מפרשי האוצר
חיפוש גוגל בפורום:

פירוש המשנה על שבת ועירובין מאת החוקר פרופ' גולדברג

מילתא דתמיהא, בשורת ספרים חדשים, עיטורי סופרים ומטפחת ספרים.
סוקר
הודעות: 161
הצטרף: ה' אפריל 21, 2011 9:40 pm

פירוש המשנה על שבת ועירובין מאת החוקר פרופ' גולדברג

הודעהעל ידי סוקר » ג' פברואר 11, 2014 9:06 pm

מישהו מכיר ויכול לכתוב על מהות הפירוש כמה מילים?
פירוש מסורתי? (או בשיטת המבטלים דברי התלמוד וכו' רח"ל)

סוקר
הודעות: 161
הצטרף: ה' אפריל 21, 2011 9:40 pm

Re: פירוש המשנה על שבת ועירובין מאת החוקר פרופ' גולדברג

הודעהעל ידי סוקר » ג' פברואר 11, 2014 9:23 pm

בנתיים כבר הספקתי לעיין וראיתי ששאלתי טפשית לגמרי. זה כנראה כמו לשאול אם פירוש על תנ"ך מחוקר מקרא מהאונ' העברית יכול להיות מסורתי.

איש.dot
הודעות: 428
הצטרף: ב' אוגוסט 05, 2013 1:39 am

Re: פירוש המשנה על שבת ועירובין מאת החוקר פרופ' גולדברג

הודעהעל ידי איש.dot » ד' פברואר 12, 2014 11:32 am

התלבטתי אם להגיב, כי אם לא אגיב עוד תוכל למחוק את הודעתך האחרונה, עכשיו תוכל רק לערוך. נו נו.
במחילה, שמך 'סוקר' אינו יאה לך. ההכללה, ההגדרה, לא תמיד נובעות מחכמה או אפילו מאדיקות. אם היית שואל כדי לדעת באופן סטטיסטי האם ספר זה ראוי לשכון על מדפי ישיבה - היתה תשובתך נכונה. אך רק מצד דין 'רוב', או 'חזקה'; אם אתה רוצה לדון לגופו של דבר - אל תכליל. גם פירוש על תנ"ך מחוקר מקרא יכול להיות מסורתי. וכי לא היה הרב מרדכי ברויאר מסורתי ומעלה???

סוקר
הודעות: 161
הצטרף: ה' אפריל 21, 2011 9:40 pm

Re: פירוש המשנה על שבת ועירובין מאת החוקר פרופ' גולדברג

הודעהעל ידי סוקר » ד' פברואר 12, 2014 12:04 pm

הבנת הנקרא, ידידי.

כתבתי שהספקתי לעיין וראיתי שם דברים מכוערים מאד ("מזימתו של הבבלי לייחס לתנאים דעה וכו' לא עלתה בידו בלי להפך הטקסטים וכו' וכו'). ושוב הרהרתי שבאמת השאלה אך למותר היתה למרות חריגים (כמו ר' שאול ליברמן, או כמו ר' מרדכי ברויאר שאיני יודע על איזה חוג בדיוק באקדמיה הוא נמנה)

איש.dot
הודעות: 428
הצטרף: ב' אוגוסט 05, 2013 1:39 am

Re: פירוש המשנה על שבת ועירובין מאת החוקר פרופ' גולדברג

הודעהעל ידי איש.dot » ד' פברואר 12, 2014 12:28 pm

שאלתך לא טפשית כלל וכלל, ידידי. יש מקום לשאול מבינים ויודעים האם הספר נגוע בבעיות ביקורת המקרא ואז אין ללמדו, או שיש לשם מה לפתחו. משום כך, גם לאחר שראית שם דברים מכוערים, אין זה נוגע לפעולת ההכללה, שהיא מעט מוקצנת בעיני.
מכל מקום, בזכותך אם יקלע הספר לידי אדע לא לפתחו. ייש"כ.

סמל אישי של המשתמש
אוצר החכמה
מנהל האתר
הודעות: 17371
הצטרף: ב' מאי 03, 2010 5:49 pm

Re: פירוש המשנה על שבת ועירובין מאת החוקר פרופ' גולדברג

הודעהעל ידי אוצר החכמה » ד' פברואר 12, 2014 12:33 pm

"מזימתו של הבבלי לייחס לתנאים דעה וכו' לא עלתה בידו בלי להפך הטקסטים וכו' וכו')


לא ראיתי את הספר, אבל עד כמה שביטוי זה מדוייק, ביטוי כזה מעורר שאלה לא על רמת יראת השמים של המחבר אלא על רמת השפיות שלו.

איש.dot
הודעות: 428
הצטרף: ב' אוגוסט 05, 2013 1:39 am

Re: פירוש המשנה על שבת ועירובין מאת החוקר פרופ' גולדברג

הודעהעל ידי איש.dot » ד' פברואר 12, 2014 12:53 pm

קצת מפליא אותי שאתה חורץ דינו של מחבר על סמך ציטוט חתוך (במכוון?) של חצי שורה.
להביא כאן ציטוטים חתוכים מספרים "מקובלים" באורך חצי שורה ונדון על המחברים לפיהם???

סמל אישי של המשתמש
אוצר החכמה
מנהל האתר
הודעות: 17371
הצטרף: ב' מאי 03, 2010 5:49 pm

Re: פירוש המשנה על שבת ועירובין מאת החוקר פרופ' גולדברג

הודעהעל ידי אוצר החכמה » ד' פברואר 12, 2014 1:00 pm

לא חרצתי אלא הדגשתי וכתבתי עד כמה שביטוי זה מדוייק, אדרבה ייתכן שהתשובה הנכונה היא שהביטוי אינו מדוייק ועוול עשה המעתיק.

בברכה המשולשת
הודעות: 14487
הצטרף: ג' ינואר 24, 2012 9:00 am
שם מלא: רועי הכהן זק

Re: פירוש המשנה על שבת ועירובין מאת החוקר פרופ' גולדברג

הודעהעל ידי בברכה המשולשת » ד' פברואר 12, 2014 4:04 pm

אוצר החכמה כתב:
"מזימתו של הבבלי לייחס לתנאים דעה וכו' לא עלתה בידו בלי להפך הטקסטים וכו' וכו')


לא ראיתי את הספר, אבל עד כמה שביטוי זה מדוייק, ביטוי כזה מעורר שאלה לא על רמת יראת השמים של המחבר אלא על רמת השפיות שלו.


איני מדבר על הספר הנ"ל (בו לא עסקתי מעולם) אבל ניסוחים מעין אלו אינם חריגים בחוגים מסויימים באקדמיה (ואני כותב זאת מהיכרות רבת שנים, כידוע)


חזור אל “מטפחת ספרים ועיטור סופרים”



מי מחובר

משתמשים הגולשים בפורום זה: אין משתמשים רשומים ו־ 231 אורחים