אמסטרדם כתב:שלח, אולי גם תפתח אשכול צדיקים אשר טבלו בעצמם אחר פטירתם? על הר"ר בער המגיד ממעזריטש ז"ל מסופר כן.
דומני שהגר"ח פלאג'י כותב כן על האר"י הקדוש אך אין כל מקור נוסף לדברים אלו.
אמסטרדם כתב:שלח, אולי גם תפתח אשכול צדיקים אשר טבלו בעצמם אחר פטירתם? על הר"ר בער המגיד ממעזריטש ז"ל מסופר כן.
לומד_בישיבה כתב:החיד"א זי"ע לא היה שלם כידוע ואומרים בשם החזו"א שהתבטא ואמר שלא יתכן שזה החיד"א ז"ל.
חקר כתב:לומד_בישיבה כתב:החיד"א זי"ע לא היה שלם כידוע ואומרים בשם החזו"א שהתבטא ואמר שלא יתכן שזה החיד"א ז"ל.
מעניין מאד.. העלאת עצמותיו של החיד"א נעשתה כמה שנים טובות אחר פטירת החזו"א.
לומד_בישיבה כתב:חקר כתב:לומד_בישיבה כתב:החיד"א זי"ע לא היה שלם כידוע ואומרים בשם החזו"א שהתבטא ואמר שלא יתכן שזה החיד"א ז"ל.
מעניין מאד.. העלאת עצמותיו של החיד"א נעשתה כמה שנים טובות אחר פטירת החזו"א.
לא כתבתי מעולם שהחזו"א אמר כן בעת אשר העלו את עצמותיו.
סיפרו כן לחזו"א וכך הגיב.
לומד_בישיבה כתב:אמסטרדם כתב:שלח, אולי גם תפתח אשכול צדיקים אשר טבלו בעצמם אחר פטירתם? על הר"ר בער המגיד ממעזריטש ז"ל מסופר כן.
דומני שהגר"ח פלאג'י כותב כן על האר"י הקדוש אך אין כל מקור נוסף לדברים אלו.
אמסטרדם כתב:לומד_בישיבה כתב:אמסטרדם כתב:שלח, אולי גם תפתח אשכול צדיקים אשר טבלו בעצמם אחר פטירתם? על הר"ר בער המגיד ממעזריטש ז"ל מסופר כן.
דומני שהגר"ח פלאג'י כותב כן על האר"י הקדוש אך אין כל מקור נוסף לדברים אלו.
שמעתי מספרים שאחד הגדולים מדור הקודם ג"כ ראו אצלו דברים נפלאים בעת הטהרה [ואולי הכוונה שטבל בעצמו כנ"ל] - הידוע למאן דהו משהו בענין?
לומד_בישיבה כתב:סיפר לי עד אחד נאמן ששמע מפיו של רב אלעזר בריזל ז"ל שהמעשה שמספרים על הסטאלינער זי"ע לא היה ולא נברא.
החיד"א זי"ע לא היה שלם כידוע ואומרים בשם החזו"א שהתבטא ואמר שלא יתכן שזה החיד"א ז"ל.
האדמו"ר משטעפנעש זי"ע לא היה שלם.
הגה"צ מטשכנויב זי"ע פינו את קברו כ70 שנה לאחר מותר והגבאי של בית כנסת הגדול בני ברק שהיה חי עמנו עד לאחרונה סיפר שהוא היה בין אלו שפתחו את הקבר ומצאו אותו שלם ממש.
ככלל אין לדעתי להביא מזה כל ראיה.
וכדרך שהגמ' אומרת שרבי אליעזר בן ערוך לא התקבלה תפלתו משום שלא היה מעביר על מדותיו - וכי מישהו יודע להסביר את הדברים.
אמסטרדם כתב:באחד מגליונות 'צאנז', וכן בקובץ שפתי צדיקים (קובץ ט) פורסם מכתב מכת"י של אחד מגדולי מרוקו, רבי ידידיה משה מונסונייגו, שכותב מה ששמע בשם הרר"מ מוויטעבסק, על הבעש"ט: שבשעה שנח נפשיה, ציוה לתלמידיו שיוליכו אותו אל המקוה, ועשו טבילה, וירד בלחודויה אל המקוה, ושחה ראשו, ועלה לאחרי שמת!
אתה רציני?שרוליק כתב:לאחמ"כ נתן לו אחד מזקני החסידים (איני זוכר את שמו לע"ע) חתיכה מארונו של הרבי ז"ל וזה ברשותי כיום.
אלכסנדר וימפן כתב:אתה רציני?שרוליק כתב:לאחמ"כ נתן לו אחד מזקני החסידים (איני זוכר את שמו לע"ע) חתיכה מארונו של הרבי ז"ל וזה ברשותי כיום.
נדמה לי שזה איסור הנאה, לא?!
לומד_בישיבה כתב:אמסטרדם כתב:באחד מגליונות 'צאנז', וכן בקובץ שפתי צדיקים (קובץ ט) פורסם מכתב מכת"י של אחד מגדולי מרוקו, רבי ידידיה משה מונסונייגו, שכותב מה ששמע בשם הרר"מ מוויטעבסק, על הבעש"ט: שבשעה שנח נפשיה, ציוה לתלמידיו שיוליכו אותו אל המקוה, ועשו טבילה, וירד בלחודויה אל המקוה, ושחה ראשו, ועלה לאחרי שמת!
א. לא הבנתי מה החידוש בזה וכי לא קרה בעבר שאנשים מתו כאשר הם יצאו מן המקווה. ומפורסם האברך ששוכב עד נכון להיום משותק לגמרי כאשר קיבל התקף לב מן המים החמים שהיה הולך מן החמים לקרים ולהיפך.
