שמח כתב:יש לציין כי ישנו פולמוס על אמינות הספר קול התור, וקיים ע"ז אשכול שלם בפורום דנן.
ברקים רב כתב:מה אקטואלי בדרדנלים?
מה שנכון נכון כתב:להד"מ, והספר שהבאת לא צטט נכון. הגר"א [או מי שיהיה] מדבר על ס"ר שיעלו לא"י, ואז יכניעו את "הס"מ בשערי ירושלים", בטוי זה חוזר בספר פעמים רבות, אך אין הס"ר צריכים לעמוד בשערי ירושלים. [כלומר בתחום המוניצפלי של עירית ירושלים].
להלן הקטע מקול התור.
מחולת המחנים כתב:יש איזה מסורת ירושלמית ש"שערי ירושלים" הכוונה למקום המסגד הנטוש ברחוב שטראוס, מאחורי בנין ההסתדרות בתוך הגינה, ומקובל בידם שבמקום זה נמצא שערי גן עדן התחתון או גיהנם התחתון, לא זוכר במדויק, ולפעמים מגיעים לשם קבוצות מקובלים לערוך תפילות ותיקונים.
האם ידוע למישהו יותר פרטים על אודות מסורת זו.
מחולת המחנים כתב:יש איזה מסורת ירושלמית ש"שערי ירושלים" הכוונה למקום המסגד הנטוש ברחוב שטראוס, מאחורי בנין ההסתדרות בתוך הגינה, ומקובל בידם שבמקום זה נמצא שערי גן עדן התחתון או גיהנם התחתון, לא זוכר במדויק, ולפעמים מגיעים לשם קבוצות מקובלים לערוך תפילות ותיקונים.
האם ידוע למישהו יותר פרטים על אודות מסורת זו.
שמח כתב:ואילו אני שמעתי כי היו יהודים זקנים בזכרון משה, (אחד מהם "הגבאי הרב המבורגר") שהעידו כי שם נקבר התנא רבי עקשיא, אביו של רבי חנניא בן עקשיא, והשם הערבי "נבי עוקשי" מורה שיתכן ויש אמת בדברים. יצויין כי ליד המסגד הנטוש הנ"ל ישנו מבנה עתיק ובתוכו כמה קברים ישנים בהם ניכר קבר אחד שהוא חשוב מהשאר.
מישהו יכול להביא מקור יותר אמין לזה?
בן החבורה כתב:יש על זה גם שיר עתיק באידיש 'אין א שיינעם העלן טאג, דער סוחר ביי די וואג, און דער שניידער אינמיטן נייען'. את ההמשך איני זוכר, ואדרבא אם יש למאן דהו את הטקסט ויכול להעלותו אודה לו.
~ א ~
אין א שיינעם העלען טאג
דער סוחר ביי דעם וואג
און דער שניידער אין מיטן נייען,
דער טרעגער מיט דעם פאק
דער לויפער מיט דעם זאק
און דער גערטנער אין מיטן זייען.
פלוצלינג וועט מען הערן א געשריי
אז די צייט איז שוין געקומען,
אז מיר וועלן שוין ווערן פריי
פון גלות ארויס גענומען.
על כן אידעליך, טייערע ברידערליך
מאכט אייך גרייט גרויס און קליין
ווייל באלד און גיך, קומט משיח
קיין ירושלים וועלן מיר גיין.
~ ב ~
די זיצערן אין די גאס
דער שענקער ביי דער פאס
און דער שמיד ביי דעם האמער,
דער מילנער אין מיטן מאלן
דער בארבער אין מיטן גאלן
און דער קוילן סוחר אין דעם קאמער.
פלוצלינג וועט מען הערן א געוואלד
אליהו הנביא איז מבשר א בשורה,
אז משיח קומט שוין באלד
ער פירט אונז אין די אלטע דירה.
על כן אידעליך, טייערע ברידערליך
מאכט אייך גרייט גרויס און קליין
ווייל באלד און גיך, קומט משיח
קיין ירושלים וועלן מיר גיין.
~ ג ~
דער מלמד מיט'ן טייטש
דער בעל עגלה מיט'ן בייטש
און דער בלעכער אויפן דאך,
דער שלייפער ביי דעם ראד
דער בעדער אין באד
און אזוי יעדער נעבעך ביי זיין שווערן פאך.
