יעקב כהן כתב:אפשר שזה מעין מכה רעהו בסתר כל עוד שאתה לא מביא ציטוט מדויק (ומסביר את הבעייתיות שבו)
פלתי כתב:כיהודא ועוד לקרא, גם אני מצטרף.
איש_ספר כתב:יעקב כהן כתב:אפשר שזה מעין מכה רעהו בסתר כל עוד שאתה לא מביא ציטוט מדויק (ומסביר את הבעייתיות שבו)
לא מכה לא רעהו ולא בסתר.
א"צ לפתוח כאן פולמוסים וויכוחים תאולוגיים.
יש לנו בקשה אחת מכל החברים, והיא אפילו לא דתית:
עלית לקרתא?! נהוג בנימוסיה!
יש כאלה שניתן ללמד עליהם זכות, לא ידעו ולא יבינו, טיעון שלא ניתן בו להשתמש כלפי הכותב ההוא.
הסגנון, התוכן, הבוטות, הגאווה, הפטרונות.
והאריכות פשוט מיותרת
משולש כתב:אגב נ"ל שזו אחד מהסיבות שגדולי הדורות הרחיקו את העם מללמוד בספר המורה לנבוכים, כי הוא באמת מיועד רק לנבוכים, ומביא מבוכה לבריאים באמונתם.
נצחנות בעלמא? כתב:חסדי ד' הגדיל וכנודע רבו יושבי ביהמ"ד הענק דפה, תשו"ח למנהלים הנכבדים אשר עם עוצם וגודל חכמתם ויצירותיהם המופלאות לא מונעים עצמם מלטרוח בבנית ושכלול אתרא הדין.
אלא שככה"נ שגגת מעשה יש כאן אשר העלם דבר סיבתו, והוא כי בפורומים הנלוים ביהמ"ד ומועדים אין רגלם מגעת כפעם בפעם ולכן לא השיתו עצמם לבקר את אשר קרנו שם, כי מנוול שנכנס לבית המדרש פוער פיו ושופך מרורות בדברי קלון, לענה וראש, על דברי חכמינו ז"ל, וטיפשותה של משנה אשר עמו לערער אחר המלך, ומהיותו מין נקלה ואפיקורוס לא מונע עצמו מלשפוך דבריו הטמאים אחת ושתיים, בתחילה מטיל ספק במנהג מקודש מיסוד הגאונים ושו"ע שהתקבל בכל ישראל, ואחר שסבלנותם של חכמי הפורום עמדה לו שלא לימעך וליחסם תיכף, למחר אומר להם עשו כך וסותר בדבריו המלעיבים דברי התלמוד ר"ל.
ובזה אנו קוראים למנהלנו היקרים: נא ונא חושו להצמית את הפגע הרע הזה מבינותנו והיה זה שלו' לנו ולאשר עימנו.
משולש כתב:אגב נ"ל שזו אחד מהסיבות שגדולי הדורות הרחיקו את העם מללמוד בספר המורה לנבוכים, כי הוא באמת מיועד רק לנבוכים, ומביא מבוכה לבריאים באמונתם.
אם כבר מדברים על פחדנים, יש לי שאלה לחברי הפורום.איש רגיל כתב:פחדן!
מישהו כתב לי שהוא מכיר את הכותב והוא אברך ת"ח וירא שמים עכ"ל
וא"כ אפשר בקלות להבין את הכל בדרך טובה, ואגב אני רגיש מאוד למילה "אפיקורוס" שהיום הרחיבו גבולה בצורה מפחידה,
אני לא מכיר את הכותב ולא מכיר את דעותיו האמתיות אבל נראה לי שעל סמך דברים כאלה לכתוב מה שכתבו עליו בפורום זה עוול
איש רגיל כתב:פחדן!
יש מה לך מה להגיד, תכתוב בניקך הרגיל והמכובד [אולי...], מה אתה מסתתר ומכה רעך בסתר.