ב. מה גם שצריך לטבול אותו כשהוא מת ולא בעודו חי ואיך זה שהסתפקו רק עם מה שטבל בהיותו עוד בחיים.
ג. רר"מ מוויטעבסק זי"ע איני בטוח שהיה בהלוויה ויתכן בהחלט שהיה אז בא"י.
לומד_בישיבה כתב:אלכסנדר וימפן כתב:אתה רציני?שרוליק כתב:לאחמ"כ נתן לו אחד מזקני החסידים (איני זוכר את שמו לע"ע) חתיכה מארונו של הרבי ז"ל וזה ברשותי כיום.
נדמה לי שזה איסור הנאה, לא?!
בא"י הדבר ידוע שאת הפח משחזרים לתשמיש אחר צא וראה פעם לוויה המגיע מחו"ל.
אמסטרדם כתב:לומד_בישיבה כתב:אמסטרדם כתב:באחד מגליונות 'צאנז', וכן בקובץ שפתי צדיקים (קובץ ט) פורסם מכתב מכת"י של אחד מגדולי מרוקו, רבי ידידיה משה מונסונייגו, שכותב מה ששמע בשם הרר"מ מוויטעבסק, על הבעש"ט: שבשעה שנח נפשיה, ציוה לתלמידיו שיוליכו אותו אל המקוה, ועשו טבילה, וירד בלחודויה אל המקוה, ושחה ראשו, ועלה לאחרי שמת!
א. לא הבנתי מה החידוש בזה וכי לא קרה בעבר שאנשים מתו כאשר הם יצאו מן המקווה. ומפורסם האברך ששוכב עד נכון להיום משותק לגמרי כאשר קיבל התקף לב מן המים החמים שהיה הולך מן החמים לקרים ולהיפך.
ב. מה גם שצריך לטבול אותו כשהוא מת ולא בעודו חי ואיך זה שהסתפקו רק עם מה שטבל בהיותו עוד בחיים.
ג. רר"מ מוויטעבסק זי"ע איני בטוח שהיה בהלוויה ויתכן בהחלט שהיה אז בא"י.
אחרי הבירור נודע לי שבמכתב המקורי הנ"ל אין סימני פיסוק כנ"ל אלא כתוב כך: "שבשעה שנח נפשיה ציוה לתלמידיו שיוליכו אותו אל המקוה ועשו טבילה וירד בלחודויה אל המקוה ושחה ראשו ועלה לאחרי שמת". ומסתבר שאם כותב המכתב ראוי לנכון לספר העובדא [וכותב לפני זה "ושמעתי מפי החכם הנז' ששמע בא"י"] זה אומר שאין הכוונה שמו שהביא הלומד שי' שהבעש"ט נפטר בתוך המקוה אלא לפני שירד וטבל ומיושב קושיתו כמין חומר...
[וגם לפי הבנתו הרי כתוב ש"עלה" בלחודוהי...].
איש_ספר כתב:מה יש לדקדק כ"כ בדברים. רי"מ מונסניגו נולד כו"כ שנים טובות אחרי פטירת רמ"מ מוויטבסק, ואין שום משמעות למה שהוא כותב, מלבד שכך סיפרו אז.
אמסטרדם כתב:איש_ספר כתב:מה יש לדקדק כ"כ בדברים. רי"מ מונסניגו נולד כו"כ שנים טובות אחרי פטירת רמ"מ מוויטבסק, ואין שום משמעות למה שהוא כותב, מלבד שכך סיפרו אז.
ראשית: רבי ידידיה משה נסתלק בשנת תק"ס, ובוודאי היה בחייו של הרמ"מ מוויטעבסק שנסתלק בתקמ"ח. [היה לו אחיין באותו שם שנפטר מאוחר יותר ואולי אליו התכוין רבינו איש].
אולם נפלה כאן טעות שלי, ובאמת שרבי ידידיה משה שמע זאת מפיו של הגה"ק רבי אורי שפירא ז"ל, שעלה לארץ עם תלמידי הבעש"ט בשנת תקכ"ד, ובשנת תקמ"ד הגיע למרוקו, ואז סיפר את הנ"ל לרבי ידידיה משה. [הרמ"מ מוויטעבסק באחד ממכתביו כותב גדולות על רבי אורי הנ"ל]
להבנת הענין הנני מצ"ב את המאמר שפורסם בבטאון שפתי צדיקים עם צילום הכת"י.
נהר שלום כתב:זוכרני מעשה שפתחו את קיברו של אלישע הנביא וגם נמצא שלם
וַיְהִ֫י הֵ֣ם׀ קֹבְרִ֣ים אִ֗ישׁ וְהִנֵּה֙ רָא֣וּ אֶֽת־הַגְּד֔וּד וַיַּשְׁלִ֥יכוּ אֶת־הָאִ֖ישׁ בְּקֶ֣בֶר אֱלִישָׁ֑ע וַיֵּ֜לֶךְ וַיִּגַּ֤ע הָאִישׁ֙ בְּעַצְמ֣וֹת אֱלִישָׁ֔ע
לא ידען כתב:בשפת אמת בפירוש על אבות מביא עד כמה ניחא לנשמה שהגוף נפרד ממנה ולא נשאר ממנו כלום.
אם כבר דובר על קברו של הרב חיד"א. האם מישהו יודע על כך/שם לב לכך - רוב ככל קברי הצדיקים שהועתקו ממקומם לא זכו 'למזל' והן שוממים.
יוצא מכלל זה מי שבמשך שנים עמד שומם והיום אינו שקט לרגע, רא"מ משטפנשט.
[/size]
חזור אל “משפחות סופרים וימות עולם”
משתמשים הגולשים בפורום זה: אין משתמשים רשומים ו־ 81 אורחים