אוצר החכמה כתב:נראה לי שאין טעם להביא עוד ועוד שיש שלוש שבועות שהרי אפשר לומר שכולם טעו טעות גדולה שעלתה לעם ישראל בהרבה קרבנות,
וטעות הזו היתה מידי טראגית לעם ישראל, ועלתה לו ביוקר הרבה יותר מחורבן בית המקדש שהיה חמישים שנה (או אלפיים) קודם. ונראה שיש כאלו שמתעקשים ללמוד מזה לדורות.
הרש"ר הירש כמובן לא קשור לעניין שכן הוא לומד, שלא כדעת הרמב"ם, שזה מה שחז"ל אמרו והם רשאים לומר כמובן, ולא שפט כן מדעתו כפי שאתה עשית.
לגבי דברי הגר"א נבנצאל איני יודע מתוך קוצר הדברים מה כוונתו.
מכל מקום ברור לכל קורא שהרמב"ם לא סבר כן והביא את הדברים כדוגמא לדרך נכונה וביאר בפירוש שהדבר היחיד שבירר שאינו משיח באמת הוא העובדה שבן כוזיבה נהרג, כך שלדבריו ברור שר"ע והחכמים נהגו כדין, ולא נאמר בשום מקום בחז"ל להיפך.
גם אם ננקוט כדעת האברבנאל שחכמי דורו חלקו עליו, שזה באמת איני יודע מנין לו לרמב"ם שלא כן וכבר הזכרתי זה, מכל מקום לכתוב בדרך חוצפה כנגד ר"ע כמו שאתה כתבת, הלא לו מישהו בפורום הזה היה מתבטא כך על דבריו של אחד מרבותינו האחרונים היו כולם רועשים עליו ק"ו על עקיבא בן יוסף ששמעו הולך מסוף העולם ועד סופו וכל חכמינו לגביו כקליפת השום ובושה בכלל שצריךלחזור על זה.
זה שר"ע טעה בבר כוזיבא זו עובדה קיימת ומובא בעשרות מקומות בדברי רבותינו. אבל זה עדיין לא הוכחה שכל הרבנים טועים בכל מה שהם אומרים. (וגם לא בחלק).
אם החלטת ששפטתי מדעתי. אז אני חוזר בי ממה ששפטתי מדעתי, ואני מצהיר שכל דברי הם על פי דברי הגדולים שהבאתי.
הנסיון לדחות את דברי הר"א נבנצאל בטענה ש"איני יודע כוונתו", כפי שכבר עשה כת"ר לגבי הציטוט מהאגרות משה. הוא לא ניסיון נכון.
הספר נמצא באוצר החכמה (
http://www.otzar.org/wotzar/Book.aspx?12860& ) וכל אחד יכול לראות מה הוא כותב ומה כוונתו. ושמואל ובית דינו קיים. ואפשר גם לשאול אותו מה כוונתו. (שלא כמו הרמב"ם והרמב"ן שסילפו כאן את דבריהם בלי שיהיה להם אפשרות למחות על העוול שעשו להם).
העובדה שביתר נחרבה כתוצאה ישירה ממרד בר כוזיבא זה דבר פשוט וברור שאי אפשר לחלוק עליו.
איך שלא יהיה גם הרמב"ם מודה ומסכים שהמשיח צריך להיות גדול הנביאים יותר ממשה רבינו ומדרגתו מעל כל בני האדם. ויתכן שחלק מהדברים הללו התחדדו לחכמים רק אחרי חורבן ביתר. (ע"פ הגמ' של מורח ודאין שהרמב"ם מסכים לה באיגרת תימן).
או שיתכן שבאמת בבר כוזיבא היו רוב המעלות האלו ולכן טעו בו חכמים. לדעת הרמב"ם.
מה שהתבטאתי על רבי עקיבא בן יוסף הבאתי מקורות שהתבטאו עליו יותר חמור ממה שאמרתי.
וחבל לנסות להסיט את הדיון לתדהמה וזעזוע במקום להתמודד עם עצם הטענות.