מי שאמר כתב:יסלח לי מר החילותי לקרוא את מה שכתבת והתעייפתי.
מי שאמר כתב:החוק מחייב את הבנק גם בקבוצת רכישה לפתוח חשבון מיוחד ולשם להזרים את כספי הרוכשים והוא זה אשר אמור לפקח על מה שעושים הקבוצה והמארגן. הוא מזרים כספים רק כאשר הוא משתכנע ומפקח שאכן הכול מתנהל כשורה. – מה שלא קרה במקרה זה.
http://www.rk-law.co.il/%D7%97%D7%A9%D7 ... %A6%D7%AA/
בעיקרון נעשה הדבר כדי לשמור על הבנקים (שהרי הם אמורים לסיים את הפרוייקט במידה ואחד מן הרוכשים פשט רגל וכדומה) אך גם הלקוחות והרוכשים יכולים להשתמש בה ולטעון טענת התרשלות.
מי שאמר כתב:בתי המשפט, גם אם הדבר לא בוצע בפועל אך היות וכבר הציע אותו מר אטייאס והמפקח על הבנקים לפני כשלוש שנים שעל הבנקים לתת חוק מכר מה שקרוי חוק חפציבה גם לקבוצת רכישה (ורק הקבלים הם אלו שהפעילו השפעתם שלא ייצא לפועל) בית המשפט מתחשב בכך.
מי שאמר כתב:מדברי אריאל אטייאס.
אנו נתמוך בכל מהלך ובכל כלי שיש באפשרותם להוזיל את מחירי הדירות, לרבות קבוצות הרכישה, אמר שר השיכון אריאל אטיאס. המטרה מאחורי השימוע הנערך במשרד היא הסדרת התחום הפרוץ של קבוצות הרכישה ולהגן על כספי הצרכנים והרוכשים. תחום קבוצות הרכישה התרחב מאוד ללא בקרה ופיקוח, ובעקבות לקחי פרשת חפציבה שבה אלפי רוכשים סיכנו את כספם, אנו רוצים להגיע להסדרת התחום ולהגן על כספי הרוכשים. אנו נבטיח למשתתפים בקבוצות הרכישה את ההגנה הצרכנית הנדרשת בעסקה משמעותית זו.
מי שאמר כתב:מתוך הקישור אחריות הבנקים.
הכרעת בית המשפט
בית המשפט סקר בפסק דינו את מערכת היחסים הנלווית לליווי פרויקט בניה, תוך שהוא מציין כי במערכת שכזו מירב הכוח וההשפעה על הפרויקט מצוי בידי הבנק, אשר שולט על קצב הזרמת הכספים וכד'. כן צוינה העובדה כי רוכשים פוטנציאליים נוטים להסתמך על הבנק כאשר ישנו הליך ליווי, כיוון שאז הפרויקט נראה יותר "אמין" בעיני הרוכש
מי שאמר כתב:על שאר הדברים שכתבת יתכן שאתה צודק ויתכן שלא ובשביל זה בית המשפט יכריע.
מספיק לי שהצלחתי לשכנע את העורכי דינים.
מי שאמר כתב:בטובך ראה כאן.
מי שאמר כתב:איש רגיל אתה בהחלט מתוחכם.
אבקש רק להפנות אותך לאתר של בנק לאומי – כך בחשבון שאין להם כל כך אינטרס לספר לנו מהו תפקידו של הבנק.
כאשר מתארגנת קבוצת רוכשים או קבוצת רכישה, הקבוצה פונה לבנק על מנת לבדוק את אפשרויות המימון של הפרויקט. לפני שהבנק מחליט אם להעניק מימון לפרויקט, הוא בודק לא רק את נוטל המשכנתא הבודד ויכולת ההחזר שלו אלא שורה של פרמטרים נוספים ובהם: מצב הזכויות על הקרקע, זהות קבלני הביצוע, וותק וניסיון של המארגנים ועוד.
http://www.leumiblog.co.il/group_buying/
מסתובב להם הבטן לגור מעל ספק בית הקברות
מי שאמר כתב:מה כזה קשה להבין את זה שהבנק המלווה את הפרוייקט חייב לשמור על הכסף כדי שלא יפשוט את הרגל שהרי יש לו התחייבות להמשיך את הפרוייקט במידה וחלק מן הקבוצה פושטים רגל. - זה לא אטייאס זה הוראת המפקח על הבנקים.
