- Tamar Katz Lesonenu76.pdf
- (262.47 KiB) הורד 691 פעמים
נודניק משונה בעל אוב כתב:לא נכון אביאסף,
אברי הסבל לא סובל משמעות של שריר במובן של שימושו כיום.
להדיא כותב שאברי המלאכה ידיים ורגליים לא סובלים תיבת שריר.
מה שנכון נכון כתב:הראיה מדברי מלמד התלמידים אינה מספקת, כי כלל גדול הוא שלפעמים נקרא הכל בשם החלק [וכן בהיפך - החלק בשם הכל], וע"כ יתכן לקרוא לכל שרירי הבטן בשם אחד מחלקיה, הטבור.
מה שנכון נכון כתב:כונת הפסוק באמת לחלק בבטן שבכוחו לשאת משא, [דהיינו מה שנקרא שרירי הבטן בלשוננו], אלא שהוא מכונה בשם הטבור, כמו שמצינו לפעמים [בד"כ בלשון השירה והמליצה] שמתכונים לדבר כולו בשלמותו, ומזכירים אותו בשם אחד מחלקיו, והכונה כאן לכל האיזור שמסביב לטבור. ["שרירי בטנו" ו"שרירו" הם היינו הך].
מה שנכון נכון כתב:הרמב"ן בדברים כט,יח כתב התאוה הגוברת ומתחזקת בלב תקרא שרירות, כלשון חכמים (בבא בתרא קס ב) שריר וקיים, וכן בשרירי בטנו (איוב מ טז). עכ"ל. ונראה שהוא מפרש שרירי בטנו - כח בטנו. ואולי לזה כיון המלמד התלמידים. [אין כונת הרמב"ן לחלקי הבטן הנקראים שרירים כבלשוננו].
אביאסף כתב:לפי דבריך הרמב"ן מפרש את הפסוק כאילו נכתב ואונו בכח בטנו, מכיון שהאון לא יכול להיות בכח מסתבר שכוונת הרמב"ן לפרש את המלים בשרירי בטנו - בחלקי הבטן הנושאים את הכח.
אביאסף כתב:מה שנכון נכון כתב:כונת הפסוק באמת לחלק בבטן שבכוחו לשאת משא, [דהיינו מה שנקרא שרירי הבטן בלשוננו], אלא שהוא מכונה בשם הטבור, כמו שמצינו לפעמים [בד"כ בלשון השירה והמליצה] שמתכונים לדבר כולו בשלמותו, ומזכירים אותו בשם אחד מחלקיו, והכונה כאן לכל האיזור שמסביב לטבור. ["שרירי בטנו" ו"שרירו" הם היינו הך].
אם אתה טוען ששרירי הבטן מתרכזים באזור הטבור דווקא מן הסתם יש לך ידע באנטומיה שאין לי...
מה שנכון נכון כתב:הכונה "ואונו" עיקר כוחו של הבהמות מתבטא "בשרירי בטנו" בכח שבבטנו.
אביאסף כתב:מה שנכון נכון כתב:כונת הפסוק באמת לחלק בבטן שבכוחו לשאת משא, [דהיינו מה שנקרא שרירי הבטן בלשוננו], אלא שהוא מכונה בשם הטבור, כמו שמצינו לפעמים [בד"כ בלשון השירה והמליצה] שמתכונים לדבר כולו בשלמותו, ומזכירים אותו בשם אחד מחלקיו, והכונה כאן לכל האיזור שמסביב לטבור. ["שרירי בטנו" ו"שרירו" הם היינו הך].
אם אתה טוען ששרירי הבטן מתרכזים באזור הטבור דווקא מן הסתם יש לך ידע באנטומיה שאין לי...
מה שנכון נכון כתב:ואיך תפרש לפי כל המפרשים שכתבו להדיא ששרירי בטנו כאן הוא הטבור.
אביאסף כתב:מה שנכון נכון כתב:ואיך תפרש לפי כל המפרשים שכתבו להדיא ששרירי בטנו כאן הוא הטבור.
המפרשים האלו לא פירשו שכוונת הפסוק על כח נשיאת המשקל, לדעת חז"ל הכוונה לרחם הנקבה (הנמצא באזור הטבור) הנושא את העובר.
מה שנכון נכון כתב:מכל מקום מצאתי לכאורה תנא דמסייע לפירוש שריר כבימינו והוא הרשב"א בפירושי אגדות ב"ב עד:
קולמוס הסופר כתב:בס"ד
קצת...
תורה תמימה כתב:מי הוא המפרש החשוב זה
חזור אל “מטפחת ספרים ועיטור סופרים”
משתמשים הגולשים בפורום זה: אין משתמשים רשומים ו־ 40 אורחים