פשוטה של משנה כתב:בשביל להבין את התשובה יש צורך להבין תחילה את השאלה!
פשוטה של משנה כתב:השאלה היא למה בכל השנה אנו רגילים לאכול ירק פעם אחת לפני הסעודה [מתאבן] ותו לא, ואילו בלילה זה אנו מוסיפים לאכול ירק בסעודה אע"פ שכבר אכלנו כרפס לפניה.
ולשון מטבילים אינו אלא לשון אכילת ירק שכל מאכלם ע"י טיבול כמ"ש רשב"ם על הגמ' שר' יצחק היה מטביל בירקי בערב פסח והשמש מטביל בבני מעיים.
וממילא התשובה היא שמלבד אכילת ירק הרגילה תמיד אנו מוסיפים לאכול מרור זכר לעבדים היינו.
תוספתא ברכות ד, ח כתב:כיצד סדר סעודה. אורחין נכנסין ויושבין על ספסלים ועל גבי קתדראות עד שיתכנסו. נתכנסו כולן. נתנו להם לידים. כל אחד ואחד נוטל ידו אחת. מזגו להם את הכוס. כל אחד ואחד מברך לעצמו. הביאו לפניהם פרפראות. כל אחד ואחד מברך לעצמו. עלו והסבו ונתנו להם לידים. אע"פ שנטל ידו אחת נוטל שתי ידיו. מזגו להם את הכוס. אע"פ שברך על הראשון מברך על השיני. הביאו לפניהם פרפראות. אע"פ שברך על הראשונה מברך על השניה. ואחד מברך לכולן. הבא אחר שלש פרפראות אין לו רשות ליכנס.
פשוטה של משנה כתב:בשביל להבין את התשובה יש צורך להבין תחילה את השאלה!
השאלה היא למה בכל השנה אנו רגילים לאכול ירק פעם אחת לפני הסעודה [מתאבן] ותו לא, ואילו בלילה זה אנו מוסיפים לאכול ירק בסעודה אע"פ שכבר אכלנו כרפס לפניה.
ולשון מטבילים אינו אלא לשון אכילת ירק שכל מאכלם ע"י טיבול כמ"ש רשב"ם על הגמ' שר' יצחק היה מטביל בירקי בערב פסח והשמש מטביל בבני מעיים.
וממילא התשובה היא שמלבד אכילת ירק הרגילה תמיד אנו מוסיפים לאכול מרור זכר לעבדים היינו.
וטיבול ראשון כדי שיכיר התינוק וישאל לפי שאין בני אדם רגילין לאכול ירק קודם סעודה
מחפש משמעות כתב:אם כן החידה מעתה מה נענה לילד ששואל למה רצינו שנשאל!!!
החזן כתב:מחפש משמעות כתב:אם כן החידה מעתה מה נענה לילד ששואל למה רצינו שנשאל!!!
אפשר להגיד לילד שיפתח אשכול בפורום וישאל את השאלה. מן הסתם בסוף תהיה תשובה.
מחפש משמעות כתב:אמסטרדם כתב:דרך חירות[/[quote
מאיפה אתה ממציא את זה???
ממש לא נכון
משתמשים הגולשים בפורום זה: אין משתמשים רשומים ו־ 412 אורחים