פלוצלינג וועט מען הערן א קלאנג
אז די צייט איז שוין געקומען
עטס מעגט שוין זינגען א נייעם געזאנג
עטס ווערט פון גלות ארויס גענומען.
על כן אידעליך, טייערע ברידערליך
מאכט אייך גרייט גרויס און קליין
ווייל באלד און גיך, קומט משיח
קיין ירושלים וועלן מיר גיין.
~ ד ~
דער פויער מאנט פאר אייער
דער סעקוועסטער מאנט פאר שטייער
און דער סעליסיטער ברענגט א קלאגע,
די קעשענע איז לעהר
דאס געמיד איז נעבעך שווער
און עס פרעגט זיך אזוי א פראגע.
פלוצלינג וועט מען הערן א קול
פון דעם שופר דעם גרויסן הארן,
דו ווערסט שוין פטור פון דעם עול
דו ביסט שוין געהאלפן געווארן.
על כן אידעליך, טייערע ברידערליך
מאכט אייך גרייט גרויס און קליין
ווייל באלד און גיך, קומט משיח
קיין ירושלים וועלן מיר גיין.
בן החבורה כתב:ידוע הסיפור שהרה"ק ה'דברי חיים' מצאנז שלח פעם בערב שב"ק אחה"צ את משמשו לשוק לראות איך נראה המצב שם והמשמש חזר והשיב שעולם כמנהגו נוהג השוק מלא אנשים הסוחרים מוכרים והציבור קונים וכו', כעבור שעתיים שלח אותו שוב והמשמש חזר והשיב שכעת זמן קצר לפני כניסת השבת פתאום התחילו כולם רצים הסוחרים מקפלים בזריזות את מרכולתם וסוגרים את החנויות וצרים לביתם וכו' וכו'.
אמר לו הרה"ק 'כך ייראה בביאת המשיח, כולם יהיו עסוקים במרכולתם וכו' ופתאום יבוא המשיח'.
יש על זה גם שיר עתיק באידיש 'אין א שיינעם העלן טאג, דער סוחר ביי די וואג, און דער שניידער אינמיטן נייען'. את ההמשך איני זוכר, ואדרבא אם יש למאן דהו את הטקסט ויכול להעלותו אודה לו.
חכם באשי כתב:שמח כתב:יש לציין כי ישנו פולמוס על אמינות הספר קול התור, וקיים ע"ז אשכול שלם בפורום דנן.
יש גם פולמוס אם בעצרת השבוע היו ששים ריבוא או הרבה הרבה פחות...
"אמנם אף על פי שהבטחתי שלא אגלה סודות, מכל מקום אני מוכרח לגלות סוד אחד מפני שכבר גילה אותו ר' יצחק חבר זצ"ל, תלמידו של ר' חיים וואלזי'נער, זצ"ל ששמעו איש מפי איש עד זקני הגר"א זיע"א שגילה סוד זה סמוך להסתלקותו - וכה אמר: 'כאשר תשמעו שהרוסיים כבשו את העיר 'קְרִים' אז תדעו שמתחיל כבר פעמי הגאולה, וכאשר תשמעו שהרוסיים הגיעו לעיר קונסטנטינופול (הלא היא איסטנבול שבטורקיה כיום הזה) אז כבר תלבשו בגדי שבת ואל תפשטו אותם כיון שבכל רגע המשיח עומד לבוא'.
"והנה בשבוע האחרון הרוסים כבשו את העיר קֶרִים ובכל העולם ישנו רעש גדול סביב לזה, ולפי המסורת שיש בידינו מהגר"א, הרי זהו סימן ל'פעמי משיח'. והן אמת שאין אנחנו יודעים בדיוק מהו הכוונה 'פעמי משיח' אבל וודאי שזהו סימן לגאולה הקרובה, ואפשר שכוונתו שזהו כמו 'פעמון' שמעורר אותנו להתכונן לביאת המשיח".
חכם באשי כתב:אז להבנתך, לפני כמאה ושמונים שנה קיבלה רוסיה את חצי האי קרים במתנה?!... הם כבשו את המקום (ומאז הם העבירו לשם רוסיים, כדי לדלל את האוכלוסייה המקורית, וזה יצר את הבעייה של דוברי רוסית בתוך שטח אוקראיני מקורי)
החזן כתב:ולעניין האשכול עצמו, לאור המסורת האמורה יש שתי ברירות בלבד: או שנתברר שלא היו שישים ריבוא בהפגנה, או שנתברר שמשיח כבר הגיע. עכשיו תחליטו במה אתם בוחרים.
