שפה ברורה כתב:שאלתי פעם אחת אחד מהם, ואמר לי שכל זה אינו מועיל רק על העבר, זאת אומרת שאם יש על האדם עין הרע תמידית, אף אם יסלק אותו, מ"מ ביום מחר כבר יהיה לו מחדש
תוכן כתב:יש לי שני חברים שניהם חריפים וקשה מאד לעבוד עליהם שהלכו לאחד שמוציא עין הרע, והוא גילה להם פרטים אישיים על החיים שלהם ועל בני משפחתם כולל שמות של אנשים, שלא היה לו שום דרך בעולם לדעת על זה. שניהם הפסידו כסף רב, ושניהם לא חזרו והתעשרו אחרי שגמרו את הטיפול אצלו. (הנ"ל גם גובה הרבה כסף, בסביבות ה-400 שקל לשעה אם לא יותר.)
תוכן כתב:יש לי שני חברים שניהם חריפים וקשה מאד לעבוד עליהם שהלכו לאחד שמוציא עין הרע, והוא גילה להם פרטים אישיים על החיים שלהם ועל בני משפחתם כולל שמות של אנשים, שלא היה לו שום דרך בעולם לדעת על זה. שניהם הפסידו כסף רב, ושניהם לא חזרו והתעשרו אחרי שגמרו את הטיפול אצלו. (הנ"ל גם גובה הרבה כסף, בסביבות ה-400 שקל לשעה אם לא יותר.)
נחמד כתב:שמעתי פעם על בחור ובחורה שנפגשו והכל הלך כשורה וסגרו בינהם הצדדים עד שפתאם החלה מריבה בין ההורים שעמד לפוצץ ולהרוס הכל! השדכנית מיד רצה לאחת שמוציאה העין הרעה ועשתה עליהם את העופרת מיד לאחר זמן קצר באורח פלא התקשרו הצדדים שהם מוכנים לוותר ולהמשיך הלאה כלא היה, העניינים התאזנו ושבו למקומם הראוי והזוג התחתן בשעה טובה ומוצלחת וחי כיום חיים מאושרים.
יאיר כתב:תוכן כתב:יש לי שני חברים שניהם חריפים וקשה מאד לעבוד עליהם שהלכו לאחד שמוציא עין הרע, והוא גילה להם פרטים אישיים על החיים שלהם ועל בני משפחתם כולל שמות של אנשים, שלא היה לו שום דרך בעולם לדעת על זה. שניהם הפסידו כסף רב, ושניהם לא חזרו והתעשרו אחרי שגמרו את הטיפול אצלו. (הנ"ל גם גובה הרבה כסף, בסביבות ה-400 שקל לשעה אם לא יותר.)
את זה תגיד אחרי שתקרא את "לחשוף את הבלתי נודע" של ניב הדר...
תוכן כתב:יש לי שני חברים שניהם חריפים וקשה מאד לעבוד עליהם שהלכו לאחד שמוציא עין הרע, והוא גילה להם פרטים אישיים על החיים שלהם ועל בני משפחתם כולל שמות של אנשים, שלא היה לו שום דרך בעולם לדעת על זה. שניהם הפסידו כסף רב, ושניהם לא חזרו והתעשרו אחרי שגמרו את הטיפול אצלו. (הנ"ל גם גובה הרבה כסף, בסביבות ה-400 שקל לשעה אם לא יותר.)
תוכן כתב:יש לי שני חברים שניהם חריפים וקשה מאד לעבוד עליהם שהלכו לאחד שמוציא עין הרע, והוא גילה להם פרטים אישיים על החיים שלהם ועל בני משפחתם כולל שמות של אנשים, שלא היה לו שום דרך בעולם לדעת על זה. שניהם הפסידו כסף רב, ושניהם לא חזרו והתעשרו אחרי שגמרו את הטיפול אצלו. (הנ"ל גם גובה הרבה כסף, בסביבות ה-400 שקל לשעה אם לא יותר.)
תוכן כתב:יש לי שני חברים שניהם חריפים וקשה מאד לעבוד עליהם שהלכו לאחד שמוציא עין הרע, והוא גילה להם פרטים אישיים על החיים שלהם ועל בני משפחתם כולל שמות של אנשים, שלא היה לו שום דרך בעולם לדעת על זה. שניהם הפסידו כסף רב, ושניהם לא חזרו והתעשרו אחרי שגמרו את הטיפול אצלו. (הנ"ל גם גובה הרבה כסף, בסביבות ה-400 שקל לשעה אם לא יותר.)
