מה שנכון נכון כתב:ויש לחלק בין שדים יהודאין לשדים אחרים.
רוצה לידע כתב:מה המקור שיש חילוקי שדים? האם יש גם שדים אמריקנים ואנגלים וכו'? אשמח להוראת מקור בזה
רוצה לידע כתב:מה שנכון נכון כתב:ויש לחלק בין שדים יהודאין לשדים אחרים.
מה המקור שיש חילוקי שדים? האם יש גם שדים אמריקנים ואנגלים וכו'? אשמח להוראת מקור בזה
בברכה המשולשת כתב:הרי בהמת ישראל שומרת שבת
ואפשר לומר ששד לא גריעא מבהמה משא"כ גוי שהרי נכבד הכלב מן הגוי
מעמיד אדם בהמתו על גבי עשבים מחוברים, ולא חיישינן שמא יתלוש מהם; אבל לא על גבי מוקצה, מפני שאיסורו קל וחיישינן שמא יתן לה ממנו בידים.
אסור להשכיר או להשאיל בהמתו לאינו יהודי כדי שיעשה בה מלאכה בשבת, שאדם מצווה על שביתת בהמתו. הגה: אבל יכול להשכירה או להשאילה, ולהתנות שיחזירנה לו קודם השבת, אבל לא מהני אם מתנה עם הא"י שתנוח בשבת, כי אין האינו יהודי נאמן על כך (סמ"ג וסה"ת ומרדכי פ"ק דשבת) ואם השאילה או השכירה לאינו יהודי, והתנה עמו להחזירה לו קודם השבת ועיכבה בשבת, יפקירנה בינו לבין עצמו קודם השבת, או יאמר בהמתו קנויה לא"י, כדי שינצל מאיסורא דאורייתא.
רחמים כתב:צ''ב איך שייך ששד ישמור מצוות ובפרט שבת, הרי גוי ששבת חייב מיתה וכ''ש שד?
הוגה ומעיין כתב:יש להבחין בין שתי שאלות. האם שדים חייבים בשמירת מצוות, ואם הם שומרים מצוות בפועל.
לדעת הרמב"ם (ח"א סוף פ"ז) ברור שהם חייבים (אם הם "שדין יהודאין"). אם הם שומרים בפועל - כנראה שלא על הכל, לפחות לא על אלו שבין אדם לחבירו.
אוצר החכמה כתב:מי שאינם אלא נפשות ולא גופים (כמבואר במקובלים) .
א כד ה תוצא הארץ נפש חיה ב"ר ז ה זה
רוחו של אדם הראשון וכן הוא אומר ויהי
האדם לנפש חיה ויעש אלהים חית הארץ למינה זה הנחש בנפשות הוא אומר ארבע
ובגופים הוא אומר שלש אלו שדים שברא
הקב"ה את נשמתן ובא לבראות גופן וקדש שבת
ולא בראן ללמדך דרך ארץ מן התורה שאם יהיה
ביד אדם חפץ טוב או מרגלית טובה ערב שבת
עם חשכה אומרים לו השלך מידך שמי שאמר
והיה העולם היה עוסק בברייתו של עולם וברא
נשמתן של שדים וקידש השבת ולא ברא גופן
אוצר החכמה כתב:א. מגוחך לייחס לרמב"ם הבנה שיצורים שאינם נראים חייבים בתורה ובמצוות כשהוא בכלל כופר במציאותם. הרמב"ם מדבר שם על בני אדם שנולדו לפני שת והיו חסרים שלמות אנושית (במובן הרוחני של העניין).
משתמשים הגולשים בפורום זה: אין משתמשים רשומים ו־ 427 אורחים