בדיקה קצרה באינטרנט העלתה שכן.משולש כתב:האם יש מערכות שטוענות מצברים על אנרגיה סולארית?
ערבי פסחים כתב:כנראה גנרטור עדיף בגלל שני ימים רצופים של יו"ט ושבת וכ"ש שלש ימים שאז אין מספיק ואין כדי חלוקה.
אפרקסתא דעניא כתב:ערבי פסחים כתב:כנראה גנרטור עדיף בגלל שני ימים רצופים של יו"ט ושבת וכ"ש שלש ימים שאז אין מספיק ואין כדי חלוקה.
אם לוקחים 12 מצברים שמספקים בערך 16 קילוואט, ניתן לעבור אפילו שלושה ימים בעזרת המצבר. לעומת זאת גנרטור מועד לקריסות, ואז נתקעים יומיים וחצי בלי אור וקירור.
בניסן נגאלו כתב:אפרקסתא דעניא כתב:ערבי פסחים כתב:כנראה גנרטור עדיף בגלל שני ימים רצופים של יו"ט ושבת וכ"ש שלש ימים שאז אין מספיק ואין כדי חלוקה.
אם לוקחים 12 מצברים שמספקים בערך 16 קילוואט, ניתן לעבור אפילו שלושה ימים בעזרת המצבר. לעומת זאת גנרטור מועד לקריסות, ואז נתקעים יומיים וחצי בלי אור וקירור.
עלות מצברים של 16 קילוואט + דמי התקנה היא כ16,000 ש"ח, לחלק לעשר שנים [כלומר 120 תשלומים], עולה בסך 133 ש"ח לחודש, + כ40 ש"ח עלות חודשית של חשמל ההטענה והאחזקה של מים מזוקקים (יחסית לפי חודש), באם כן סה"כ 173 ש"ח לחודש. תוסיף על זה שאורך חיי המצבר הוא כ10-12 שנים, ובעבור זמן זה צריך להשקיע ולשלם על מצברים חדשים.
לעומת זה עלות חודשית של גינרטור בהיקף של 16 קילוואט היא כ180 ש"ח, כשמתוך זה מופרש סכום בשביל הביטוח של הגינרטור למקרה של קלקול, כך שמובטח שימוש של שנים רבות בגינרטור בסכום הנ"ל ללא תוספת משמעותית גם אם יתקלקל, למעט תוספות מזעריות בגלל העלויות המשתנות של מחיר הסולר.
חשוב להדגיש את מה שכתבת כי משפחה ממוצעת הרוצה להשתמש בשנים או שלושה ימים רצופים חייבת להתקין מצברים של 16 קילוואט.
ועל כל זה יש גם להוסיף כי א"א בשום אופן להשתמש במזגן של יותר מ1 כ"ס אפי' במצברים של 16 קילוואט, וכיום בכל בתי ישראל עם המזגנים קשה מאד למצוא מזגן בסלון של 1 כ"ס, ועוד יותר קשה להעמיד בנסיון סעודת שבת קייצית ללא מזגן.
[אני אישית לא מרוצה מהגנרטור בגלל התקלות, אך כשרציתי לעבור למצברים ערכתי את השיקולים הנ"ל והגעתי למסקנות הנ"ל]
אפרקסתא דעניא כתב:180 כפול שנים עשר חודשים כפול שתים עשרה שנים = 26000 ₪.
המצברים, אם יצטרכו החלפה אחרי שתים עשרה שנים, יעלו כ-10,000 ₪. ללא הוצאות חדשות של התקנה, וללא צורך ברכישת קומבי חדש.
כך שאותה הוצאה שיש לך עבור גנרטור בשתים עשרה שנים (26,000), יש לך במצברים בעשרים וארבע שנים (16,000+10000).
ניים ושכיב כתב:בדיקה קצרה באינטרנט העלתה שכן.משולש כתב:האם יש מערכות שטוענות מצברים על אנרגיה סולארית?
