מפרשי האוצר
חיפוש גוגל בפורום:

אשכול אביעה חידות

מילתא דתמיהא, בשורת ספרים חדשים, עיטורי סופרים ומטפחת ספרים.
סמל אישי של המשתמש
רחמים
הודעות: 1633
הצטרף: ג' נובמבר 01, 2011 12:28 pm
מיקום: http://yakobov-dev.co.il/
יצירת קשר:

Re: אשכול אביעה חידות

הודעהעל ידי רחמים » ו' פברואר 21, 2014 8:15 am

יורה_דעות כתב:אינו יכול להיות יהודי בלי ברית ואפילו מתו אחיו הנכרים מחמת מילה

שולחן ערוך יורה דעה הלכות גרים סימן רסח סעיף ו
עובדת כוכבים שנתגיירה והיא מעוברת, בנה אין צריך טבילה.

הרי שבנה הוא יהודי גמור רק ע''י טבילת אימו, וביום השמיני יעשו לו ברית.
וכמו שמפורש בבית הבחירה למאירי מסכת יבמות דף מז עמוד ב
בפרק הערל ע"ח א' אמרו גיורת מעוברת שטבלה בנה אין צריך טבילה והרי עכשו קדמה טבילה למילה? שאני התם שאינו ראוי לכך בשעת הגרות ואף כשנולד ולא מלוהו ישראל הוא לכל דבריו כישראל שלא מל

סמל אישי של המשתמש
רחמים
הודעות: 1633
הצטרף: ג' נובמבר 01, 2011 12:28 pm
מיקום: http://yakobov-dev.co.il/
יצירת קשר:

Re: אשכול אביעה חידות

הודעהעל ידי רחמים » ו' פברואר 21, 2014 1:02 pm

איזה מקור אתה צריך? מה אתה רק לומד 24 שעות?
אתה לא אוכל ולא יושן ולא מתפרנס?
אז ממילא ברור שאם אדם צריך לפעמים להשתחרר וכדומה ולשחק איזה משחק שחמט כדי להתרענן ולהמשיך ללמוד אז למה לא, מה זה שונה מאוכל ושינה ופרנסה?

סמל אישי של המשתמש
רחמים
הודעות: 1633
הצטרף: ג' נובמבר 01, 2011 12:28 pm
מיקום: http://yakobov-dev.co.il/
יצירת קשר:

Re: אשכול אביעה חידות

הודעהעל ידי רחמים » ו' פברואר 21, 2014 1:10 pm

אולי זה יניח את דעתך:
שו"ת שלמת חיים אורח חיים סימן שסג

משחק הקלפים בחנוכה וחשש ביטול תורה בזה

בענין אשר בימי החנוכה וכדומה נמצאים שמקילים לקבוע את עצמם במשחק וכדומה, וגם רוצים לתלות את הדבר אשר נשמע דכמה בני תורה נהגו כן, וצ"ע דאיזה תועלת יש בזה אשר לא יהא עוון ביטול תורה.

ובענין זה צריך ביאור בפשטות הדברים שכתב הרמ"א (או"ח סימן תמ"ז סעיף י"ב), יש נמנעים לשחוק על השולחן עם קלפים הנקראים קרטי"ן בפסח וכו', ולא עורר כלל ע"ד ביטול תורה וכו'.

תשובה: כבר ציינתי פעם הש"ס ב"ב צ"א ע"ב) דהוי טיילי טליא וטלייתא כבר שב עשרי וכו', נראה שהיה להם שעות לשחוק, כנראה שהיה להם בזה חוק קבוע, אפשר לצורך הבריאות. וכן נראה ביבמות קי"ד ע"א) דבר טליא וטלייתא, אלא ששם בקטנים, אבל בב"ב מיירי מגדולים, ואפשר הוא בכלל עת לשחוק, וכנראה שהיה להם זה כדי שיעסקו בדבר שלא ילכו בטלים כי הבטלה מביאה וכו', ולאו כל אדם מסוגל לישב עה"ת בקביעות, ולכך לא מיחו בידם. וגם בזה אני אומר שאין להרהר אחר מנהג ישראל עם קדוש, כי עי"ז לא פנו לדברים אחרים יותר גרועים לשמוע חדשות וכדומה.

