היו עורבא פרח כחלום יעוף.
גאולה בקרוב כתב:אלא גם קריאת שם "שטחים" לחלקי ארץ ישראל הקדושה היא חילול הקודש שאין כדוגמתו, ומוביל למחשבה ש"מאי נפקא מינה" מעט פחות, השם ירחם.
משולש כתב:ב. ה' כן אמר לנו להכנע. "שלא ימרדו באומות" הכוונה להשאר תחתם
בן ראובן כתב:משולש כתב:ב. ה' כן אמר לנו להכנע. "שלא ימרדו באומות" הכוונה להשאר תחתם
"מרידה" היא בהגדרה התנגדות לשלטון קיים. אין שום חיוב לחפש גוי בקצה הארץ שיואיל בטובו למשול בנו.
משתמשים הגולשים בפורום זה: אין משתמשים רשומים ו־ 323 אורחים