בבואינו לבחון את שאלת ההשתמשות בש"ק בחשמל המיוצר בשבת, עלינו להתבונן במשמעותם העמוקה של השאלות העומדות לפנינו. השאלה המרכזית ביותר כביכול העומדת במלא עוצמתה בשימוש החיוני בחשמל היא עקרונית ביותר והתשובה עלי' היא יסודית מאוד.
במדינת ישראל שרובה המכריע יהודים ומיעוטה הגדול שומר תורה ומצוות, הייצור שלה עצמאי ופועלי' ואזרחי' משתמשים בכל הטכנולוגיות המתקדמות, האם ניתן לקיים חיי תורה ומצוות, האם התורה כפי שניתנה לנו בסיני לפני אלפי שנים, ניתנת לקיום כמתכונתה וכצורתה בעולם מודרני ומלא טכנולוגיות. האם צווי חכמים שאסרו עלינו להזדקק בשבת אפי' למלאכת גוי הם אקטואליים גם במדינה שכל כולה יהודים, וצרכי' המודרניים הם יום יום ושעה שעה. השימוש בחשמל הוא אבן הבוחן והמעבדה לשאלת קיום החיים התורניים במציאות המודרנית, כי אם חלילה שומרי תורה מגלים גמישות בשמירת ההלכה, כשהיא יוצרת מרשות היחיד אל הפרהסיא הציבורית, וכששמירתה מותנית בשידוד מערכות והפיכת סדרי החיים הנורמליים, או אז נפתח הפתח רח"ל לכל פורקי עול, "להתאים" כל חלק בהלכה שקיומי במישור הציבורי ובחיי מדינה, דורש מהפך בכל סדרי העדיפויות.
ושאלה זו מוכרעת ע"י אלפי שומרי תורה מכל החוגים, המתנזרים מכל שימוש בחשמל הנוצר ע"י חילול ש"ק רח"ל, ומכריזים קבל עם ולתוך תוכם, תורתינו הקדושה עומדת לנצח נצחים, וגם את המדינה היהודית ואת הפרהסיא הכללית יש להלביש על התורה ולהתאימם לדרישותי', ולא חלילה להלביש את התורה על צרכי החיים, בשום פנים ואופנים.
ביתר עומק טמון כאן רעיון נוסף, והוא, כי מוג לב המשתמש בשבת כהרגלו בחול, ומתרץ תירוצים שונים, מה הי' עונה, לו היו פונים אליו ראשי חברת החשמל בהצעה כי יטול על אחריותו את ניהול החברה, לו היו פונים ראשי המדינה בהצעה לראשי התורה כי יטלו את עולה הטכנולוגי של חברת החשמל על שכמי אנשי ההלכה, כי או אז נידרש למהפך יסודי בכל הארגון הטכנולוגי, ולא פעולות לשם חיסכון, לא פעולות ע"י יהודים, לא פעולות שיווק לצרכים צדדיים, לא אספקת חשמל לאזורים ללא חולים ובתי חולים, ועוד אלפי שינויים הנדרשים להתאים מערכת טכנולוגית מתקדמת לכללי הלכה עתיקים, וכאן בתת ההכרה של מיודעינו המשתמש בחשמל, עומדת התקוה שלא יקרה דבר שכזה, אשר ישבש את סדריו התקינים, ויצריך אותו להמעיט מהנאותיו והרגליו, לכן כינינו אותו מוג לב וחדל אישים, ורבבות ישראל העוזבים את החשמל הזול והנוח בשבת ומוכנים לכל קושי, מכריזים כי הם מקבלים עול תורה ומצוותי', ומוכנים לכל אשר יידרש מהם כדי לקיים במלואה את ההלכה וכל דקדוקי'.
כל זה כלל החזו"א בדבריו הקצרים שיש בשימושו איסור חילול ה', שאינו חס לכבוד שמים כיון שהוא שימוש ציבורי, והעובד בשבת הוא עושה במרד ר"ל, והנהנה ממעשיו מעיד ח"ו שאין לבו כואב על חילול שבת, ויהא רעוא שישובו (העובדים בתחנת החשמל, והנהנה ממעשיהם) בתשובה שלמה במהרה.
