חכם באשי כתב:אודה למי שיוכל להעלות את:
יביע אומר חלק ח' חלק יורה דעה סימן כד כל הסימן.
תודה רבה
מ.ל. כתב:מי הוא זה ואיזה הוא אשר נשאו לבו לגמול חסד וטובה, ולהביא ממאמרו של א"א אורבך, "מתי פסקה הנבואה", תרביץ יז (תש"ו).
מ.ל. כתב:מי הוא זה ואיזה הוא אשר נשאו לבו לגמול חסד וטובה, ולהביא ממאמרו של א"א אורבך, "מתי פסקה הנבואה", תרביץ יז (תש"ו).
בברכה המשולשת כתב:כבר העירו שאא"א הוא מקור מצויין לתולדות בעלי התוספות, ולא לשום דבר אחר
חכם באשי כתב:שולח אליך בתיבה האישית, לאור הערתו הנכונה של אי"ס. (אני פשוט מכיר את המאמר הזה, וכאן אי"ס צודק לא מעט).
מחולת המחנים כתב:בברכה המשולשת כתב:כבר העירו שאא"א הוא מקור מצויין לתולדות בעלי התוספות, ולא לשום דבר אחר
האם זהו אותו אורבך-אויערבאך שפעם שמעתי מישהו מלעיג על 'הבנתו' ברבותינו התוס', שברצונו למצוא ניצנים של השכלה בראשונים כתב באיזה מקום שרבינו תם התנגד למנהגים, והוכיח זאת מתוס' ב"ב דף ב' ע"א סוד"ה בגויל, שכתבו בשם ר"ת: 'ומוכיח מכאן דיש מנהגים שאין לסמוך עליהם אפילו היכא דתנן הכל כמנהג המדינה", שכמובן הוא שטות והבל.
אותו אחד רצה להראות מזה כיצד נראים אותם מלומדים שאינם מכותלי ביהמ"ד, ובאים 'לחקור' את דברי הראשונים.
השקדן כתב:אבקש את המאמר של דוד אסף: "החסידות בהתפשטותה - דיוקנו של ר' נחמיה יחיאל מביחאוה בן "היהודי הקדוש".
תודה.
ר' גדליה הספרן כתב:זקוק לספר המופיע כאן - http://aleph.nli.org.il/F/U1CH9YJSMPXRQ ... ndle=GUEST
אפרקסתא דעניא כתב:אני זקוק למאמרו של חנן אשל, "מדיניות טביעת המטבעות במהלך מרד בר-כוכבא לאור התגליות במדבר יהודה", הנמצא בתוך: מחקרי יהודה ושומרון ה (תשנה) עמודים 173-182.
בתודה רבה מראש.
מצפה לישועה כתב:מצפה לישועה כתב:בקשה מידידי דפה.
אני זקוק לספרו של הרב יוסף קלפהולץ על משנה ברורה שנקרא 'משנה הלכה' על אורח חיים סימן א.
תזכו למצוות
המצפה לישועה
אנא!
המצפה לישועה.
מצפה לישועה כתב:אני זקוק גם לאסופות הגר"ח סימן ד.
תודה מראש
המצפה לישועה
הוד_והדר כתב:אני זקוק לעמודים 905-944 מספרו של ר' יוסף אביבי קבלת האר"י
הוד_והדר כתב:אלימלך מליזנסק כתב:האם יש למישהו הספר
nine gates ממרדכי זשירי לאנגער?
יש לי
מאיר חכמים כתב:קונטרס "נתן סאה ונטל סאה" בסוף ספר בעלי הנפש מהד' ר"א בוקוולד.
[ואם אפשר גם את הקטע הרלוונטי מתוך הספר (שער המים סי' א), עם השגות הרז"ה]
תודה מראש,
מצפה לישועה כתב:מצפה לישועה כתב:מצפה לישועה כתב:בקשה מידידי דפה.
אני זקוק לספרו של הרב יוסף קלפהולץ על משנה ברורה שנקרא 'משנה הלכה' על אורח חיים סימן א.
תזכו למצוות
המצפה לישועה
אנא!
המצפה לישועה.מצפה לישועה כתב:אני זקוק גם לאסופות הגר"ח סימן ד.
תודה מראש
המצפה לישועה
איש רגיל כתב:מאיר חכמים כתב:קונטרס "נתן סאה ונטל סאה" בסוף ספר בעלי הנפש מהד' ר"א בוקוולד.
[ואם אפשר גם את הקטע הרלוונטי מתוך הספר (שער המים סי' א), עם השגות הרז"ה]
תודה מראש,
מצ"ב הקונטרס.
מפאת אילוצי זמן לא סרקתי את העמודים הרלוונטיים מבעלי הנפש עצמו. אם זה נחוץ, תודיעני ואשתדל לעזור.
הגהמ כתב:במטו מינייכו, האם יש תח"י מי מכם מאמרו של י"נ אפשטיין שפורסם בתרביץ ד' אודות פירושי ווירמייזא ופירושי ריב"ן?
ג' לוגין מים שאובים פוסלין את המקוה ודוקא שהמקוה היה חסר ממ' סאה ונתנו בו ג' לוגין מים שאובין פוסלין ואם המקוה אינו חסר ויש בו שיעור אפילו הריק בו בכתפו כמה מים שאובים אינו פוסלו ורשב"ם כתב שפסול וראשון נראה עקר ולזה הסכימו כל הפוסקים מאחר שהיה שלם וכשר שאינו פסול אפילו מדרבנן. ואם נתן סאה ונטל סאה עד רובו פסול מדרבנן מפני מראית העין.
מקוה שהיו בו מ' סאה ומלא בו מים בכתף עד שרבו על עקרו כשר אבל אם המקוה חסר אפילו שלשה לוגי' מים שאובין פוסלין כמו שכתבתי למעלה בין ששאבן בכלי בין שסחט כסותו ממים ונפלו למקוה בין שזרקן בו בחפניו אבל אם העבירן בחפניו ע"ג קרקע או שנתזו מכח רגלי בהמ' כשר ונטל סאה ונתן סאה (כנראה צ"ל: ונתן סאה ונטל סאה) כשר עד רובו כמו שכתבתי למעלה.
אבל שאר משקין ומי פירות והציר והמורייס והתמד משהחמיץ לא פוסלין ולא מעלין ופעמים מעלין ופעמים אין מעלין כיצד כגון מקוה שיש בו מ' סאה חסר אחת ונפל לתוכו סאה מא' מאלו לא העלהו להשלים למדתו. היה במקוה מ' סאה ונתן סאה ונטל סאה כשר עד רובו כדאמרינן אבל מים שאובים אפילו יותר מרובו.
חזור אל “מטפחת ספרים ועיטור סופרים”
משתמשים הגולשים בפורום זה: אין משתמשים רשומים ו־ 331 אורחים