דעת רוב הציבור החרדי, ומשכך רוב משתתפי ביהמ"ד פה, שדעתו של אותו כותב פסולות. לא מוצא חן בעיניך? תביע את דעתך או תפרוש, מה אתה סתם תוקף?!
כמדומני שמיום פרסומו נחלקו לגביו בחריפות. ולאחר כמה דורות החרימו על לימוד הפילוסופיה. כך שהתואר "גדולי הדורות" נראה צודק.אריסמנדי כתב:"שגדולי הדורות" - יש מגדולי הדורות האחרונים.משולש כתב:אגב נ"ל שזו אחד מהסיבות שגדולי הדורות הרחיקו את העם מללמוד בספר המורה לנבוכים, כי הוא באמת מיועד רק לנבוכים, ומביא מבוכה לבריאים באמונתם.
א"כ גם אתה מודה שהוא נכתב לנבוכים, ובמה אתה חלוק על משולש?אריסמנדי כתב:"לנבוכים...לבריאים באמונתם", זה עצמו תלוי בהגדרות מהי אמונה ואיזו היא המעולה, שנחלקו בזה גדולי הקדמונים. לפי מה שהרמב"ם עצמו כתב (אם עדיין נותרה לו זכות לעשות זאת) הוא כתב את הספר לחכמים גדולים בין בתורה ובין בחכמה הכללית (פילוסופיה של זמנו) שהיה נראה להם סתירות גדולות בין התורה לחכמה, ומכל דבריו בספר משמע שבספר זה הוא עוסק בסודות התורה והחכמה (לאפוקי ממי שמסביר שלא האמין הרמב"ם במה שכתב אלא רק לקרב הנבוכים, כעין מחזירים בתשובה של דורנו שיכולים לשנות מן האמת כדי לקרב רחוקים).
אמנם נכון הוא (כדברי הרמב"ם עצמו) שאין הספר הזה מיועד להמונים ואף לא לסתם ת"ח, ואף אינו חסר להם, ויכול לבלבלם.
אני לא חושב שזה נובע מפחדנות, אלא שמנהג רוב החברים פה שאם אין להם מה להוסיף על מה שנכתב אין הם כותבים כלום.מרן המשגיח כתב:אם כבר מדברים על פחדנים, יש לי שאלה לחברי הפורום.איש רגיל כתב:פחדן!
איך זה שכל זמן שהרב פש"מ כתב בפורום רוב הכותבים לא השמיעו נגדו יותר מקול מחאה רפה {חוץ מאותה הפעם שהוא כתב נגד האדמו"ר מאמשינוב} ורק לאחר שנחסם (לפענ"ד שלא בצדק אבל זה לא עסק שלי) קמים כמה וכמה ניקים ומביעים את דעתם נגדו לדחות אבן אחר הנופל?
אם זה עדיין רלוונטי- לענ"ד אין ראוי לחסום אותו.נצחנות בעלמא? כתב:ובזה אנו קוראים למנהלנו היקרים: נא ונא חושו להצמית את הפגע הרע הזה מבינותנו
אריסמנדי כתב:מצד אחד חבל להפסיד כותב ת"ח ובקי וחריף (אף אם הוא טועה לפעמים), מצד שני אכן יש להתחשב במקום ובאופיו ובריבוי גווני משתתפיו. לענ"ד יש לבקשו בכבוד אבל בבהירות להתאים את שפתו ולסנן דבריו (כמו שעשו החכמים האמיתיים בכל הדורות, ויעויין שיטת החכם ליאו שטראוס). ואם חשוב לו להוציא כל רוחו בלא מעצורים, יפנה נא לפורום עצכ"ח שם בטח יתקבל בכבוד וימצא חברים לדרכו.
חזור אל “מטפחת ספרים ועיטור סופרים”
משתמשים הגולשים בפורום זה: א. חיים ו־ 189 אורחים