איש-אחד כתב:בענין קרוב, ראיתי לא פעם חיילים חרדים הלובשים בעת התפילה כובע וחליפה על גבי המדים הצבאיים.
בעיני היה הדבר תמוה מאוד, שכן וודאי מדים צבאיים הינם דרך לעמוד בפני שרים ומלכים, ואף שכובע וחליפה אף הם דרך שכזו, בלבישת כובע וחליפה ע"ג המדים נראה הדבר כחוכא ואיטלולא, שכן אין כאן לא זה ולא זה.
קטינא דארעא כתב:יצא לאור קובץ תורני של חסידות באבוב בשבוע זה שכתב שם מאמר יהודי בשם הרב משה שולזינגר בו הוא טוען בצדק שאשה יכולה להתפלל עם חלוק בית מכיון שכל כבודה בת מלך פנימה
כל שכן ביום פורים שהכל היו מסכימים לעמוד לפני מלך, ומאן מלכי בימינו - רבנן, בתחפושת אין בזה שום פגם
כנלענ"ד אחרי שיצטרפו איתי ג' גדולי תורה ממבקרי הפורום
איש-אחד כתב:בענין קרוב, ראיתי לא פעם חיילים חרדים הלובשים בעת התפילה כובע וחליפה על גבי המדים הצבאיים.
בעיני היה הדבר תמוה מאוד, שכן וודאי מדים צבאיים הינם דרך לעמוד בפני שרים ומלכים, ואף שכובע וחליפה אף הם דרך שכזו, בלבישת כובע וחליפה ע"ג המדים נראה הדבר כחוכא ואיטלולא, שכן אין כאן לא זה ולא זה.
איש.dot כתב:קצת קשה למצוא טעם להיתר, שהרי גם אם נאמר כדברי הסוברים לעיל שזהו מצב העמידה ביום פורים, הרי סוכ"ס ברור שאדם העומד בתפילה בתחפושת, אף אם יצליח להעמיד את עצמו במצב נפשי ראוי לתפילה, תהיינה לו הפרעות רבות יותר מצד מי שיסתכל על התחפושת או ירמז עליה או יגחך לכיוונו וכדו' ולא יימלט שתיגרם לו הסחת הדעת מהתפילה ועד למצב של ליצנות וקלות ראש. כך נראה לי.
אמנם, בחסידויות שם נהוג שכולם מחליפים את לבושיהם לקאפטן ותרבוש פורימיים, לכאורה אין את החשש הנ"ל שהרי זהו ממש לבוש רגיל (ביום זה), ושוב אינו לחשש הנ"ל.
קטינא דארעא כתב:הרב ואזנר מדבר על שינוי מזערי בלבוש ולא על תחפושת של גורילה
איש.dot כתב:קטינא דארעא כתב:הרב ואזנר מדבר על שינוי מזערי בלבוש ולא על תחפושת של גורילה
נו נו... תנסה אתה לשים נוצה אדומה על הכובע ביום פורים, ותדווח לי כמה ראשים יסובו אליך בשעת התפילה.
מישהו הבין? אני לאקטינא דארעא כתב:יצא לאור קובץ תורני של חסידות באבוב בשבוע זה שכתב שם מאמר יהודי בשם הרב משה שולזינגר בו הוא טוען בצדק שאשה יכולה להתפלל עם חלוק בית מכיון שכל כבודה בת מלך פנימה
מרן המשגיח כתב:מישהו הבין? אני לאקטינא דארעא כתב:יצא לאור קובץ תורני של חסידות באבוב בשבוע זה שכתב שם מאמר יהודי בשם הרב משה שולזינגר בו הוא טוען בצדק שאשה יכולה להתפלל עם חלוק בית מכיון שכל כבודה בת מלך פנימה
אבל אולי זה בגלל שאני רק משגיח ולא ראש ישיבה...
עדיין לא הבנתי ועמך הסליחהקטינא דארעא כתב:מרן המשגיח כתב:מישהו הבין? אני לאקטינא דארעא כתב:יצא לאור קובץ תורני של חסידות באבוב בשבוע זה שכתב שם מאמר יהודי בשם הרב משה שולזינגר בו הוא טוען בצדק שאשה יכולה להתפלל עם חלוק בית מכיון שכל כבודה בת מלך פנימה
אבל אולי זה בגלל שאני רק משגיח ולא ראש ישיבה...
אני הבנתי
מכיון שכל כבודה בת מלך פנימה אין כאן עמידה לפני מלך שלא בצורה מכובדת מכיון שזהו כבודה
הרב ואזנר מדבר על ענין אין עומדים להתפלל אלא מתוך כובד ראש וע"ז ענה שהעיקר בכוונה הפנימית, ואילו בענין מלבושים מכובדים עניתי את שעניתי
מרן המשגיח כתב:כל כבודה ב"מ פנימה זה שאיננה יוצאת לחוץ ולא שלובשת חלוק ונעלי בית
קטינא דארעא כתב:מרן המשגיח כתב:כל כבודה ב"מ פנימה זה שאיננה יוצאת לחוץ ולא שלובשת חלוק ונעלי בית
כל כבודה בת מלך פנימה אומר שכבודה להיות בתוך הבית, וממילא אף חלוק בית הוא בגד מכובד בשבילה אף אם לא תצא עימו לרחוב
סבורני שאפילו חולה הנמצא בפיג'מה ישתדל שלא לשבת לשולחן שבת עם פיג'מה ויעשה מאמץ ויתלבש
ואעפ"כ נשי דידן אינם רואים חסרון לשבת עם חלוק בשולחן שבת
הוי אומר כל כבודה בת מלך פנימה
קטינא דארעא כתב:כל כבודה בת מלך פנימה אומר שכבודה להיות בתוך הבית, וממילא אף חלוק בית הוא בגד מכובד בשבילה אף אם לא תצא עימו לרחוב
סבורני שאפילו חולה הנמצא בפיג'מה ישתדל שלא לשבת לשולחן שבת עם פיג'מה ויעשה מאמץ ויתלבש
ואעפ"כ נשי דידן אינם רואים חסרון לשבת עם חלוק בשולחן שבת
הוי אומר כל כבודה בת מלך פנימה
משתמשים הגולשים בפורום זה: אין משתמשים רשומים ו־ 73 אורחים