סמל אישי של המשתמש
רחמים
הודעות: 1633
הצטרף: ג' נובמבר 01, 2011 12:28 pm
מיקום: http://yakobov-dev.co.il/
יצירת קשר:

Re: אשכול אביעה חידות

הודעהעל ידי רחמים » ו' פברואר 21, 2014 1:32 pm

גיס כתב:רחמים אתה מכיר את "שים שלום" מנתיב,
אז זה אני ואני בן 10

אז אני חושב שאתה צריך לשאול את אביך/אמך בנושאים אלו ...

אמסטרדם
הודעות: 1498
הצטרף: א' אוקטובר 20, 2013 8:13 pm

Re: אשכול אביעה חידות

הודעהעל ידי אמסטרדם » א' פברואר 23, 2014 4:31 pm

רחמים כתב:אם ליל ניטל זה מספיק סיבה טובה כדי להפטר מחיוב והגית בו יומם ולילה וממילא להתיר משחק, על אותה הדרך אפשר למצוא במשך השנה עוד המון סיבות טובות לכך.

אתה באמת זקוק לרחמים מרובים באם אינך יודע איך להביא מחלוקת הפוסקים בצורה נכונה.

מעיין
הודעות: 1979
הצטרף: ה' דצמבר 09, 2010 10:41 pm

Re: אשכול אביעה חידות

הודעהעל ידי מעיין » ג' פברואר 25, 2014 6:35 pm

חשבונות רבים כתב:
עתניאל בן קנז כתב:גם בשבועות פרק ח' אין מחלוקת, ויש גם פרקים נוספים...

אכן. הסיבה ששאלתי היא שהביאו הפוסקים בסי' נ' שאומרים דוקא פרק איזהו מקומן כי אין בו מחלוקת אבל כאמור ישנם עוד פרקים כאלו וצ"ל שזה רק בצירוף לטעמים האחרים.

עיין בספר יש מנחילין להגאון ר' פנחס קצנלינבויגן ז"ל (שוה קריאה) עמ' רפ"ד (סי' קצ"ד) ועמ' דש"מ (מעשה כל יום)

איש רגיל
הודעות: 2099
הצטרף: ב' יוני 24, 2013 2:11 am

Re: אשכול אביעה חידות

הודעהעל ידי איש רגיל » ג' פברואר 25, 2014 8:22 pm

איזה איסור דרבנן* אם תבשלו בפני עצמו ישאר אסור מדרבנן, אך אם תבשלו עם כל היתר שהוא, ישתנה דינו ויהיה אסור מדאורייתא.

* יש מחלוקת אם האיסור נשוא החידה אסור מדרבנן או מדאורייתא, ואנן קיי"ל שהוא אסור מדאורייתא, השאלה היא אליבא דמ"ד שאיסורו מדרבנן.

ראובן קלצקין
הודעות: 19
הצטרף: ג' ינואר 14, 2014 7:42 pm

Re: אשכול אביעה חידות

הודעהעל ידי ראובן קלצקין » ד' פברואר 26, 2014 8:33 am

איש רגיל כתב:איזה איסור דרבנן* אם תבשלו בפני עצמו ישאר אסור מדרבנן, אך אם תבשלו עם כל היתר שהוא, ישתנה דינו ויהיה אסור מדאורייתא.

* יש מחלוקת אם האיסור נשוא החידה אסור מדרבנן או מדאורייתא, ואנן קיי"ל שהוא אסור מדאורייתא, השאלה היא אליבא דמ"ד שאיסורו מדרבנן.

בשר עוף בחלב.