הייתי אומר לך עם איזה עורכי דינים ישבתי (אך חוששני שיבואו להפגין שם) וכולם פה אחד טוענים שיש כאן שבעים עד שמונים אחוז בטוח שהבנקים יצטרכו להחזיר את הכסף לרוכשים - וההתנהלות שלהם היא בגדר רשלנות פושעת.
מחולת המחנים כתב:כבוד הרב מי שאמר
תמיהה אחת לי ממתי דעתו של הגר"ד שמידל, חשובה ככל שתהיה, תהוה ברת פלוגתא לדעתם של מורי ההוראה המוהבקים כהגר"מ שטרנבוך שליט"א והגרמ"מ שפרן שליט"א, האם בגלל שרוכשי הדירות לא התייעצו עמך ושכמוך עליהם לסבול כל החיים מגברי אלימי, זכותם לנהוג כפי הוראות גדולי הפוסקים, ואין רשות לאף אחד להטריד אותם בדמיונות של הבל וכזב.
ביני עמודי גרסי כתב:ואפשר להוסיף, שיש לאסור כל בניה בארץ (היו חיים פה בעבר מליונים כפי שרואים בספרי הסטוריה וכו) ולכן כל מקום הוא בחזקת בית קברות לפחות (הסביבה) מספק!!
ומשכן, אפשר לומר על דברי הרב אוצ"ה דפח"ח.
בברכה המשולשת כתב:יש דיון כזה לגבי נחל איתן דעגלה ערופה, וכמדומני שהגאון רבי שמריהו יוסף חיים קנייבסקי עמד על זה בספרו נחל איתן
שפה ברורה כתב:בברכה המשולשת כתב:יש דיון כזה לגבי נחל איתן דעגלה ערופה, וכמדומני שהגאון רבי שמריהו יוסף חיים קנייבסקי עמד על זה בספרו נחל איתן
אינך צריך לגדולי זמנינו, קושיא קדומה הוא בדברי הראשונים, במרדכי ועוד
מאירי כתב:ביני עמודי גרסי כתב:ואפשר להוסיף, שיש לאסור כל בניה בארץ (היו חיים פה בעבר מליונים כפי שרואים בספרי הסטוריה וכו) ולכן כל מקום הוא בחזקת בית קברות לפחות (הסביבה) מספק!!
ומשכן, אפשר לומר על דברי הרב אוצ"ה דפח"ח.
ועל דבריך ודאי שא"א לומר כן, ואינם אלא ליצנותא בעלמא, כי מי חשב לומר כך? זה נסיון אכזב להטפיל להגרד"ש דברים מוזרים, תמיד הנידון על כשמצאו ונעשה רעותא על המקום ולא בסתמא כשלא מצאו, וכי אתה לא חושב כך?
בברכה המשולשת כתב:יש דיון כזה לגבי נחל איתן דעגלה ערופה, וכמדומני שהגאון רבי שמריהו יוסף חיים קנייבסקי עמד על זה בספרו נחל איתן
אליהו סולובציק כתב:מתוך דבריו של הרב שמידל בדרשה שנשא באלול תשע"ג בביה"מ סאטמר בארה"ב אפשר ללמוד על הקונספט הרוחני שמאחרי מאבקיו, ושנים הם: א) הבריסקער רוב אמר שהארכיאולוגים אינם מחפשים עתיקות, הם מחפשים לעקור את האמונה בהשארת הנפש ומכאן שהמאבק למניעת חילול קברים מחזק את האמונה בהשארת הנפש. ב) ענייני קברים ומתים בכלל, מהווים לפעמים הזיקה האחרונה של יהודים שאינם שומרי מצוות ליהדות, והשמירה על בתי קברות וההיאבקות למענם, שומרת לפעמים על גחלתם שלא תיכווה.
אליהו סולובציק כתב:הערה 5: זוהי דוגמא קלאסית לתחכום הכתיבה של המחבר. הוא כותב מכתב עם פתיחה וסיום כנהוג, אך משאיר את הקלפים אצלו. ברצותו, הלא יש מכתב. ברצותו אלו הם דפי הכנה, טיוטה, כי הלא אין שמו חתום עליה.
