יוצא פוניבז' כתב:כמדומה גם הרב יצחק ברדה פסק בזה דלא כהשו"ע, והגר"ע יוסף בחזון עובדיה יצא נגדו בחריפות עד שכתב שיראי ה' יתרחקו מהוראותיו.
חלמישצור כתב:ביחס לתשובת הרמב"ם המפורסמת, שהביא הרב קאפח בפירושו למשנ"ת, כדאי לדעת שרי"צ לנגרמן, מי שהביא את התשובה לרב קאפח, חזר בו בזמן האחרון מייחוס התשובה לרמב"ם עצמו, והוא מסתפק בכך שמדובר בת"ח "בן דורו של רבי מימון אבי הרמב״ם, מתלמידיו של רבי יוסף אבן מיגאש". כאן דבריו המלאים: http://imhm.blogspot.co.il/2017/01/blog-post_23.html.
איש_ספר כתב:כמדומה שכבר הבאתי פעם בפורום. שמעתי פעם מר' אשר וויס בשיעור, שהתבטא נגד המלקטים שמביאים דברי הרה"צ בעל היכל הברכה אלו. ואמר קרוב ללשון זו: "חומה של ברזל מפרידה בין דבריו לבין הלכה. ועם כל גדולתו וקדושתו דברים אינם נוגעים להלכה כלל. והוסיף עוד ביטויים חריפים על הטשטוש שחל בתחום זה.
---
אם יעלה בידי או ביד מי מהחברים למצוא הדברים בפורום, אולי שם הם מדויקים יותר, משום שנכתבו סמוך לשמיעתם.
לענין כתב:בדיוק השנה נתקלתי באדם דתי שלא סופר בכלל, בגלל שלילה אחד הוא שכח. זה גרם לי להרבה מחשבות.
בברכה המשולשת כתב:יוצא פוניבז' כתב:כמדומה גם הרב יצחק ברדה פסק בזה דלא כהשו"ע, והגר"ע יוסף בחזון עובדיה יצא נגדו בחריפות עד שכתב שיראי ה' יתרחקו מהוראותיו.
באחד מהקבצים מתורת הגרע"י זצ"ל ובנו הראש"ל שליט"א , בגליון החדש, יש גם על זה
גלרשטיין כתב:בברכה המשולשת כתב:יוצא פוניבז' כתב:כמדומה גם הרב יצחק ברדה פסק בזה דלא כהשו"ע, והגר"ע יוסף בחזון עובדיה יצא נגדו בחריפות עד שכתב שיראי ה' יתרחקו מהוראותיו.
באחד מהקבצים מתורת הגרע"י זצ"ל ובנו הראש"ל שליט"א , בגליון החדש, יש גם על זה
אשמח אם תוכל להעלות את הקובץ הנ״ל שנוכל לראות ולהחכים
גלרשטיין כתב:ראיתי מובא בשם הרב יששכר בער מוולאז׳ין שהורה להמשיך לספור בברכה אף מי ששכח לספור יום אחד
פלפלת בחכמה כתב:גלרשטיין כתב:ראיתי מובא בשם הרב יששכר בער מוולאז׳ין שהורה להמשיך לספור בברכה אף מי ששכח לספור יום אחד
מי הוא רבי יששכר בער מוואלאזין?
חלמישצור כתב:חלמישצור כתב:ביחס לתשובת הרמב"ם המפורסמת, שהביא הרב קאפח בפירושו למשנ"ת, כדאי לדעת שרי"צ לנגרמן, מי שהביא את התשובה לרב קאפח, חזר בו בזמן האחרון מייחוס התשובה לרמב"ם עצמו, והוא מסתפק בכך שמדובר בת"ח "בן דורו של רבי מימון אבי הרמב״ם, מתלמידיו של רבי יוסף אבן מיגאש". כאן דבריו המלאים: http://imhm.blogspot.co.il/2017/01/blog-post_23.html.
ועיי' ר"ד הנשקה, 'על תשובה בדין ספירת העומר שיוחסה בטעות לרמב"ם ועל שיטת הרמב"ם בעניינה', סידרא לב, תשע"ז, עמ' 203-213
תורה מפוארת כתב:שו"ת שבט הלוי (ח"ג סי' צ"ו): א. [b]רב מנהיג בעירו ששכח באחד הימים של ספה"ע לספור הספירה ע"י שלא התפלל בביהכ"נ ונשאלתי מה יעשה בשאר הימים כי הוא רגיל לספור ברבים ואיכא כבוד התורה ובזיון אם לא יספור.... וכבר ידוע מש"כ הש"ך יו"ד סי' רמ"ב דבשעת הדחק בדרבנן אפשר לסמוך על דעת יחיד.
לבי במערב כתב:והלא מחלוקת הפוסקים היא, אי כל יומא ויומא מצוה בפ"ע הוא או"ד כולהו יומי מצוה חדא נינהו. ושפיר אית בי' סד"ל - הלכתא כמאן.
ובסתמא נקטינן דסב"ל, ויספור בלא ברכה; אך אפשר דבשעה"ד יסמוך על דעת יחיד, וכהך דמקום שנהגו להתפלל בביה"ש.
[בכ"ז ראה שו"ע אדה"ז סי' תפט סי"ב-יג; סכ"ג-כה. יעו"ש].
יוצא פוניבז' כתב:פלפלת בחכמה כתב:גלרשטיין כתב:ראיתי מובא בשם הרב יששכר בער מוולאז׳ין שהורה להמשיך לספור בברכה אף מי ששכח לספור יום אחד
מי הוא רבי יששכר בער מוואלאזין?
בעל מעשה רב, והגהות פעולת שכיר על הרי"ף.
חזור אל “בין פסח לעצרת - ספיה"ע, ל"ג בעומר, שבועות”
משתמשים הגולשים בפורום זה: אין משתמשים רשומים ו־ 29 אורחים