אתמול ראיתי בשו"ע מהדורת מ"י, שציינו בדברי הפמ"ג לדבריו בספרו תבת גמא פרשת אחרי מות עיי"ש בד"ה כי ביום הזה שדן ממש בענין הזה שהעיר באשל אברהם הנ"ל.
ובדרך אגב, בה"ב יש ב' מהדורות מהספר תיבת גמא להפמ"ג:
א)
מהדורת דראהביטש תרנ"טב)
מהדורת לובלין תר"סשנהים מציינים בדפי השער שהספר נדפס לראשונה בחיי המחבר זצ"ל, אולם בלובלין כותבים שזה היה שנת תקמ"ב ובדראהביטש נכתב שזה היה תקנ"ב שזה טעות, והנה דף שער המהדורה שנדפס ע"י המחבר (שנפטר בשנת תקנ"ב):
http://hebrewbooks.org/pdfpager.aspx?re ... =&pgnum=85למעשה, האם אין זה מעניין שהספר שלא נדפסה זה יותר ממאה שנים, ופתאום יודפס בשתי שנים רצופות בזאח"ז ושניהם בפוילן, האם היה בזה איזה מחלוקת או גניבה ספרותית?