אלי_ש כתב:מדברי הגר"מ שטרנבוך בפורים האחרון:"אמנם אף על פי שהבטחתי שלא אגלה סודות, מכל מקום אני מוכרח לגלות סוד אחד מפני שכבר גילה אותו ר' יצחק חבר זצ"ל, תלמידו של ר' חיים וואלזי'נער, זצ"ל ששמעו איש מפי איש עד זקני הגר"א זיע"א שגילה סוד זה סמוך להסתלקותו - וכה אמר: 'כאשר תשמעו שהרוסיים כבשו את העיר 'קְרִים' אז תדעו שמתחיל כבר פעמי הגאולה, וכאשר תשמעו שהרוסיים הגיעו לעיר קונסטנטינופול (הלא היא איסטנבול שבטורקיה כיום הזה) אז כבר תלבשו בגדי שבת ואל תפשטו אותם כיון שבכל רגע המשיח עומד לבוא'.
"והנה בשבוע האחרון הרוסים כבשו את העיר קֶרִים ובכל העולם ישנו רעש גדול סביב לזה, ולפי המסורת שיש בידינו מהגר"א, הרי זהו סימן ל'פעמי משיח'. והן אמת שאין אנחנו יודעים בדיוק מהו הכוונה 'פעמי משיח' אבל וודאי שזהו סימן לגאולה הקרובה, ואפשר שכוונתו שזהו כמו 'פעמון' שמעורר אותנו להתכונן לביאת המשיח".
מקור: http://www.bhol.co.il/Article.aspx?id=66136
מן המודיעין כתב:אלי_ש כתב:מדברי הגר"מ שטרנבוך בפורים האחרון:"אמנם אף על פי שהבטחתי שלא אגלה סודות, מכל מקום אני מוכרח לגלות סוד אחד מפני שכבר גילה אותו ר' יצחק חבר זצ"ל, תלמידו של ר' חיים וואלזי'נער, זצ"ל ששמעו איש מפי איש עד זקני הגר"א זיע"א שגילה סוד זה סמוך להסתלקותו - וכה אמר: 'כאשר תשמעו שהרוסיים כבשו את העיר 'קְרִים' אז תדעו שמתחיל כבר פעמי הגאולה, וכאשר תשמעו שהרוסיים הגיעו לעיר קונסטנטינופול (הלא היא איסטנבול שבטורקיה כיום הזה) אז כבר תלבשו בגדי שבת ואל תפשטו אותם כיון שבכל רגע המשיח עומד לבוא'.
"והנה בשבוע האחרון הרוסים כבשו את העיר קֶרִים ובכל העולם ישנו רעש גדול סביב לזה, ולפי המסורת שיש בידינו מהגר"א, הרי זהו סימן ל'פעמי משיח'. והן אמת שאין אנחנו יודעים בדיוק מהו הכוונה 'פעמי משיח' אבל וודאי שזהו סימן לגאולה הקרובה, ואפשר שכוונתו שזהו כמו 'פעמון' שמעורר אותנו להתכונן לביאת המשיח".
מקור: http://www.bhol.co.il/Article.aspx?id=66136
אקטואלי
יש מתיחות בן רוסיה לטורקיה
פלוני כתב:לאחרונה כבר מראים בעלי הצפנים גם בחינה של נביאות כגון על עשרה בטבת תשע"ו כיום ביאת המשיח ותאיריכם למלחמות עולם וכו' וכדומה
נטיעות כתב:פלוני כתב:לאחרונה כבר מראים בעלי הצפנים גם בחינה של נביאות כגון על עשרה בטבת תשע"ו כיום ביאת המשיח ותאיריכם למלחמות עולם וכו' וכדומה
הכונו
אוהב אוצר כתב:נטיעות כתב:פלוני כתב:לאחרונה כבר מראים בעלי הצפנים גם בחינה של נביאות כגון על עשרה בטבת תשע"ו כיום ביאת המשיח ותאיריכם למלחמות עולם וכו' וכדומה
הכונו
אולי מספיק כבר?
משתמשים הגולשים בפורום זה: אין משתמשים רשומים ו־ 416 אורחים