יאיר
הודעות: 10738
הצטרף: א' מאי 23, 2010 11:54 pm

Re: אשכול אביעה חידות

הודעהעל ידי יאיר » ד' פברואר 26, 2014 9:04 am

ראובן קלצקין כתב:
איש רגיל כתב:איזה איסור דרבנן* אם תבשלו בפני עצמו ישאר אסור מדרבנן, אך אם תבשלו עם כל היתר שהוא, ישתנה דינו ויהיה אסור מדאורייתא.

* יש מחלוקת אם האיסור נשוא החידה אסור מדרבנן או מדאורייתא, ואנן קיי"ל שהוא אסור מדאורייתא, השאלה היא אליבא דמ"ד שאיסורו מדרבנן.

בשר עוף בחלב.

אולי תסביר?

איש רגיל
הודעות: 2099
הצטרף: ב' יוני 24, 2013 2:11 am

Re: אשכול אביעה חידות

הודעהעל ידי איש רגיל » ה' פברואר 27, 2014 12:46 am

רמז: רש"י פסחים, פמ"ג יו"ד סי' צח.

פלתי
הודעות: 2327
הצטרף: ד' נובמבר 07, 2012 1:14 pm

Re: אשכול אביעה חידות

הודעהעל ידי פלתי » ה' פברואר 27, 2014 2:24 pm

צלי קדר

איש רגיל
הודעות: 2099
הצטרף: ב' יוני 24, 2013 2:11 am

Re: אשכול אביעה חידות

הודעהעל ידי איש רגיל » ה' פברואר 27, 2014 2:31 pm

לא לזה התכוונתי, אבל יתכן שאתה גם צודק.
אולי תרחיב ותסביר לטובת מי שלא מונח בסוגי'.

פלתי
הודעות: 2327
הצטרף: ד' נובמבר 07, 2012 1:14 pm

Re: אשכול אביעה חידות

הודעהעל ידי פלתי » ה' פברואר 27, 2014 2:40 pm

כחל

איש רגיל
הודעות: 2099
הצטרף: ב' יוני 24, 2013 2:11 am

Re: אשכול אביעה חידות

הודעהעל ידי איש רגיל » ה' פברואר 27, 2014 2:45 pm

כחל אם אני מבשל אותו עם ירקות נהיה אסור מדאו'?

נאשער
הודעות: 624
הצטרף: ד' מרץ 02, 2011 2:49 pm

Re: אשכול אביעה חידות

הודעהעל ידי נאשער » ה' פברואר 27, 2014 3:28 pm

אולי כוונתך למין במינו ויש רוב שזה הוא דרבנן, ואם מבשלו עם היתר שאינו מינו הוי ליה מין באינו מינו (שלכאורה לזה התכווונת שקיי"ל דהוי דרבנן) ובאינו מינו חייבים שישים מדאו' אי אמרי' טעם כעיקר דאו' (אה, לזה נתכוונת דקיי"ל דהוי דרבנן!), צריכים שישים באינו מינו. אבל אם כנים דבריי, הלא ידוע לך הדין של סלק, וא"כ תו הו"ל דרבנן?

ארי במסתרים
הודעות: 610
הצטרף: ג' נובמבר 29, 2011 10:25 am

Re: אשכול אביעה חידות

הודעהעל ידי ארי במסתרים » ה' פברואר 27, 2014 4:27 pm

למ"ד חצי שיעור אינו אסור מה"ת, אם בישלו יחד עם היתר אחר נהיה כל הכזית איסור דאו' מדין נהפך דטעם כעיקר או מדין היתר מצטרף לאיסור

----------
וגם צלי קדר שכתבו לעיל הוא פתרון נפלא

איש רגיל
הודעות: 2099
הצטרף: ב' יוני 24, 2013 2:11 am

Re: אשכול אביעה חידות

הודעהעל ידי איש רגיל » ה' פברואר 27, 2014 11:22 pm

נאשער כתב:אולי כוונתך למין במינו ויש רוב שזה הוא דרבנן, ואם מבשלו עם היתר שאינו מינו הוי ליה מין באינו מינו (שלכאורה לזה התכווונת שקיי"ל דהוי דרבנן) ובאינו מינו חייבים שישים מדאו' אי אמרי' טעם כעיקר דאו' (אה, לזה נתכוונת דקיי"ל דהוי דרבנן!), צריכים שישים באינו מינו. אבל אם כנים דבריי, הלא ידוע לך הדין של סלק, וא"כ תו הו"ל דרבנן?