ואיש לא יעלה עמך - הראשונות על ידי שהיו בתשואות וקולות וקהלה, שלטה בהן עין רעה, אין לך מדה יפה מן הצניעות:
הלוחות הראשונות נשתברו מחמת ששלטה בהם עין הרע (במדב"ר יב, ד; תנחומא כי תשא, לא), וזה עין הרע היה מן האומות, שהחזיר הקדוש ברוך הוא את התורה על האומות ונתנו האומות עין הרע בהלוחות הראשונות, אבל לוחות האחרונות שלא ראו אותם שום אומה ולשון, ולכך הם קיימים. ועתיד הקדוש ברוך הוא לעתיד לבא להחזיר את הלוחות הראשונות לישראל:
יאיר כתב:זה שזה מזיק זה ברור, זה מפורש בגמ'.
אמנם אמרינן בפסחים "מאן דלא קפיד לא קפדי בהדיה".
צדק צדק תרדוף כתב:יאיר כתב:זה שזה מזיק זה ברור, זה מפורש בגמ'.
אמנם אמרינן בפסחים "מאן דלא קפיד לא קפדי בהדיה".
א. כוונתי להדגיש שלמרות הכל העין הרע זהו דבר זמני. ובנוסף, העין הרע אינה יכולה לפעול על אדם שאין לו עברות המצדיקות את אותו הצער.
ב. האימרה "מאן דלא קפיד לא קפדי בהדיה" ראיתי בספר מיוחד שעוסק בעין הרע שטוען שזה טעות, ושזה נכנס כמשגה להרבה אנשים, והוסיף מראיות ברורות שהעין הרע יכולה להיכנס ולפעול גם על למי שלא מקפיד - למרות שלא מקפיד!
יאיר כתב:ראיתי בכמה ספרים וכן הר"מ פיינשטיין והגר"ע יוסף שמשייכים את זה גם על עין הרע.
צדק צדק תרדוף כתב:יאיר כתב:ראיתי בכמה ספרים וכן הר"מ פיינשטיין והגר"ע יוסף שמשייכים את זה גם על עין הרע.
אם כן לפי דברך ביטלנו את המושג העין הרע!! ובהלכה מצינו הרבה פעמים שחששו להעין הרע (כמו לגבי עליות לספר תורה) ולא אמרו "מאן דלא קפיד לא קפדי בהדיה".
אוצר החכמה כתב:בתוספות ב"מ שם מבואר שאין הכוונה שכמות המתים משתנה וממילא גם זמן המיתה, אלא רק שזו הסיבה אבל הקב"ה ממית אנשים לפי מעשיהם.
בספר חזון איש (ליקוטים למסכת ב"ב סימן כא ד"ה שם יהבו ביה רבנן עינייהו ונח נפשיה) כתב: מסודות הבריאה כי האדם במחשבתו הוא מניע גורמים נסתרים בעולם המעשה, ומחשבתו הקלה תוכל לשמש גורם להרס ולחרבן של גשמים מוצקים. ומ"מ הכל בידי שמים, וכל שלא נגזר עליה בדין שמים לאבדן, הדבר ניצל, אבל כשנגזר הדבר לאבד, מתגלגל הדבר לפעמים ע"י שימת עין תמהין על הדבר, ועל ידי זה הוא כלה, וכדאמרה הגמרא בבבא מציעא (קז ע"ב) דרב סליק לבי קברי וכו' תשעין ותשעה בעין רעה, והיינו כשנגזר עליהן מיתה ביוה"כ הזדמן לפניהן עין רעה שגלגלה מיתתן וכו'.
ויתכן דכל שהאדם במעלה יתירה, כל סגולותיו ובחינותיו יתירות, ועינו יותר פועלת, והיינו דאמר יהבו בי רבנן עיניהו. והא דאמר רשב"ג פרידה אחת וכו', אף על גב דבלא דינא לא מיית אינש, משום דשטן מקטרג בשעת הסכנה, ואדם נידון בכל יום, וגם בדין יוה"כ קובעין לפעמים להניחו אחרי טבע העולם ולא לעשות לו נס עכת"ד.
צדק צדק תרדוף כתב:ב. האימרה "מאן דלא קפיד לא קפדי בהדיה" ראיתי בספר מיוחד שעוסק בעין הרע שטוען שזה טעות, ושזה נכנס כמשגה להרבה אנשים, והוסיף מראיות ברורות שהעין הרע יכולה להיכנס ולפעול גם על למי שלא מקפיד - למרות שלא מקפיד!
