ראיתי מובא בשם הגר"ש דבליצקי שליט"א, שראה בחיבורו של רבי מיימון אבי הרמב"ם בכתב יד, כי יש מנהג/עניין לאכול בחנוכה מאכלים עם שמן זית
מהו חיבור זה?
מ.ל. כתב:מקורו בקובץ "שריד ופליט" (ירושלים תש"ה) שהעתיק כת"י תימני, וז"ל "כתב רבנו מיימון בן יוסף בחיבורו על התפלות בלשון ערבי, בפירושו על ענין חנוכה, אין להקל בשום מנהג ואפילו מנהג קל, ויתחייב כל נכון לו עשות משתה ושמחה ומאכל לפרסם הנס שעשה השי"ת עמנו באותם הימים, ופשט המנהג לעשות סופגנין, וכו'.
חיימקה כתב:אחר שמזכיר שם הסופגנין בשמן כתב וז"ל: "והראש בראש השנה, החלב בפורים ובמוצאי פסח, והפולים ביום הו"ר".
הראש בר"ה כולנו מכירים. השאר מוכר? [במימונה חלב?] ומדוע נהגו בהם בימים אלו?
פלוריש כתב:חיימקה כתב:אחר שמזכיר שם הסופגנין בשמן כתב וז"ל: "והראש בראש השנה, החלב בפורים ובמוצאי פסח, והפולים ביום הו"ר".
הראש בר"ה כולנו מכירים. השאר מוכר? [במימונה חלב?] ומדוע נהגו בהם בימים אלו?
במימונה נוהגים לטבול עלי חסה בחלב, ובהושענא רבה מרק בשרה/אלביסארה, שעשוי מפול. איני יודע למה.
וביפה ללב הביא שנהגו לאכול מאכלי חלב בפורים, כמו בחג מתן תורה, כי הדור קיבלוה בימי אחשוורוש.
מ.ל. כתב:מקורו בקובץ "שריד ופליט" (ירושלים תש"ה) שהעתיק כת"י תימני, וז"ל "כתב רבנו מיימון בן יוסף בחיבורו על התפלות בלשון ערבי, בפירושו על ענין חנוכה, אין להקל בשום מנהג ואפילו מנהג קל, ויתחייב כל נכון לו עשות משתה ושמחה ומאכל לפרסם הנס שעשה השי"ת עמנו באותם הימים, ופשט המנהג לעשות סופגנין, וכו'.
חיבורו של רבנו מיימון הנ"ל, נזכר גם בשו"ת תשב"ץ ח"א סימן ב.
היא שיחתי כתב:ראיתי מובא בשם הגר"ש דבליצקי שליט"א, שראה בחיבורו של רבי מיימון אבי הרמב"ם בכתב יד, כי יש מנהג/עניין לאכול בחנוכה מאכלים עם שמן זית
מהו חיבור זה?
חזור אל “מטפחת ספרים ועיטור סופרים”
משתמשים הגולשים בפורום זה: אין משתמשים רשומים ו־ 366 אורחים