ע"פ כל האמור ההכרעה בשאלה ציבורית בפרהסיא היהודית, כי הדת א"א לה להסתדר עם החיים, היא עולה למדרגת חילול ה', כי אין זה נסיון פרטי אלא מבחן ציבורי, עולמי, על מהות ההלכה ומהות קיום התורה, ועל זה אנו מצווים למסור את הנפש, כי המכריז במעשיו כי במדינה יהודית אין אפשרות לקיום מלא ושלם של כל מצוות התורה, הרי זו הכרזה של החמורות שבהכרזות הכפירה, ואף כי במעשה החיצוני נראה שאין כאן אלא עצלות וחוסר נכונות של פורקי עול, להכניס את עצמם להרפתקאת חשמל ע"פ הלכה. שבהסתכלות שטחית ישנם שומרי מצוה, שרואים כאן מקום להיתר פיקוח נפש, אבל בהתבוננות אמיתית במהות התופעה, עומדת כאן למבחן יהדות התורה, האם ניתן לחבר יהדות עם התורה, וכאן מנסרת בחלל העולם הזעקה הנוראה של חילול ה', כי הנהנה ממעשיו מעיד ח"ו שאין לבו כואב על חילול שבת.
נקודה נוספת בשימוש בחשמל בש"ק, כי אין זו מלחמה לא במישור הפרטי ולא בציבורי, זהו נסיון לכל יחיד ולכל קהילה, וכאן אין הדבר תלוי אלא בנו, מי לה' אלי, כל יחיד ויחיד כל קהילה וקהילה הנוטלים על עצמם עול קדושת השבת וכבודה, נוטלים בזה חלק במלחמה הכללית נגד פריקת עול ונגד פורקי עול, זהו מלחמה שבה א"א ללחום בנו, רק מתוך עצלות וקושי יתכן להפסיד במערכה זו, ועל כן גדול תגדל התביעה על כל איש ישראל להרים את נס המרד בפריקת עול, ולהכריז כי אין רצוננו בפריקת עול, ובכל מה שנעשה במדינה נגד כבוד שמים ונגד רצון ה', כי אנחנו מוכנים כפרט וכציבורים להשקיע ממון רב, להמעיט מהנאותינו ומנוחתינו, לכבוד שמים ולקיום מצוות התורה, ואין קידוש שם שמים גדול מהכרזה זו.
בהתנתקות ממערכת החשמל והמים, שהיא מערכת חיונית ואלמנטרית, אנו משרישים בליבנו ובלב צאצאינו כי אין לנו חלק ונחלה בפריקת עול שמים הציבורית, כי ודאי שיש חילול ה' בהפעלת מערכת החשמל ע"י יהודים בפרט, אבל הרי נעשים כאן מעשים אשר לא יעשו בדבר המלך ודתו בכל שטחי החיים, ועלינו להודיע ולמחות כי עוד רד עם אל, נשארנו נאמנים לה' ולתורתו, ולפרסם זאת כלפי חוץ ולחזק זאת כלפי פנים, ואולי גם לכך התכווין החזו"א שהשמירה על הלכות מעשה שבת, והמניעה מחילול ה', תשמש לנו גם כמנוף כללי המודיע ומתריע כי כשם שאין לנו חלק במערכת החיונית ביותר של מדינת ישראל, כשהיא עומדת על פריקת עול תורה ומצוות, כך אין לנו חלק בכל תועבותי' רח"ל.
