ספרים כתב:טענה מעין זו, לדעתי יש להשיב גם על הטענה מדוע אין החרדים הולכים לצבא ועלינו לומר להם חד משמעי שלא החרדים הם אלו שבנו את המדינה וראה וועדת פיל וכו' ומצידינו היה עדיף לחיות עם הערבים כימים ימימה ללא כל מדינה ואם החילונים בישלו את הדייסה עליהם לאכול אותה ומה להם כי ילינו על החרדים.
ושלא יאמרו פוגרמים וכדו' כאשר כל הבקי בהיסטוריה יודע שכל הפוגרומים החלו רק בעקבות הציונים שביקשו לעלות ארצה בימי המנדט וכו'.
התירוץ הזה עובד ואני יכול בהחלט לומר מתוך נסיון תירוץ זה סותם להם את הפה, ויסכר פי דוברי שקר המדברים עתק ובוז על הצדיקים.
ופשוט.
למאי_נמ? כתב:לצערי בולט פה באשכול חוסר אמון בלתי-מוסבר (מלבד הצורך להגן על עמדות המגזר) במומחי הכלכלה, וחבל. פעמים הרבה תוהה אני כיצד אנשים חכמים, המומחים לתחום מסוים, מזלזלים בתחומים אחרים, כאילו תחומים אלו אין בהם חכמה, וכל מה שהמומחה מבין יכול כל אדם ששמע פעם הרצאה בכלכלה - לתקוף.
אספר סיפור קצר. לפני כמה שנים הגיע שליח להביא לאאמו"ר הי"ו חומר מקצועי מעבודתו. כשראה את הספרייה הגדולה שבביתנו אמר לו: "אני רואה שאתה לא רק רו"ח אלא גם רב, אז תשמע המשפחה של בִתי באים אלינו בחג, ועשינו סוכה במרפסת, - זה כשר או לא?" וכשאאמו"ר השיבו שאם יש מרפסת אחרת ממעל - הסוכה פסולה, הלה השיבו: "תהיה מבית הלל"...
למאי_נמ? כתב:א. תימה על תירוצים שכאלו, וכי אתה היית מעז לגור כאן מבלי השמירה מהערבים?! א"כ אתה מוזמן לבקר בעזה.
למאי_נמ? כתב:ב. גם אילו המציאות הייתה כדברי מר (ששנאת הערבים היא רק בגלל הלאומיות, ואיננה מכילה אנטישמיות צרופה), דומני שאעפ"כ טיעון זה לא רלוונטי. שכן, כל מגזר יש לו שיטה משלו כיצד לפטור את הבעיות של הציבור, יש המציעים גדר ביטחון ויש השוללים, יש המציעים לשלוט בדרום לבנון ויש הקוראים לסגת, וכן הלאה. - האם כל אחד ישלם לפי העלויות של ההערכה הביטחונית שהוא תומך בה?!
רגע, שכחתי לשאול מדוע חצי מהתקציב הולך כאן לבטחון האם גם לזה החרדים אשמים, עד כמה שידוע לי זה לא קורה לא בנורבגיה ולא באמריקה ולא בשום מדינה בעולם.
למאי_נמ? כתב:מאכזב אותי לגלות שגם ת"ח מזלזלים בתחומי מקצוע שונים, כאילו כל אחד יכול לחוות דעה כיצד לנהל את כלכלת המדינה, או כיצד לשמור על הבטחון ולחסוך בהוצאות, וכן בשאר תחומים. כמובן, אינני אומר שמומחים אינם טועים, כידוע גם סנהדרין גדולה יכולה לטעות, אבל זה לא אומר שכל דבר שלא נראה לעמי הארצות הוא טעות.
[/quote]פנינים כתב:
שליט"א, אולי תוכל לפרט איך כל ילד וילד חרדי מכניס לקופת המדינה כ 30.000 ש"ח, וחבל שלא בודקים נתונים, וכך האשכול נמשך ונמשך ואינו מתקדם לשום מקום.
אפרקסתא דעניא כתב:אם כבר משקללים הוצאות והכנסות של משפחה חרדית, ומתמקדים בריבוי הילדים כ"י המגביר את התמיכה הממשלתית, מדוע מתעלמים מכך שחרדי קונה לילדיו לפחות 4-5 דירות, שהמדינה נהנית מהם במס של מאות אלפי שקלים, ולעומתו החילוני אינו קונה כלל דירות לילדיו?
