דוד שמולביץ כתב:פסוקי השמות הנאמרים בסוף תפילת העמידה אינם ידועים כל-כך ויש הרבה אנשים. שאינם אומרים אותם.
מה הטעם לאמירת פסוקים אלו?
מה ההלכות לגבי אמירת פסוקים אלו?
ואיזה פסוקים יש?
אמסטרדם כתב:מתוך דבריך נתעוררתי שלכאו' אסור לומר פסוק זה בע"פ כיון שאינו שגור בפי כל!!! [חוץ מפסוקי תהלים שמותר].
ארזי ביתר כתב:דוד שמולביץ כתב:פסוקי השמות הנאמרים בסוף תפילת העמידה אינם ידועים כל-כך ויש הרבה אנשים. שאינם אומרים אותם.
מה הטעם לאמירת פסוקים אלו?
מה ההלכות לגבי אמירת פסוקים אלו?
ואיזה פסוקים יש?
1. הטעם - ידוע הסיפור של הרב מפוניבז' בבית היתומים.
2. ההלכות - לא ידוע לי על הלכות מיוחדות. הגר"ח קנייבסקי שליט"א מורה לבעלי שני שמות, להוסיף פסוק שמתחיל באות הראשונה של השם הראשון ומסתיים באות האחרונה של השם האחרון.
3. יש בסידורים רבים פסוקים לשמות האנשים. כן גם בכמה מתוכנות החיפוש האוטומטיות, ישנה אפשרות לחפש פסוקים.
אוהב אוצר כתב:אמסטרדם כתב:מתוך דבריך נתעוררתי שלכאו' אסור לומר פסוק זה בע"פ כיון שאינו שגור בפי כל!!! [חוץ מפסוקי תהלים שמותר].
הערה טובה, יש תשובה?
דוד שמולביץ כתב:מה הסיפור של הרב מפוניבז' בבית היתומים?
ארזי ביתר כתב:דוד שמולביץ כתב:מה הסיפור של הרב מפוניבז' בבית היתומים?
הרב מפוניבז' נכנס פעם לחדר האוכל של בית היתומים בשעת ארוחת הצהריים. בעומדו בחדר האוכל, החל לקרוא בשמות היתומים, כשכולם מפנים מיד את ראשם כשהוזכר שמם.
שאל אותם הרב, האם נראה לכם שיש מישהו שיכול לשכוח את שמו. הילדים אמרו כמובן, ששם זה הדבר שהכי פחות שוכחים*.
אמר הרב, שכתוב בשל"ה, שצריך לומר פסוקים לשמות האנשים, ויועיל לזכרון ביום הדין. רואים מזה דבר עצום. שבעת שהאדם יעמוד לפני בית דין של מעלה, מרוב אימת הדין, הוא ישכח אפילו את שמו.
המשיך הרב, אם כך, מה יעזור הפסוק? אלא, מוכרחים לומר, שהתורה תעמוד לימינו. את התורה הוא לא ישכח...
* ניתן לציין לזה, שכשאדם רוצה לאיים על חבירו, הוא אומר לו "אני יעשה לך... שתשכח את השם שלך...". חזינן מהא, שהאיום הכי גדול בשכחה, הוא לשכוח את השם...
ארזי ביתר כתב:2. ההלכות - לא ידוע לי על הלכות מיוחדות. הגר"ח קנייבסקי שליט"א מורה לבעלי שני שמות, להוסיף פסוק שמתחיל באות הראשונה של השם הראשון ומסתיים באות האחרונה של השם האחרון.
יאיר כתב:גם אני שמעתי שמקורו בשל"ה והטעם הוא כדי שלא ישכח שמו לעת"ל ביום הדין (נשמע לא מובן אך זהו עיקר הענין בכלליות).
(כמדומני שגם ראיתי כך בספר).
מן השורה כתב:ארזי ביתר כתב:2. ההלכות - לא ידוע לי על הלכות מיוחדות. הגר"ח קנייבסקי שליט"א מורה לבעלי שני שמות, להוסיף פסוק שמתחיל באות הראשונה של השם הראשון ומסתיים באות האחרונה של השם האחרון.