ואין להתעלם עוד כי כח החשמל שמשתמשת בו היהדות במוסדותי' בבתי הכנסת שלה ובכל הבתים הפרטיים של שותומ"צ, הוא כח גדול בכמות אדירה, ובפרישת היהדות החרדית מהשימוש בחשמל בש"ק, תשנה באופן דרסטי את עבודת חברת החשמל בש"ק, ותצמצם בשיעור עצום את חילולי השבת רח"ל, לכן אף אם כיחידים יש היתר לכל אחד ואחד, אבל כציבור של מאות אלפי אנשים, פשע חילולי השבת שעבורינו וביזמתינו בבתינו ובמוסדותינו ברחובותינו ובאולמותינו הוא פשע בל יכופר ושערורי' שאין למעלה הימנה, כי אנחנו השומרים מצוות במישור הפרטי, כופים את אחינו האומללים העובדים בתחנות הכח הבקרה והוויסות, לחלל ש"ק רח"ל עבור הנאותינו ותענוגותינו, מה שאין הפה יכול לומר ומה שאין האוזן יכולה לשמוע, ה' ישמרנו.
000 כתב:ועלינו להודיע ולמחות כי עוד רד עם אל, נשארנו נאמנים לה' ולתורתו, ולפרסם זאת כלפי חוץ ולחזק זאת כלפי פנים.
כשרוב היהודים בא"י ישמרו שבת וניאלץ לדאוג לכל המדינה, הרי נוכל לדאוג לאוטומציה כמעט מלאה, והמעט הנצרך להיעשות ע"י אדם, יכול להיעשות ע"י נכרי.צולניק כתב:השאלה קשה מאוד והתשובה היא שאין תשובה! וכי הגנרטורים יכולים להיות פתרון לכל המדינה? וכי ניתן לקיים מדינה עם שלל הטכנולוגיות על גנרטורים בלבד? בעיני בשר נראה שלא!
איש רגיל כתב:כשרוב היהודים בא"י ישמרו שבת וניאלץ לדאוג לכל המדינה, הרי נוכל לדאוג לאוטומציה כמעט מלאה, והמעט הנצרך להיעשות ע"י אדם, יכול להיעשות ע"י נכרי.צולניק כתב:השאלה קשה מאוד והתשובה היא שאין תשובה! וכי הגנרטורים יכולים להיות פתרון לכל המדינה? וכי ניתן לקיים מדינה עם שלל הטכנולוגיות על גנרטורים בלבד? בעיני בשר נראה שלא!
מזמור שיר כתב:אני רוצה לחבר את דירתי החדשה לחשמל כשר. הציעו לי במקום חיבור לגנרטור, להתחבר לחשמל כשר באמצעות מצברים שנמצאים בדירה. המציע טוען ששימוש במצברים חסכוני יותר.
מישהו יכול לתרום לי ידע בנושא? מה החסרונות/מעלות של מצבר? מהו אורך החיים של מערכת מצברים? האם מישהו עשה את החשבון להשוות בין גנרטור למצברים?
תודה מראש. זה חשוב מאד.
גם זו לטובה כתב:מזמור שיר כתב:אני רוצה לחבר את דירתי החדשה לחשמל כשר. הציעו לי במקום חיבור לגנרטור, להתחבר לחשמל כשר באמצעות מצברים שנמצאים בדירה. המציע טוען ששימוש במצברים חסכוני יותר.
מישהו יכול לתרום לי ידע בנושא? מה החסרונות/מעלות של מצבר? מהו אורך החיים של מערכת מצברים? האם מישהו עשה את החשבון להשוות בין גנרטור למצברים?
תודה מראש. זה חשוב מאד.
למצבר יש את כל המעלות, אבל החיסרון העיקרי שהוא נותן מענה הולם רק ליום אחד.
ברזילי כתב:מה ענין צנעה לכאן.
ארי כתב:הם נסעו עם רכבם הלוך ונוסע לאורך כל יום השבת מעלות השחר ועד לאחר צאת הכוכבים ותקנו שכונה אחרי שכונה וכו' ואיני יודע מנ"ל למערכת העיתון שהיה בצנעא, ואם זה נקרא בצנעא אז מה נקרא בפרהסיה?!
חזור אל “מטפחת ספרים ועיטור סופרים”
משתמשים הגולשים בפורום זה: אין משתמשים רשומים ו־ 358 אורחים