אליהו סולובציק כתב:הערה 16: כך כותב הרב קורן בתשובתו הנ"ל מתאריך ר"ח אדר תשע"ב (כאשר הפיירים עדיין לא נחפרו): בנדון דידן... על פי האומדנא של הארכיאולוגים, בתקופת האבות היה נפוץ שימוש במערות שכאלה לקבורה, ואם אכן מדובר במערות מתקופה זאת,... ניתן יהיה להניח שמדובר בעצמות כנענים. ואמנם לא באתי לטעון שאומדנות אלו מספיקות כדי להקל גם במקרה שבו בחפירת מערה מסוג זה, נמצא שלושה מתים מושכבים כדרכם. אבל בנדון דידן שמדובר רק בפתח של מערה סתומה בעפר, אשר ספק רב אם נמצא בה בכלל שלדים, לא נוכל לעשות עצמנו כארכיאולוגים לחומרא (להניח שמדובר בקברים א.ס.), ולהחמיר בדבר יותר מן הארכיאולוגים עצמם (שמדובר בזמן מאוחר יותר). בפועל, במקרים רבים מערות בעלות פתח מסוג זה לא שמשו כלל לקבורה, אלא לאגירת מים, או לאגירת תבואה. במקרים רבים אחרים...". גם בדוחק רב אי אפשר להוציא מכאן שדעת הרב קורן שהמקום לא שימש לקברים אלא לאגירת מים ומזון.
אליהו סולובציק כתב:הערה 20: משפט זה יכול להתפרש כהשוואה מקסימאלית: המערות הן כמנהג (שרגילים)ישראל בקבורה. או כמינימליסטית: המערות הן (מתאימים למה שידוע) כמנהג ישראל בקבורה (ואינם סותרים אותם). המחבר שיודע שההשוואה היא מינימליסטית מעדיף לכתוב משפט עמום שהקורא שרוצה לשמוע את דעת המומחה יתרשם שהשוואה היא מקסימלית. אבל לאחר שראה את השגתו של הרב פילפ (ראה בנספח), ריכך את ההשוואה ושינה את הניסוח ל: "המערות ראויות ומתאימות למנהג ישראל בקבורה".
אליהו סולובציק כתב:הערה 21: זוהי דמגוגיה לשמה. אין כמו המחבר לדעת שההבדל בין צורות משקף הבדלים בסגנון חיים, בערכים ותשומת לב לדברים שונים. הדבר דומה למת שיעידו עליו שהיה לבוש בחולצה כחולה ומכנסי ג'ינס לאסמכתא שלא היה מקהילת החרדים. יבוא יהודי ויטען שזה דבר בדוי לחלק בסוג הבד, מבנהו וצבעו, עניין שלא הוזכר בפוסקים והעיקר שהיה לבוש בחולצה ומכנסים ולא כמנהג העתיק שגם הגברים לבשו שמלות ויש להאריך הרבה בסיבה ששינו ממנהג הקדמונים בזה ואכמ"ל.
אליהו סולובציק כתב:שם: ושוב הקבורה במערות המצויות מזמן בית שני יש בה כבוד רב למתים, חציבה יפה מכובדת ומוקצעת בהר, המת שוכב לבדו בכוך לכל אורכו כדרך שאמרו חז"ל. הקבורה במערות עגולות שפתחן בפיר צר ועגול, קרובה יותר לבור שזורקים בו מתים, מאשר למערות מזמן בית שני או לקברים המוזכרים ברמב"ם.
אליהו סולובציק כתב:הערה 27: המחבר מוכן לקחת סיכון ולהודיע מראש שהימצאות של כלי עבודה זרה מהווה עילה להתיר הפינוי
אליהו סולובציק כתב:הערה 28: יש לשים לב לדבריו. הקביעה אינה האם ראוי ומותר או מאוס ואסור להשתמש בהם, אלא האם דרך ישראל בהם או לא. וזה מזכיר את הויכוח בכביש פסגת זאב בירושלים, שנמצאו נרות חרס עם צלב עליהם, שבגינם פסק הרב אליישיב שהם סימן מובהק להיותם קברי נכרים, בעוד שהמחבר טען שאפשר שהטבעת הצלב נעשה אצל היוצר הנכרי ויהודי קנה ממנו את הנרות.
אליהו סולובציק כתב:הערה 30: הדאגה לטובת הרוכשים נכפלת להלן בהמשך בסעיפים ח-ט. ויש כאן לכאורה הודעה מוסתרת בחולשת טענותיו כי מה להפסד ממון להתיר פינוי קברים (ראה להלן הע' ?). אולם נראה ששורש העניין הוא שהמחבר הטמיע נוהג של בניה על גבי כיפין בעשרות או מאות מקומות במשך עשרות שנים. המחבר רוצה לשמור ולשמר שיטה זו, והוא מפחד שפרצה חד פעמית תמוטט את הבניין שבנה בעמל רב, ולכן אינו מסתפק באיסור פינוי, אלא דוחק מאד ברוכשים להסכים על בניה על גבי כיפין.
