יאיר כתב:על אף מה שכתוב כאן?
http://www.otzar.org/aspcrops/156067_28 ... 112013.asp
http://www.otzar.org/aspcrops/156067_29 ... 112013.asp
חקר כתב:דעת הרמב"ם ידועה דאסור מדאורייתא, עי' הל' מאכ"ס פ"ד.
חקר כתב:לא ראיתי בא"ח, אבל ברמב"ם זה מפורש: ואלו שעורותיהן כבשרן, עור האדם וכו'.
בן החבורה כתב:מי מואס בכך? הוא עצמו? רוב האנשים הכוססים ציפורניהם ובולעים אותם אינם מואסים בכך
יאיר1 כתב:ישנה שמועה שר' הלל זקס זצ"ל היה לומד בביתו עם גופיה.
אבל בפשטות נראה לי שמותר, מה יכולה להיות הבעיה?
יבנה כתב:המעשה היה עם החפץ חיים בעזרת נשים שהוריד חולצתו ונשאר עם טליתו כו' כפי שסיפר בנו.
עתניאל בן קנז כתב:יאיר1 כתב:ישנה שמועה שר' הלל זקס זצ"ל היה לומד בביתו עם גופיה.
אבל בפשטות נראה לי שמותר, מה יכולה להיות הבעיה?
לא כ"כ מסתדר לי עם ההרגשה של 'הקב"ה יושב ושונה כנגדו'.
(כוונתי לגופיה, לא לשאלת השואל לגבי 'דיעבד').
[/quote]יאיר כתב:ב.באם שניים אומרים קדיש (שלא באותו קצב - דבר שכמובן לא ראוי) ואם אענה לאחד איש"ר לא אספיק לענות לשני. האם אוכל לענות לראשון
רק אמן כדי שאספיק לענות לשני איש"ר? (שאלה אולי לא כ"כ פשוטה אבל לכאורה יהיה מותר משום דאמן ו"יהא שמיה רבה" כל אחד לחוד דצריך להפסיק/לשהות בינהם).
יאיר כתב:זכור לי שראיתי במס' סוטה (כנראה ברש"י) ובהלכה שיש לברך ברכה"מ וכל הברכות בקול רם (אפילו אין מי שיענה אמן) ולע"ע לא מצאתי (אלא דברים דומים בדף לז שם) האם דמיינתי?
יישר כח למסייעים!
משתמשים הגולשים בפורום זה: אין משתמשים רשומים ו־ 322 אורחים