שלח כתב:לפעמים מביאים ספרים שונים שהיה דיונים שונים לגביהם
1. חמדת ימים ידוע שנחשד מחלוקת ידועה
2. שו"ת בשמים ראש שאמרו שלא כולו מהרא"ש
3. איגרות מהרמב"ם מופיעה ברב שילת שחלקם אינם אמינות ויש לו מחלוקת עם הרב קאפח לחלקם
4. הגניזה החרסונית יש שחלקו על אמינותה ביחס לדברי חסידות שונים
5. נפלאות המהרל הסיפור על הגולם מפראג שהוציא הרב רוזנברג ויש שעירערו על כך
חכם באשי כתב:ערבבת כאן ספרים שיש בהם מעט בעיות ו'חשדות' (כמו 3) עם ספרים שאין בהם כל חשד, שכן ברור מעל כל ספק שהם מזוייפים... (כמו: 2, 4, 5)
מ.ל. כתב:ובל נשכח להוסיף את אגרות משה חלק ח', לרשימת הספרים בהם יש 'בעיות וחשדות'. כידוע.
מ.ל. כתב:ספר שבילי דירושלים מיוחס למקובל ר' יצחק בר יוסף בן חילו.
חכם באשי כתב:שלח כתב:לפעמים מביאים ספרים שונים שהיה דיונים שונים לגביהם
1. חמדת ימים ידוע שנחשד מחלוקת ידועה
2. שו"ת בשמים ראש שאמרו שלא כולו מהרא"ש
3. איגרות מהרמב"ם מופיעה ברב שילת שחלקם אינם אמינות ויש לו מחלוקת עם הרב קאפח לחלקם
4. הגניזה החרסונית יש שחלקו על אמינותה ביחס לדברי חסידות שונים
5. נפלאות המהרל הסיפור על הגולם מפראג שהוציא הרב רוזנברג ויש שעירערו על כך
ערבבת כאן ספרים שיש בהם מעט בעיות ו'חשדות' (כמו 3) עם ספרים שאין בהם כל חשד, שכן ברור מעל כל ספק שהם מזוייפים... (כמו: 2, 4, 5)
אמסטרדם כתב: וכמדומה שהגר"א ... וכדרכו המיוחדת והמחודשת בשאר מדרשי וברייתות של חז"ל
יאיר כתב:ובנוסף, איך תרגיש אם אכתוב הבעש"ט ז"ל?...
חכם באשי כתב:יין,
כדומני שיצא קצפך על סעיף 4 (הגניזה החרסונית). אך במחילה ממך, לא ידעתי שחסידות חב"ד (שאני מוקירה ומכבדה) מהווה את 'כלל ישראל'!...
מן השורה כתב:אמסטרדם כתב: וכמדומה שהגר"א ... וכדרכו המיוחדת והמחודשת בשאר מדרשי וברייתות של חז"ל
רבי, הזהר בלשונך.
מי התבטא על הגר"א שדרכו 'מחודשת' ל'מחוק' דברים?
יאיר כתב:ובנוסף, איך תרגיש אם אכתוב הבעש"ט ז"ל?...
באותה שורה כתוב עוד שני ז"לים שמהם אף אחד לא מרגיש פגוע...
שנראה שכתב כן במקומי.... ייש"כ!מן השורה כתב:שתהיה בריא.
אמסטרדם כתב:...בדעתו הרחבה [ורוח קדשו?] הגיה הרבה קטעים שלמים והיה יחיד בדבר.
וכבר ראינו קטע בנגלה שמחק הגר"א מחמת קושיא ובאו אחרונים אחריו ויישבו הדברים בבחי' ניכרים דברי אמת [כן מונח בזכרוני אך יתכן בהחלט שאני טועה].
שלח כתב:שמעתי שבאוצר מדרשים של הרב איזנשטיין יש כמה מדרשים שאינם אמינים
שלח כתב:שמעתי שבאוצר מדרשים של הרב איזנשטיין יש כמה מדרשים שאינם אמינים
בברכה המשולשת כתב:זכורני שיש על כך מאמר בישורון מפני מספר שנים.
יין המשמח כתב:חכם באשי כתב:יין,
כדומני שיצא קצפך על סעיף 4 (הגניזה החרסונית). אך במחילה ממך, לא ידעתי שחסידות חב"ד (שאני מוקירה ומכבדה) מהווה את 'כלל ישראל'!...
אני חושב שלא רק ליובאוויטש.
אבל היא לבדה מספיקה בכדי שלא תדבר בשם כל ישראל..
מבקש לדעת ולהבין כתב:אפשר שהגיע הזמן שתעזבו את השטויות ותתחילו ללמוד.
והנה כיון שאשכול זה מאוד פופולארי אמרתי לכתוב כאן במה שאני מתקשה זה כבר יומיים בגמ' סוכה.
הנה אמרינן בגמ' סוכה ד' עמוד ב' ושאינה גבוהה עשרה טפחים מנלן. אתמר. ארון תשעה וכפורת טפח. הרי כאן עשרה, וכתיב ונועדתי לך שם ודברתי אתך מעל הכפרת ותניא, רבי יוסי אומר: מעולם לא ירדה שכינה למטה.
ואני שובר את הראש להבין מה הקשר בין זה שהקב"ה ירד על הכפורת, כלומר, מעל עשרה לזה שסוכה שאינה גבוהה עשרה טפחים פסולה היא.
עוד קשיא לי בדברי התוס' שם (ד,ב) ד"ה עשרה טפחים מנלן. שכתב, והא דבעינן נמי גבי שבת מחיצה עשרה מהכא ילפינן. ע"כ.
מדוע לא כתבו התוס' פשוט. שמה שאמרו אצל שבת שלמטה מעשרה טפחים אינה נחשב לרשות הרבים ילפינן מהכא.
כמו כן האם מישהו יודע מהו המקור שלמטה מעשרה טפחה אינה נחשב לרשות הרבים.
פרס כספי לכל מי שיעזור לי לפענח את כוונת הגמ' ואת התוס' בלי נדר.
מבקש לדעת ולהבין כתב:הנה אמרינן בגמ' סוכה ד' עמוד ב' ושאינה גבוהה עשרה טפחים מנלן. אתמר. ארון תשעה וכפורת טפח. הרי כאן עשרה, וכתיב ונועדתי לך שם ודברתי אתך מעל הכפרת ותניא, רבי יוסי אומר: מעולם לא ירדה שכינה למטה.
ואני שובר את הראש להבין מה הקשר בין זה שהקב"ה ירד על הכפורת, כלומר, מעל עשרה לזה שסוכה שאינה גבוהה עשרה טפחים פסולה היא.
משתמשים הגולשים בפורום זה: אין משתמשים רשומים ו־ 234 אורחים