אליהו סולובציק כתב:הערה 31: הכוונה להרב זלמן קורן במכתבו המצורפת כנספח למאמר.
אליהו סולובציק כתב:הערה 32: אינני יודע האם יש כאן פליטת קולמוס (הנקרא בלע"ז טעות פרודיסטית) והמחבר היה לו צורך פנימי להראות את דעתו המקצועית שמדובר בצורת קבורה פרימיטיבית, המתאימה לתקופת השופטים כי כל העניינים הטכניים הלכו והשתפרו משך השנים, או כל אסמכתא ארכיאולוגית אחרת. או שהצורך בלשכנע את ציבור הרוכשים שלא לחפור את המקום גברה על הצורך לשמור על העמימות והחתירה להשוואה בין צורות הקבורה השונות. בשיחה עם ידידי תלמיד חכם קנאי וירא אלוקים, סיפר לי ששאל המחבר על מה הסתמך בקביעה זו, וענה לו שלדאבונו בסוף גם הוא מושפע מהם (הארכיאולוגים א.ס.).
אליהו סולובציק כתב:הערה 28: יש לשים לב לדבריו. הקביעה אינה האם ראוי ומותר או מאוס ואסור להשתמש בהם, אלא האם דרך ישראל בהם או לא. וזה מזכיר את הויכוח בכביש פסגת זאב בירושלים, שנמצאו נרות חרס עם צלב עליהם, שבגינם פסק הרב אליישיב שהם סימן מובהק להיותם קברי נכרים, בעוד שהמחבר טען שאפשר שהטבעת הצלב נעשה אצל היוצר הנכרי ויהודי קנה ממנו את הנרות.
גם בזה עדיף היה לשתוק, שהרי אחר כל התעלומה בשעתו שמציות נרות עם צלב מוכיח שהם קברי גוים נתברר במשך הפינוי שהם קברי יהודים בלי ספק. לא אני אמרתי את זה אלא הרב יודקובסקי מהאגודה למניעת חילול קברים, שהוא שונא גדול של אתרא קדישא ועסק בעצמו בפינוי הקברים בפסגת זאב. [שמעתי זה ממכיר משותף ששמע זה ממנו.] הטענה מהכלים טובה עבור דמגוגיה, אבל כשבאים להתיר ע"פ השערות שאין להם שום סמך בדברי חז"ל והפוסקים צריך להיות ברור בלי שום מקום ספק כלל. כל מי שרגיל במחקר יודע שאין סוף השערות טובות נתבררו בסוף כלא נכונות, והכלים שמצאו בפסגת זאב ראיה חותכת.
לא הצלחתי להפעיל את שינויי הצבעים, לכן הקדמתי לדברי את הכיתוב "אליהו:"
אוצר החכמה כתב:לא הצלחתי להפעיל את שינויי הצבעים, לכן הקדמתי לדברי את הכיתוב "אליהו:"
אתה מסמן (בוחר) את הקטע ולוחץ על הכפתור צבע גופן ובוחר צבע. עשיתי את זה לקטע הראשון שלך כדי להדגים.
מי שאמר כתב:מפני מה קברו את הכלבים.
ומניין לו שאם מצאו שם קברי אדם בהכרח שאכלוהו הכלבים ומכח זה מתיר לכהן להיכנס לשם.
ומה שכתב שאין לנו לבוא לדון אם המדובר ביהודים או נכרים שהרי לא מצאנו שם שלושה קברים. אתמהה שהרי הוא עצמו כותב שאין כל ספק שמדובר במערות קבורה. ומהכ"ת שבמערות קבורה לא איכפת לנו אם השלדים הנם יהודים או נכרים.
במידה וכה ברור לו שאין מדובר בקבורת אדם למה לו להביא ראיות מהחפירות על יד יריחו. גם מה שכתב בפיו של הגרד"ש כביכול שהח"ס אוסר כל מקום בארץ שמא יש שם קברים אינו נכון כלל ועיקר. הח"ס קאמר שאין לחשוש לטומאה לאחר הרבה שנים וטוען הגרד"ש שאמנם אין לחשוש לטומאה אך עדיין יש לחשוש לחרדת הדין במידה ונמצא שם קברים.
קראתי מלמעלה.
משתמשים הגולשים בפורום זה: אין משתמשים רשומים ו־ 83 אורחים