יאיר כתב:צדק צדק תרדוף כתב:יאיר כתב:ראיתי בכמה ספרים וכן הר"מ פיינשטיין והגר"ע יוסף שמשייכים את זה גם על עין הרע.
אם כן לפי דברך ביטלנו את המושג העין הרע!! ובהלכה מצינו הרבה פעמים שחששו להעין הרע (כמו לגבי עליות לספר תורה) ולא אמרו "מאן דלא קפיד לא קפדי בהדיה".
http://he.wikipedia.org/wiki/%D7%A2%D7% ... 7.95.D7.AA
לצד כל האמור לעיל, רבים מחכמי ההלכה מסתייגים מהתייחסות ממשית לעין הרע. הציטוט התלמודי השגור בפיהם הוא "מאן דלא קפיד - לא קפדין בהדיה" (פסחים קט) כלומר "מי שאינו מקפיד (חושש-מעין הרע) לא מקפידים עליו (אינו ניזוק מעין הרע)". שיטה זו ננקטה על ידי הרב עובדיה יוסף ביתר שאת ביחס לסוגיית עלייה לתורה של בני משפחה בזה אחר זה (שנאסרה על ידי פוסקים רבים מחשש לעין הרע). באחד משיעוריו השבועיים הוא אמר כי "ברוך השם היום מי חושש מעין הרע? יש מעט זקנים פוחדים מעין הרע, אבל רוב בני אדם לא פוחדים מעין הרע, לכן עולים יחד שני אחים [...] ואני אומר דלא קפיד לא קפדין בהדיה, היום בדורות שלנו לא פוחדים, יש רק מעט אנשים נודניקים פוחדים מעין הרע, לכן מותר להעלות אב ובן בנו ביחד".[4]
4 - ^ דרשתו של הרב עובדיה במוצאי שבת שמות תשע"א (25.12.2010) בנושא עין הרע בעליה לתורה וההבדל להלכה בין סכנות סגוליות לסכנות ממשיות באתר ערוץ 2000 דקה-8:40 ו-10:33.
http://www.radio2000.co.il/?category=le ... ageart=255
יאיר כתב:שפירושו?...
אמסטרדם כתב:צדק צדק תרדוף כתב:ב. האימרה "מאן דלא קפיד לא קפדי בהדיה" ראיתי בספר מיוחד שעוסק בעין הרע שטוען שזה טעות, ושזה נכנס כמשגה להרבה אנשים, והוסיף מראיות ברורות שהעין הרע יכולה להיכנס ולפעול גם על למי שלא מקפיד - למרות שלא מקפיד!
אני ראיתי זה בפרסומת...
אמסטרדם כתב:יאיר כתב:שפירושו?...
בבא בתרא ב ע"ב - לא יעמוד על קמת חבירו וכו' כדי לא להכניס בו עין רעה - זה קשור למה שדנו לעיל שבהלכה מצינו שעוסקים בענין עין רעה.
[סליחה על הקיצור - זה היה במכוון... וכמובן].
תוכן כתב:יש לי שני חברים שניהם חריפים וקשה מאד לעבוד עליהם שהלכו לאחד שמוציא עין הרע, והוא גילה להם פרטים אישיים על החיים שלהם ועל בני משפחתם כולל שמות של אנשים, שלא היה לו שום דרך בעולם לדעת על זה. שניהם הפסידו כסף רב, ושניהם לא חזרו והתעשרו אחרי שגמרו את הטיפול אצלו. (הנ"ל גם גובה הרבה כסף, בסביבות ה-400 שקל לשעה אם לא יותר.)
כותב בדמע כתב:מה שכמובן לא הוזכר פה, אבל בהחלט מתקבל על הדעת, לומר שכיום כל העניין לא קיים בפועל כאשר חזינן בכל יומא ויומא.
אשר פיהם דבר שוא כתב:תוכן כתב:יש לי שני חברים שניהם חריפים וקשה מאד לעבוד עליהם שהלכו לאחד שמוציא עין הרע, והוא גילה להם פרטים אישיים על החיים שלהם ועל בני משפחתם כולל שמות של אנשים, שלא היה לו שום דרך בעולם לדעת על זה. שניהם הפסידו כסף רב, ושניהם לא חזרו והתעשרו אחרי שגמרו את הטיפול אצלו. (הנ"ל גם גובה הרבה כסף, בסביבות ה-400 שקל לשעה אם לא יותר.)
איני יודע עד כמה חבירך מלוחים וחריפים, לגביך לעומת זאת הענינים יותר נהירים.
משתמשים הגולשים בפורום זה: אין משתמשים רשומים ו־ 296 אורחים