ידוע לי הדין של סלק, ולכן לא לזה נתכוונתי.
אגב, אני כתבתי דקיי"ל דהוי דאו', והשאלה היא לפי מ"ד דרבנן.
בכל אופן יישר כח!

ארי במסתרים כתב:למ"ד חצי שיעור אינו אסור מה"ת, אם בישלו יחד עם היתר אחר נהיה כל הכזית איסור דאו' מדין נהפך דטעם כעיקר או מדין היתר מצטרף לאיסור

כל הכבוד! לזה התכוונתי, ראה רש"י פסחים מד: ד"ה מפת, ופמ"ג יו"ד סי' צח שפ"ד סקכ"ג.
ארי במסתרים כתב:וגם צלי קדר שכתבו לעיל הוא פתרון נפלא
איש רגיל כתב:לא לזה התכוונתי, אבל יתכן שאתה גם צודק.
אולי תרחיב ותסביר לטובת מי שלא מונח בסוגי'.

ארי במסתרים
הודעות: 610
הצטרף: ג' נובמבר 29, 2011 10:25 am

Re: אשכול אביעה חידות

הודעהעל ידי ארי במסתרים » ה' פברואר 27, 2014 11:33 pm

יש מחלוקת אם האיסור לאכול את הפסח צלי קדר הוא מדאו' או מדרבנן (ותלוי במחלוקת אי ילפי' איסור שאר משקין מ'ובשל מבושל' או מק"ו. ואכמ"ל) ולפי"ז למ"ד דצלי קדר הוא דרבנן אם יבשלו אם מים יהיה איסור דאו' מדין מבושל.

איש רגיל
הודעות: 2099
הצטרף: ב' יוני 24, 2013 2:11 am

Re: אשכול אביעה חידות

הודעהעל ידי איש רגיל » ו' פברואר 28, 2014 1:05 am

ארי במסתרים כתב:יש מחלוקת אם האיסור לאכול את הפסח צלי קדר הוא מדאו' או מדרבנן (ותלוי במחלוקת אי ילפי' איסור שאר משקין מ'ובשל מבושל' או מק"ו. ואכמ"ל) ולפי"ז למ"ד דצלי קדר הוא דרבנן אם יבשלו אם מים יהיה איסור דאו' מדין מבושל.

יישר כח.

איש רגיל
הודעות: 2099
הצטרף: ב' יוני 24, 2013 2:11 am

Re: אשכול אביעה חידות

הודעהעל ידי איש רגיל » ו' מרץ 07, 2014 2:36 pm

איזה מלאכה בשבת אפשר להתחייב רק ע"י שני אנשים?

אמסטרדם
הודעות: 1498
הצטרף: א' אוקטובר 20, 2013 8:13 pm

Re: אשכול אביעה חידות

הודעהעל ידי אמסטרדם » ו' מרץ 07, 2014 9:55 pm

איש רגיל כתב:איזה מלאכה בשבת אפשר להתחייב רק ע"י שני אנשים?

חובל בחבירו.

איש רגיל
הודעות: 2099
הצטרף: ב' יוני 24, 2013 2:11 am

Re: אשכול אביעה חידות

הודעהעל ידי איש רגיל » ש' מרץ 08, 2014 9:31 pm

חובל יכול להיות גם בעצמו.

היא שיחתי
הודעות: 3514
הצטרף: ו' דצמבר 17, 2010 1:27 am
מיקום: צפת

Re: אשכול אביעה חידות

הודעהעל ידי היא שיחתי » ש' מרץ 08, 2014 10:54 pm

איש רגיל כתב:איזה מלאכה בשבת אפשר להתחייב רק ע"י שני אנשים?