אפרקסתא דעניא כתב:אפרקסתא דעניא כתב:אם כבר משקללים הוצאות והכנסות של משפחה חרדית, ומתמקדים בריבוי הילדים כ"י המגביר את התמיכה הממשלתית, מדוע מתעלמים מכך שחרדי קונה לילדיו לפחות 4-5 דירות, שהמדינה נהנית מהם במס של מאות אלפי שקלים, ולעומתו החילוני אינו קונה כלל דירות לילדיו?
שליטא כתב:לא אמרתי שכל ילד מכניס כ 30000 שח לקופת המדינה
א. אמרתי שביחס לכל מה שבנאדם מקבל מהמדינה הוא נותן למדינה פי כמה וכמה או לפחות יותר בהרבה ממה שהוא מקבל
ב. שאלתי על איזה 30000 ש"ח ברזילי מדבר?! איזה שירותים כל אזרח במדינה מקבל שעלותם השנתית הממוצעת מגיעה ל 30000 שח?
ג. יש דברים שהחוק קובע וגובה מאיתנו כספים מבלי בכלל לשאול אותנו ולתת לנו בחירה בדבר, כגון ביטוח לאומי, בריאות
ספרים כתב:שליטא כתב:
וכי לא סוללים כבישים וכדו' הוצאות ביטחון למדינת ישראל שהוא כמעט חצי מהתקציב וכו' וכו' מה שנצרך לכלל האזרחים חלק את כל זה למספר האנשים החיים כאן במדינת ישראל והתוצאה היא 30.000 ש"ח לבנאדם.
מה לא מובן הרב שליטא שליט"א? פנינים בהחלט צודק לכאו'.
פניתי כמה פעמים להרב ברזילי והרב פנינים באישי ולא נעניתי
"פתח רבי יהודה ואמר כמה נאים מעשיהן של אומה זו תקנו שווקים תקנו גשרים תקנו מרחצאות רבי יוסי שתק נענה רבי שמעון בן יוחאי ואמר כל מה שתקנו לא תקנו אלא לצורך עצמן תקנו שווקין להושיב בהן זונות מרחצאות לעדן בהן עצמן גשרים ליטול מהן מכס הלך יהודה בן גרים וסיפר דבריהם ונשמעו למלכות אמרו יהודה שעילה יתעלה יוסי ששתק יגלה לציפורי שמעון שגינה יהרג "
פנינים כתב:הרב גם זה הבל, לא תוכל להשתיק את החילונים עם דברי הגמ', רק לעצבן אותם יותר.
ולעצם העניין, אבקש להוסיף על מה שנכתב למעלה שגדולי הדור מבינים בביטחון יותר טוב מכל שרי הבטחון וכו'.
וכה סיפר מו"ר הגאון ר"ש אויערבאך שליט"א.
בזמנו הרב שך ז"ל אסר להתיישב בעמנואל ובביתר עלית.
לאחר תקופה פנה ראש ישיבה מפורסם לרש"א וביקש לשוחח עם הרב שך ז"ל ולשכנע אותו שאין כל בעיה בביתר, וזה לא נחשב להתנחלות ואינו דומה ביתר לעמנואל. ומאי שנא ביתר ומאי שנא קרית ספר.
ומוסיף ר"ש ומספר שישב על המדוכה כמה ימים ולמד היטב את המפות ואכן הגיע למסקנא שדין ביתר כדין קרית ספר ואם הרב שך ז"ל מתיר קרית ספר מדוע לא יתיר גם ביתר עילית.
ופנה הגאון ר"ש אוירבאך שליט"א לביתו של מרן הרב ש"ך ז"ל ופרס לפניו את המפות וטענתו בפיו מאי שנא ביתר מקרית ספר.
הרב שך ז"ל שתק ושתק, עד שבסוף ענה ואמר לו לרבי שמואל שליט"א אתה בהחלט צודק ודינו של ביתר וקרית ספר היינו הך, ולדעתי שתיהם דינם כהתנחלות ולא כדאי להתיישב שם, ובסופו של דבר הציונים יצטרכו להחזיר את כל השטחים.
אלא מאי, הוסיף הרב שך ז"ל והסביר, את קרית ספר הם לא יחזירו, בשום אופן, כי זה על יד שדה התעופה והם יחששו שישלחו טילים לעבר המטוסים.
