חכם באשי כתב:שני עדים נשאלו, האם פרה טריפה זו, העומדת לפנינו, היא בן פקועה, והם ענו: כן.
ובמילה אחת הכשירוה, כי הפרה הותרה בשחיטת אמה.
לרשום את חשבון הבנק שלי?
הכהן כתב:חכם באשי כתב:שני עדים נשאלו, האם פרה טריפה זו, העומדת לפנינו, היא בן פקועה, והם ענו: כן.
ובמילה אחת הכשירוה, כי הפרה הותרה בשחיטת אמה.
לרשום את חשבון הבנק שלי?
שחיטת אמה מוציאתה מידי טריפה?
חכם באשי כתב:למיטב ידיעתי, כן.
שהרי היא נחשבת כירך אמה, שנחשטה.
(האמת שלא הבנתי בדיוק את השאלה, אם הכוונה לבהמה חיה שיש בה סימני טריפה, או כזו שנשחטה כבר, אבל לא נראה שזה משנה).
חכם באשי כתב:ואולי אין צורך לשני עדים, שהרי עד אחד נאמן באיסורים.
מאיר סובל כתב:אם עוברת שנה וחיה סימן שהיא לא טריפה?
ע"י קידוש החודש לחודש הי"ג, במילה "מקודש" יצאה הפרה מכלל טריפה!
img770 כתב:בכור שנשחט, ומומחה נשאל אם הוא בעל מום ואמר 'כן'.
חכם באשי כתב:שני עדים נשאלו, האם פרה טריפה זו, העומדת לפנינו, היא בן פקועה, והם ענו: כן.
ובמילה אחת הכשירוה, כי הפרה הותרה בשחיטת אמה.
לרשום את חשבון הבנק שלי?
בן החבורה כתב:גם זה לא מסתבר שיהא בכוונת השואל על ענין "בירור" ויותר משמע שכוונתו על ענין "חלות", וזה כפירושו של מאיר סובל
יורה_דעות כתב:חכם באשי כתב:שני עדים נשאלו, האם פרה טריפה זו, העומדת לפנינו, היא בן פקועה, והם ענו: כן.
ובמילה אחת הכשירוה, כי הפרה הותרה בשחיטת אמה.
לרשום את חשבון הבנק שלי?
חכם באשי... למה לא אמרת ששאלו את העדים אם היא טריפה ואמרו "לא"....
איש רגיל כתב:בן החבורה כתב:גם זה לא מסתבר שיהא בכוונת השואל על ענין "בירור" ויותר משמע שכוונתו על ענין "חלות", וזה כפירושו של מאיר סובל
גם בפירושו של מאיר סובל זה בירור, שע"י חלות החודש מתברר שהבהמה לא טריפה.
בן החבורה כתב:איש רגיל כתב:בן החבורה כתב:גם זה לא מסתבר שיהא בכוונת השואל על ענין "בירור" ויותר משמע שכוונתו על ענין "חלות", וזה כפירושו של מאיר סובל
גם בפירושו של מאיר סובל זה בירור, שע"י חלות החודש מתברר שהבהמה לא טריפה.
לא מדוייק, כי 'לקל גומר עלי'
בן החבורה כתב:אם היא לא מתה עד עכשיו והיתה ראויה למות עוד היום הרי שברגע שמקדשים החודש והיא עדיין חיה היא הופכת להיות כשרה. אתה צודק שלקל גומר עלי לא כ"כ מתאים לכאן אבל הוא מתאים לכאן בהשאלה.
יורה_דעות כתב:הבעיה היחידה שדברי מאיר סובל לא נכונים כי טריפה שחיה יב' חדש ג"כ טריפה והסימן דיב"ח אינו אלא בספק
יורה_דעות כתב:ומש"כ שהטריפה היחידה שמותרת היא בן פקועה לא נכון כי בן פקועה אינה טריפה אלא שחוטה לפני שחל בה דין טריפות
יורה_דעות כתב:איש רגיל יקר, ההלכה שטריפה אינה חיה לרוה"פ, ומ"מ לא מתירים אותה אחר יב' חודש והנך טועה בדבר משנה המבואר ברמב"ם ואחריו בכל הפוסקים
רק בספק טריפה מתירים ביב"ח, או במי שאינו לפנינו אפשר להניח שמת
אבל מי שמוגדר כטריפה דינו לא משתנה גם אם יחיה יותר מיב"ח
כמעיין המתגבר כתב:השאלה נשאלה בתכנית בקול ברמה והפרס הוא ברהיטים בשווי 12,000 ש"ח
כל האופציות שעלו כאן נוסו
איש רגיל כתב:כמעיין המתגבר כתב:השאלה נשאלה בתכנית בקול ברמה והפרס הוא ברהיטים בשווי 12,000 ש"ח
כל האופציות שעלו כאן נוסו
ומדוע נדחו?
חזור אל “מטפחת ספרים ועיטור סופרים”
משתמשים הגולשים בפורום זה: אין משתמשים רשומים ו־ 483 אורחים