בסידור שיח תפילה מובא סדר חדש של פסוקים שערך הגר"ח שליט"א ושם מופיעה הוראה זו כתוספת על הפסוקים של כל שם לבדו, [לפ"ז הגר"ח עצמו שיש לו ג' שמות אומר ד' פסוקים..]
מבקש לדעת ולהבין כתב:הרב מן השורה.
עיין מה שכתב המחבר קכ"ב סעיף א.
אם בא להפסיק ולענות קדיש וקדושה בין י"ח ליהיו לרצון, אינו פוסק, שיהיו לרצון מכלל התפלה הוא וברמ"א שם ובמ"ב שם.
כך שלפני יהיו לרצון לכולי עלמא אין זה נחשב אחר התפילה.
וגם לדעת הרמ"א לפני יהיו לרצון נחשב הדבר כאילו עודנו עומד בתפילה.
ואפשר שאני טועה.
דוד שמולביץ כתב:מה ההלכות לגבי אמירת פסוקים אלו?
מבקש לדעת ולהבין כתב:ומעולם אני מסתפק אימתי צריך לומר את הפסוק האם לפני הפסוק יהיו לרצון או לאחר התפילה ולאו דווקא לפני יהיו לרצון. ונ"מ כאשר יש כמה דברים שאני צריך לומר קודם יהיו לרצון כמו קבלת תענית או שיר למעלות אשא עיני כסגולה לזיווג ועוד כהנה, מה צריך לומר קודם. והנה אם נאמר שאת הפסוק לבל ישכח את שמו צריך לומר מיד אחר התפלה א"כ אפשר שזה קודם לשאר הדברים אך אם צריך לאומרו קודם יהיו לרצון אפשר שזה אחרון.
אשמח לשמוע דעת הרבנים כאן כי לא ראיתי מי שעמד על כך.
דוד שמולביץ כתב:מן השורה כתב:ארזי ביתר כתב:2. ההלכות - לא ידוע לי על הלכות מיוחדות. הגר"ח קנייבסקי שליט"א מורה לבעלי שני שמות, להוסיף פסוק שמתחיל באות הראשונה של השם הראשון ומסתיים באות האחרונה של השם האחרון.
בסידור שיח תפילה מובא סדר חדש של פסוקים שערך הגר"ח שליט"א ושם מופיעה הוראה זו כתוספת על הפסוקים של כל שם לבדו, [לפ"ז הגר"ח עצמו שיש לו ג' שמות אומר ד' פסוקים..]
נו, אז מה החידוש זה מה שארזי ביתר כתב.
יאיר כתב:מבקש לדעת ולהבין כתב:הרב מן השורה.
עיין מה שכתב המחבר קכ"ב סעיף א.
אם בא להפסיק ולענות קדיש וקדושה בין י"ח ליהיו לרצון, אינו פוסק, שיהיו לרצון מכלל התפלה הוא וברמ"א שם ובמ"ב שם.
כך שלפני יהיו לרצון לכולי עלמא אין זה נחשב אחר התפילה.
וגם לדעת הרמ"א לפני יהיו לרצון נחשב הדבר כאילו עודנו עומד בתפילה.
ואפשר שאני טועה.
אתה מדבר על ה'יהיו לרצון הראשון' והם דיברו על ה'יהיו לרצון' השני...
(וזה מה שכותב הקיצוש"ע [לזכרוני]. להגיד לפני ה'יהיו לרצון השני').
מבקש לדעת ולהבין כתב:מה הטעם?
האם מפני שצריך לומר את הפסוק אחר התפילה או משום שסבר שלפני יהיו רצון השני מותר לומר תחנונים ולא סגולות.
קולמוס הסופר כתב:דוד שמולביץ כתב:מה ההלכות לגבי אמירת פסוקים אלו?
לכוון שם האדמו"ר - האדמו"ר מליובאוויטש
חרסון כתב:אך מענין שרבך - אדמו"ר מליובאוויטש - לא הקפיד על כך, וכפי הנשמע הפסוקים שאמר היו 'מאוא עיניים ישמח לב' וגו', מה טובו' וגו', למרות שיש כו"כ פסוקי בקשה ותפילה באותיות אלו.
משתמשים הגולשים בפורום זה: אין משתמשים רשומים ו־ 207 אורחים