ר' גדליה הספרן כתב:מחפש פרטים אודות הרב בצלאל לנדוי
שימש סופר 'המודיע'
מי שאמר כתב:מדוע מסרבת המשפחה להוציא לאור עולם את כל המאמרים שכתב במשך ימיו.
---
כמויות הידע שלו בלתי נתפס הוא חקר כל נושא ונושא מתחת השרוול. במאמרים ארוכים בהמודיע - השאיר אחריו המון ספרים חוץ ממה שהוזכרו לעיל כמו מסעי מירון ועוד.
מ.ל. כתב:ר' גדליה הספרן כתב:מחפש פרטים אודות הרב בצלאל לנדוי
שימש סופר 'המודיע'
מלבד כתיבתו ב'המודיע', הוא כתב גם ב'מחניים' וב'המחנה החרדי', ובעוד עיתונים, (ולפעמים השתמש גם בשם-ספרותי), וכמ"כ כתב הקדמות ומבואות לספרים רבים.
מי שאמר כתב:--
הפלא הוא:
מדוע מסרבת המשפחה להוציא לאור עולם את כל המאמרים שכתב במשך ימיו.
---
הוגה ומעיין כתב:היה בן בריינדל אחותו של האוהב ישראל מאפטא, נכדי הנודע ביהודה (המאור רנא עמ' 28).
מ.ל. כתב:הוגה ומעיין כתב:היה בן בריינדל אחותו של האוהב ישראל מאפטא, נכדי הנודע ביהודה (המאור רנא עמ' 28).
זה כנראה שיבוש וערבוב. אין קשר משפחתי בין ר' יעקב אב"ד גריבוב, (המובא בהמאור, שם), לבין ר' לוי יצחק אב"ד גריבוב, ובנו ר' יעקב אהרן שעלה באחרית ימיו לאר"י.
מי שאמר כתב:הפלא הוא:
מדוע מסרבת המשפחה להוציא לאור עולם את כל המאמרים שכתב במשך ימיו.
איך הם היו נכדיו?הוגה ומעיין כתב:היה בן בריינדל אחותו של האוהב ישראל מאפטא, נכדי הנודע ביהודה (המאור רנא עמ' 28).
לכאורה טעות גמורה. וצ"ע היטב בהמאור שם כי המכתב נראה מבולבל למדי.אבן זועקת כתב:איך הם היו נכדיו?הוגה ומעיין כתב:היה בן בריינדל אחותו של האוהב ישראל מאפטא, נכדי הנודע ביהודה (המאור רנא עמ' 28).
אולי לא הבנתי נכון.הוגה ומעיין כתב:כבר כתב קודם מ.ל. שנכדי הנודע ביהודה אינם משפחת לנדוי הזו, עיי"ש.
הוגה ומעיין לא כתב שהיה בא"ב אלא שהיה ממרת בריינדל, אך הא נמי ליתא.מחולת המחנים כתב:בין כך ובין כך ר' בצלאל לא היה לוי, ובודאי לא היה בא"ב לנודע ביהודה.
מי שאמר כתב:הפלא הוא:
מדוע מסרבת המשפחה להוציא לאור עולם את כל המאמרים שכתב במשך ימיו.
---
מנדעל כתב:בנו הרב יעקב אהרן נפטר לדאבון כל לב ולמגינת כל מכריו האבלים והדוויים בערב לג בעומר דהאי שתא. יהי זכרו ברוך.
מנדעל כתב:והקינות עולים 35 ש"ח, ראיתי ביריד של המבשר.
איש רגיל כתב:מ.ל. כתב:ר' גדליה הספרן כתב:מחפש פרטים אודות הרב בצלאל לנדוי
שימש סופר 'המודיע'
מלבד כתיבתו ב'המודיע', הוא כתב גם ב'מחניים' וב'המחנה החרדי', ובעוד עיתונים, (ולפעמים השתמש גם בשם-ספרותי), וכמ"כ כתב הקדמות ומבואות לספרים רבים.
כדוגמת ההקדמה המפורסמת ל"אור החיים".
בן ירושלים כתב:שמעתי מהרב שמחה שלמה לוין זצ"ל שלאחר פטירתו של אביו הצדיק ר' אריה זצ"ל היה קשר בין המשפחה לר' בצלאל לנדוי כדי שיכתוב ספר לתולדותיו של אותו צדיק. לצורך כך העבירה המשפחה לר' בצלאל הרבה מסמכים אוטנטיים, אך לבסוף הרעיון לא קרם עור וגידים. כשיצא ספרו של שמחה רז על ר' אריה הרעיון כבר לא היה מעשי.
אביל כתב:בן ירושלים כתב:שמעתי מהרב שמחה שלמה לוין זצ"ל שלאחר פטירתו של אביו הצדיק ר' אריה זצ"ל היה קשר בין המשפחה לר' בצלאל לנדוי כדי שיכתוב ספר לתולדותיו של אותו צדיק. לצורך כך העבירה המשפחה לר' בצלאל הרבה מסמכים אוטנטיים, אך לבסוף הרעיון לא קרם עור וגידים. כשיצא ספרו של שמחה רז על ר' אריה הרעיון כבר לא היה מעשי.
אכן ר' בצלאל לנדוי גנז ספר שלם מוכן לדפוס, כדי שלא לפגוע בשמחה רז.
כך שמעתי מאחד מבני המשפחה
אביל כתב:בהמודיע היום מופיע סקירה על ספרו 'מסע מירון' שי"ל במהדורה מחודשת עם הוספות,
והרב שלמה שלומוביץ שכתב מאמר הערכה על הספר,
מוסיף מעדות אישית ששמע מגאון ישראל מרן רבי עובדיה יוסף זצ"ל "קילוסין מיוחדים על חכמתו ועל ידענותו המופלגת,
ועל כך שהוא בעצמו נהנה ממנו וממאמריו עצה ותושיה".
אם מרן אומר....
חזור אל “משפחות סופרים וימות עולם”
משתמשים הגולשים בפורום זה: אין משתמשים רשומים ו־ 434 אורחים