מושיט ועי' תוס' שבת דף ג. ופלוגתת ראשונים היא כמדומה אם בעינן מיד ליד

איש רגיל
הודעות: 2099
הצטרף: ב' יוני 24, 2013 2:11 am

Re: אשכול אביעה חידות

הודעהעל ידי איש רגיל » א' מרץ 09, 2014 12:14 am

הרב היא שיחתי, כל הכבוד!

איש רגיל
הודעות: 2099
הצטרף: ב' יוני 24, 2013 2:11 am

Re: אשכול אביעה חידות

הודעהעל ידי איש רגיל » ג' מרץ 18, 2014 8:33 pm

בתורה יש לו כנפיים, בש"ס יש לו קרנים ונזכר במגילה פעמיים.
שני תירוצים.

הכהן
הודעות: 1591
הצטרף: א' נובמבר 25, 2012 1:46 pm

Re: אשכול אביעה חידות

הודעהעל ידי הכהן » ג' מרץ 18, 2014 10:37 pm

תור

איש רגיל
הודעות: 2099
הצטרף: ב' יוני 24, 2013 2:11 am

Re: אשכול אביעה חידות

הודעהעל ידי איש רגיל » ג' מרץ 18, 2014 10:38 pm

יפה מאד!
יש עוד אפשרות.

איש רגיל
הודעות: 2099
הצטרף: ב' יוני 24, 2013 2:11 am

Re: אשכול אביעה חידות

הודעהעל ידי איש רגיל » ד' מרץ 19, 2014 12:36 am

קיבלתי באישי מאחד מהידידים דפה שיודע גם את הפתרון השני:
מצד ההגינות והדייקנות יש להבהיר שיש לו קשר לכנף בתורה, לקרן בש"ס ומופיע במגילה פעמיים.

מה שנכון נכון
הודעות: 11954
הצטרף: ד' ינואר 29, 2014 10:37 am

Re: אשכול אביעה חידות

הודעהעל ידי מה שנכון נכון » ד' מרץ 19, 2014 12:38 am

תכלת

איש רגיל
הודעות: 2099
הצטרף: ב' יוני 24, 2013 2:11 am

Re: אשכול אביעה חידות

הודעהעל ידי איש רגיל » ד' מרץ 19, 2014 12:40 am

יפה מאד.

יאיר
הודעות: 10738
הצטרף: א' מאי 23, 2010 11:54 pm

Re: אשכול אביעה חידות

הודעהעל ידי יאיר » ד' מרץ 19, 2014 8:51 pm

כי ישבו ארבעה אחים
מערך כי תשא באים
ויסעו יחדו בגיא והרים
ויחנו בשיר השירים.

אלו ארבע תיבות מופיעות בזה אחר זה, גם בפרשת כי תשא וגם בשיר השירים?

אפרקסתא דעניא
הודעות: 2452
הצטרף: ש' אוקטובר 23, 2010 8:36 pm

Re: אשכול אביעה חידות

הודעהעל ידי אפרקסתא דעניא » ד' מרץ 19, 2014 8:59 pm

נמחק.
נערך לאחרונה על ידי אפרקסתא דעניא ב ד' מרץ 19, 2014 9:19 pm, נערך פעם 1 בסך הכל.

מה שנכון נכון
הודעות: 11954
הצטרף: ד' ינואר 29, 2014 10:37 am

Re: אשכול אביעה חידות

הודעהעל ידי מה שנכון נכון » ד' מרץ 19, 2014 9:18 pm

איש חרבו על ירכו.

יאיר
הודעות: 10738
הצטרף: א' מאי 23, 2010 11:54 pm

Re: אשכול אביעה חידות

הודעהעל ידי יאיר » ד' מרץ 19, 2014 9:29 pm

יפה מאוד!

