הודעהעל ידי משולש » ג' מאי 06, 2014 2:14 pm
"מכתב מאליהו" חלק ג' עמ' 217-218 .
סוף גלות זו היא התקופה הקרויה בפי חז"ל: " עקבתא דמשיחא " שבה "חוצפה יסגא" (סוטה מ"ט ע"ב ). אז , גלות השכינה היא תחת יד חצופי ישראל , הן נשמות "ערב רב " המעורבות בישראל , אשר שורש טומאתם העיקרי הוא החוצפה כלפי שמיא – מדת עמלק . זה לשון הגר"א (בבאורו לתיקוני זוהר חדש, דף ל"ז ע"ב, דפוס וילנא, התרכ"ז.) : " ערב רב שבישראל הן עמלקים , כמו שכתב בזוהר
(בראשית כ"ה ע"א) , ומובא שם שב "ערב רב" ישנם כוחות של חמש אומות , ראשי תיבות : נג"ע ר"ע , והעיקר שבהם הוא עמלק – ע' האות האחרונה . השלטון על העם הקדוש נמסר בידי " ערב רב " , כמובא בגר"א שם ( דף כ"ז ע"ג בתיקוני זוהר חדש ) : "הערב רב שהן רישא דעמא קדישא בגלותא בתראה", שנאמר – היו צריה לראש , וכמו שכתב ברעיא מהימנא (תצא רע"ט ע"א). בכח גאותם ןשלטונם מנסים הם להשפיע בהשקפות טמאות אפיקורסיות של "כוחי ועוצם ידי" , ועומדים בחציפות ובעזות כנגד האמונה , התורה ועבודת ה' .
זה הוא הנסיון שלתוכו הוטל עם ישראל ב "עקבות דמשיחא " . ה' יתברך משיב יהודים רבים לארץ ישראל ושולטים בה, ופורקי עול התורה מתגאים כאילו הם עשו ופעלו זאת בגבורתם, וככל שתגדל גאותם תגדל חוצפתם, ויגבר רצונם להשליט את האפיקורסות ח"ו . זהו הנסיון האחרון של גלות השכינה, הנסיון הקשה ביותר . אם נכיר את הנסיון הזה בכל היקפו, נדע את התפקיד שהטילו משמים על תקופתנו – להתחזק נגד הדעות החומריות הכוזבות, ולהכיר כי טעות גמורה היא בידי אלו הטוענים כאילו שאנו עשינו את שלנו – באנו לארץ ישראל, לחמנו עליה, והננו שולטים בה – וה' יתברך כבר יעשה את שלו ובמשך הזמן ירבו אמונה ויראת שמים . אולם עלינו להכיר כי הם מחליפים את מה שבידי ה', ואינו בתחום בחירתנו , כי הרי " ה' איש מלחמה ", וידיו פעלו כל זאת, במה שמוטל עלינו לעשות, ואינו בידי שמים, כי "הכל בידי שמים חוץ מיראת שמים".
העומדים בתקיפות ובגבורה נפשית בנסיון הקשה הזה, של הדעות הכוזבות של "כוחי ועוצם ידי", ואינם מתפעלים ומושפעים מחוצפת הכפירה, ולא מתבטלים כלפיה כלל , אלא אדרבא מתחזקים באמונתם ואינם זזים מהשקפת התורה וחז"ל כמלא נימה, ומתמסרים לגמרי לעבודה פנימית בתורה ובתפילה ויראת שמים, הם אשר יזכו לגאולה השלמה ע"י משיח צדקנו במהרה בימינו. להם יתגלה שוב האור העליון של ההכרות הבהירות, ידיעת האמת לאמיתה – אורו של גן עדן, ויתוקן כל החשך וההסתר שהיה מתעבה והולך מאז חטא אדם הראשון , ויזכו לסוף התיקון דלתתא , שבעולם הזה, ולגילוי כבוד הדר מלכות ה' בשלמות בעולם הבא – מלכות דסלקא לעילא"