חכם באשי כתב:אצל אחד הפייטנים מצאתי, שמעשה מכירת יוסף היה ביום הכיפורים.
נרו יאיר כתב:ולכאור' יעקב אבינו הגיע למצרים לאחר שנתים רעב, והלא מבואר בראש השנה דף י' א' שיוסף עמד לפני פרעה בראש השנה,
ואם כן מאז עברו שבע שנות שובע ושנתיים רעב, א"כ יעקב הגיע גם באיזור ראש השנה עכ"פ... הוי אומר שהמדובר הוא על ימים נוראים...
עתניאל בן קנז כתב:חכם באשי, אל באפך, זה לא מתאים!
המקור הוא בספר היובלים (מהספרים החיצונים), [לד 10]. שמכירת יוסף היה ביום כיפור, ולכן צריך להתענות ביום זה.
מי שרוצה יקבל.
יתכן שזה (או מקורות מאוחרים ששאבו ממנו) גם המקור לפייטן שח"ב דיבר עליו.
חכם באשי כתב:הפייטן הוא ר' שלמה סולימן אלסנגרי, בן דורו של רס"ג..
עושה חדשות כתב:הגר"ש פישר זצ"ל ב'בית ישי' מציע השערה שהיה זה ביום עשרה בטבת.
וראה משכ"ב בס' אורי וישעי (בראשית) מרבי אורי יונגרייז, ובס' אום נצורה (י' בטבת) מרבי זאב גולדברג.
203040 כתב:זה שנים שהנני מחפש בחיפוש אחר חיפוש בספרים וסופרים היכן כתוב או רמוז 'התאריך או היום' של 'מעשה המכירה' פשיטת הכתונת ושהורידו את יוסף לבור וכו' כל זה מתי נעשה, כמה שחפשתי לא מצאתי לזה ולו אפילו רמז קל, מי יכול לפענח תעלומה זו, [המעשה של הסעודה של יוסף עם אחיו המובא בפרשת מקץ איתא בספ' שהיה בחנוכה ונתנו לזה סימן, טבוח טב'ח והכן' אותיות חנוכה, אולם עצם מעשה המכירה לא נתבאר לי].
פנימי כתב:עתניאל בן קנז כתב:חכם באשי, אל באפך, זה לא מתאים!
המקור הוא בספר היובלים (מהספרים החיצונים), [לד 10]. שמכירת יוסף היה ביום כיפור, ולכן צריך להתענות ביום זה.
מי שרוצה יקבל.
יתכן שזה (או מקורות מאוחרים ששאבו ממנו) גם המקור לפייטן שח"ב דיבר עליו.
בספר היובלים כתוב שהשמועה הגיעה ביום כיפור ולא המכירה עצמה
אבל יש שם המון דברים שלא מסתדרים עם מה שכתוב בתורה ובחז"ל, כך שקשה מאד לבנות על זה
אביר יעקב כתב:על קושיית 'החבר' אי ביום הכיפורים היה המכירה א"כ איך כתיב אח"כ וישבו לאוכל לחם, ואולי יש ליישב, שאדרבה זאת הסעודה היתה סעודת המפסקת ומיד אח"כ כתיב וירא הנה אורחת ישמעלים וגו' ואז העלו מן הבור ומכרהו בהתקדש יום הכיפורים.
עושה חדשות כתב:הגר"ש פישר זצ"ל ב'בית ישי' מציע השערה שהיה זה ביום עשרה בטבת.
וראה משכ"ב בס' אורי וישעי (בראשית) מרבי אורי יונגרייז, ובס' אום נצורה (י' בטבת) מרבי זאב גולדברג.
תפנה למחבר שליט"איוסף חיים אוהב ציון כתב:היכן ניתן לראות ס' אום נצורה?
יש לציין למש"כ ב'לקח טוב' - ותלקח אסתר אל בית המלך. אמר רב חסדא חדש שהגוף נהנה מן הגוף, ועוד ירח שבו סמך מלך בבל על ירושלים, שנאמר (בעצם) [את עצם] היום הזה סמך מלך בבל אל ירושלים בעצם היום הזה.עושה חדשות כתב:יש שנקטו שהרמ"א בפי' למגילת אסתר נוקט שלקיחתה לבית אחשורוש היתה ביום ט' טבת
משתמשים הגולשים בפורום זה: אין משתמשים רשומים ו־ 51 אורחים