הכהן
הודעות: 1591
הצטרף: א' נובמבר 25, 2012 1:46 pm

Re: אשכול אביעה חידות

הודעהעל ידי הכהן » ו' אפריל 04, 2014 2:00 am

היכי תמצי שיש לאדם שני מיני אוכלין בצלחת, ואם יאכל אחד מהם (לא משנה איזה), ייאסר באכילת השני עד למחרת בערב?
היכי תמצי שמותר לאדם לאכול סלט ירקות ואסור לאכול חביתה?

אמסטרדם
הודעות: 1498
הצטרף: א' אוקטובר 20, 2013 8:13 pm

Re: אשכול אביעה חידות

הודעהעל ידי אמסטרדם » ו' אפריל 04, 2014 2:36 am

הכהן כתב:היכי תמצי שיש לאדם שני מיני אוכלין בצלחת, ואם יאכל אחד מהם (לא משנה איזה), ייאסר באכילת השני עד למחרת בערב?
היכי תמצי שמותר לאדם לאכול סלט ירקות ואסור לאכול חביתה?

אני מניח שאין כוונתך לנדר או שבועה...

הכהן
הודעות: 1591
הצטרף: א' נובמבר 25, 2012 1:46 pm

Re: אשכול אביעה חידות

הודעהעל ידי הכהן » ו' אפריל 04, 2014 2:38 am

אמסטרדם כתב:
הכהן כתב:היכי תמצי שיש לאדם שני מיני אוכלין בצלחת, ואם יאכל אחד מהם (לא משנה איזה), ייאסר באכילת השני עד למחרת בערב?
היכי תמצי שמותר לאדם לאכול סלט ירקות ואסור לאכול חביתה?

אני מניח שאין כוונתך לנדר או שבועה...

התשובה בשו"ע או"ח

בן החבורה
הודעות: 414
הצטרף: ב' אוקטובר 21, 2013 6:36 pm
מיקום: ירושלים עיה"ק תובב"א

Re: אשכול אביעה חידות

הודעהעל ידי בן החבורה » ו' אפריל 04, 2014 2:54 am

בסעודה המפסקת של ערב ת"ב ויש לפניו שני תבשילין אם יאכל האחד אסור לאכול את השני באותה סעודה וממילא עד למחרת בערב בגלל הצום.
אבל לענ"ד לא דק שהרי יכול לאכול שניהם ולברך ברהמ"ז וליטול ידיו שנית ואז לאכול רק תבשיל אחד. ויש לדחוק דאיירי בדאין שהות.

כמו"כ אם אכל כבר תבשיל אחד אסור לאכול חביתה אבל מותר לאכול סלט ירקות.

הכהן
הודעות: 1591
הצטרף: א' נובמבר 25, 2012 1:46 pm

Re: אשכול אביעה חידות

הודעהעל ידי הכהן » ו' אפריל 04, 2014 3:16 am

בן החבורה כתב:בסעודה המפסקת של ערב ת"ב ויש לפניו שני תבשילין אם יאכל האחד אסור לאכול את השני באותה סעודה וממילא עד למחרת בערב בגלל הצום.
אבל לענ"ד לא דק שהרי יכול לאכול שניהם ולברך ברהמ"ז וליטול ידיו שנית ואז לאכול רק תבשיל אחד. ויש לדחוק דאיירי בדאין שהות.

כמו"כ אם אכל כבר תבשיל אחד אסור לאכול חביתה אבל מותר לאכול סלט ירקות.

יפה מאוד!

הפלא ופלא
הודעות: 362
הצטרף: ב' מאי 10, 2010 3:24 pm

Re: אשכול אביעה חידות

הודעהעל ידי הפלא ופלא » ו' אפריל 04, 2014 10:50 am

ראיתי בעלון מסויים:

היכן מצינו בסעודה מסויימת, שאם היא בארץ ישראל היא סעודת מצוה, ואם היא בחוץ לארץ היא אינה סעודת מצוה, ויהא בזה נפק"מ לדינא.


חזור אל “מטפחת ספרים ועיטור סופרים”



מי מחובר

משתמשים הגולשים בפורום זה: א. חיים, ישבב הסופר ו־ 252 אורחים