להזכירם, שהיה זה לפני העקירה של גוש קטיף.
הרב בניזרי: 55% חרדים עובדים.
המשיב: לפי 'פני החברה בישראל 2012' שפרסמה הלמ"ס, בעמוד 61, כתוב ש-44 אחוז מהחרדים בגילאי העבודה העיקריים עובדים, לעומת 85 אחוז מהחילונים.
אם ניקח את הגילאים שמתחת ל-25, הפער יהיה גדול עוד יותר - שכן גם החרדים שעובדים, עושים זאת בגיל מאוחר, לעומת החילונים, שכמעט כולם עובדים גם לפני גיל 25.
אתה מבלבל בין 'השתתפות בכח העבודה האזרחי' לבין המונח הרגיל 'מועסקים'.
א. מה זה "גילאי העבודה העיקריים"? חושדני שזה אומר שחרדים יוצאים לפנסיה בגיל יותר מאוחר, וזה מתבקש מכיוון שהם מתחילים לעבוד בגיל יותר מאוחר.משולש כתב:הרב בניזרי: 55% חרדים עובדים.
המשיב: לפי 'פני החברה בישראל 2012' שפרסמה הלמ"ס, בעמוד 61, כתוב ש-44 אחוז מהחרדים בגילאי העבודה העיקריים עובדים, לעומת 85 אחוז מהחילונים.
אם ניקח את הגילאים שמתחת ל-25, הפער יהיה גדול עוד יותר - שכן גם החרדים שעובדים, עושים זאת בגיל מאוחר, לעומת החילונים, שכמעט כולם עובדים גם לפני גיל 25.
אתה מבלבל בין 'השתתפות בכח העבודה האזרחי' לבין המונח הרגיל 'מועסקים'.
אז מה??משולש כתב:הרב בניזרי: 8% מבקשי עבודה.
המשיב: גם 8% חילונים מבקשי עבודה.
אנחנו חוזרים לטענה המכוערת והשיקרית "הם סתם מתבטלים בכויללים שלהם"?משולש כתב:וגם: הסיבה לשיעורם הנמוך של החרדים שלא עובדים ולא לומדים היא בגלל שבציבור החרדי קיים מוסד שנקרא 'כולל' והוא כיסוי לכל מי שאינו עובד, בין אם הוא לומד ובין אם לאו.
וכמעט פי שתים מהסכום שהחרדים מקבלים באמת. מלבד זאת לא הבנתי אם הסכום של 3 מיליארד כולל את המכללות החרדיות, כי אם הוא כולל אותן אז החישוב של הרב המשיב שגוי לחלוטין.משולש כתב:לסיכום: בניגוד למה שטענת שלציבור החרדי מגיע 11.7 מיליארד ש"ח, הסכום האמיתי שמגיע לחרדים הוא 5.4 מיליארד ש"ח - פחות ממחצית הסכום שעליו הצהרת.
לא הבנתי את הקפיצה ממספר הסטודנטים לגידול בתקציב. התשלומים לסטודנט נשארו בשנים האלו זהים?משולש כתב:הרב בניזרי: בסך 9,125,000,000 ₪,
המשיב: טעות.
בשנתון 2013 לוח 8.2 כתוב שהממשלה מימנה ב-2009 סך של 5.5 מיליארד לאוניברסיטאות ועוד 2.1 מיליארד ש"ח על המכללות.
סך הכל ההוצאה ב-2009 היתה 7.6 מיליארד וכיון שהגידול במספר הסטודנטים מ-2009 ל-2013 היה רק כ-8% (כך כתוב שם בלוח 8.54), הרי שאף אם ההוצאה הממשלתית ב-2013 עלתה בשיעור של 8% עדיין היא נותרה על 8.2 מיליארד ש"ח, 900 מיליון ש"ח פחות ממה שכתבת.
משולש כתב:הרב בניזרי: בעיבוד נתונים שנעשה לגבי אנשים שאינם עובדים ואינם לומדים מגיל 23 (אחרי צבא) עד גיל 66 עלו הנתונים הבאים: לא חרדים - 25.5%, ערבים - 23.6% ואילו מהחרדים רק 11.8%.
המשיב: אם 85 אחוז מהחילונים עובדים, לא יתכן שיש יותר מ-15 אחוז מהחילונים שלא עובדים ולא לומדים.
משתמשים הגולשים בפורום זה: אין משתמשים רשומים ו־ 123 אורחים