ידידיה כתב:שמעתי מקשים כמדומה בשם הגרי"מ חרלפ
מה שנכון נכון כתב:ידידיה כתב:שמעתי מקשים כמדומה בשם הגרי"מ חרלפ
קולמוס הסופר כתב:בס"ד
אורח כתב:למה השאלה על מרדכי. השאלה היא למעשה על המן עצמו שלכאורה היה מצווה להרוג את עצמו למ"ד שמחיית עמלק אינה מצות עשה שהזמן גרמא?
פיקוח נפש אינו דוחה מצות הריגה. דאל"כ, לא נהרוג מחלל שבת משום שמצוות הריגת המחלל שבת אינה מג' חמורות.א צענטער כתב:איך תלמיד חכם כמוך שואל שאלה כזאתי?
איש רגיל כתב:פיקוח נפש אינו דוחה מצות הריגה. דאל"כ, לא נהרוג מחלל שבת משום שמצוות הריגת המחלל שבת אינה מג' חמורות.א צענטער כתב:איך תלמיד חכם כמוך שואל שאלה כזאתי?
א צענטער כתב:איש רגיל כתב:פיקוח נפש אינו דוחה מצות הריגה. דאל"כ, לא נהרוג מחלל שבת משום שמצוות הריגת המחלל שבת אינה מג' חמורות.א צענטער כתב:איך תלמיד חכם כמוך שואל שאלה כזאתי?
אכן שאלה גדולה שאלת בני
ויש ליישב בדוחק דגבי מצוות הריגה זהו גופא נאמר בגדר המצוה שהופקע נפשו של זה מדין הצלת נפש אבל במחיית עמלק הן עיקר המצווה נאמרה בגוים ומנלן שתדחה נפשו של יהודי או עבד כנעני?!
בברכה המשולשת כתב:טעות שלי, חשבתי שהזכירו.
התכוונתי למנ"ח לגבי דברי החינוך שמצוות מחיה (איני זוכר אם כתב זאת לגבי עמלק או לגבי ז' אומות) ליחיד היא דווקא אם לא יסתכן ושם חילק המנ"ח בין מלחמה ששם הסכנה מובנית במצווה ולא מתחשבים בה לבין יחיד שאז זה לא גדר מלחמה ויש דין פיקו"נ
א צענטער כתב:איש רגיל כתב:פיקוח נפש אינו דוחה מצות הריגה. דאל"כ, לא נהרוג מחלל שבת משום שמצוות הריגת המחלל שבת אינה מג' חמורות.א צענטער כתב:איך תלמיד חכם כמוך שואל שאלה כזאתי?
אכן שאלה גדולה שאלת בני
ויש ליישב בדוחק דגבי מצוות הריגה זהו גופא נאמר בגדר המצוה שהופקע נפשו של זה מדין הצלת נפש אבל במחיית עמלק הן עיקר המצווה נאמרה בגוים ומנלן שתדחה נפשו של יהודי או עבד כנעני?!
פלתי כתב:שוב ראיתי באוצר החכמה שיש בזה דעות, ויש מן האחרונים דס"ל דאף כשנתגייר יש מצוה להרגו.
משתמשים הגולשים בפורום זה: אין משתמשים רשומים ו־ 68 אורחים