בן באג באג כתב:דרוש רקע והארה למנהג שיצא נגדו במשנ"ב תרס"ט סק"ה:
"ששמחין - ולכבוד התורה מותר לרקד ביו"ט אבל לגמר מוגמר [דהיינו לפזר מיני בשמים על הגחלים] אסור וכ"ש דאסור להבעיר פילווע"ר להשמיע קול לשמחה ומ"מ מותר לקבוע פילווע"ר בנר בעיו"ט קודם הדלקת הנר אע"פ שגורם לבסוף שהנר נכבה עי"ז: "
פילווע"ר = אבק שריפה\חומר נפץ או אף שמא יריות שמחה ?!
בן באג באג כתב:תודה על המידע,
נראה איפה שמדובר באמת גם ביריות ממש?!
השימוש מסוג יריות השמחה של הישמעאלים לא נראה חריג מוזר ואלים במקצת?
והאם היו בכלל נפוצים ושימושיים כלי נשק בקרב היהודים באותם תקופות?
בן באג באג כתב:תודה על המידע,
נראה איפה שמדובר באמת גם ביריות ממש?!
השימוש מסוג יריות השמחה של הישמעאלים לא נראה חריג מוזר ואלים במקצת?
והאם היו בכלל נפוצים ושימושיים כלי נשק בקרב היהודים באותם תקופות?
חכם באשי כתב:בן באג באג כתב:תודה על המידע,
נראה איפה שמדובר באמת גם ביריות ממש?!
השימוש מסוג יריות השמחה של הישמעאלים לא נראה חריג מוזר ואלים במקצת?
והאם היו בכלל נפוצים ושימושיים כלי נשק בקרב היהודים באותם תקופות?
זה לא היה "יריות ממש",
כיום הכדורים שמכניסים בנשק מורכבים מ"תרמיל" ו"קליע" וביניהם אבק שריפה,
וכשה"נוקר" של כלי הנשק (אקדח, רובה, תת-מקלע וכו') פוגע ב"פיקה" שבתחתית התרמיל - מתלקח אבק השריפה, ומלחץ ההתפוצצות נורה הקליע בעוד שהתרמיל נשאר בכלי הנשק (ובכלי נשק אוטומטים, התרמיל נפלט החוצה).
אולם בתקופת האישים שמדבריהם הביא ר' ספר-סיפור היו מכניסים את אבק השריפה ישירות לכלי הנשק ואף את הכדור,
והיה איפוא אבק שריפה מצוי לרכישה בנפרד, וממילא מהשימוש בו לא ניתן להוכיח על הימצאות כלי נשק בין היהודים באותה תקופה.
ושים לב, כל לשונות הפוסקים שהובאו מדברים על "אבק שריפה" ולא מזכירים קליעים וכדומה,
נראה אם כן, שהם "שיחקו" באבק שריפה בלבד. יתכן שהם ארזו אותו במין "אריזת לחץ" כלשהי והניחוה ליד הנרות, ואז כשהאש הגיעה - אריעה התפוצצות נחמדה ולא מזיקה.
הדברים ידועים לי מנסיון אישי... משנות ילדותי, בהן השתעשתי באבק שריפה שהוצאתי מכדורים חיים (דבר מסוכן בהחלט. שומר פתאים ה').
בן באג באג כתב:הסבריך על מתודיקת כלי הנשק אינם עולים ב"קנה" ההוכחה המעוגנת במילה הבודדת אבק שריפה, ומי יימר ואולי ע"ש זה נקרא הרובה והכדור וכו' וכולהו היו באותו מנהג, ופרט לזה עדיין מדובר במנהג מוזר, נסה לדמיינו כיום: הכנסת ס"ת בליווי זיקוקים
חכם באשי כתב:בן באג באג כתב:הסבריך על מתודיקת כלי הנשק אינם עולים ב"קנה" ההוכחה המעוגנת במילה הבודדת אבק שריפה, ומי יימר ואולי ע"ש זה נקרא הרובה והכדור וכו' וכולהו היו באותו מנהג, ופרט לזה עדיין מדובר במנהג מוזר, נסה לדמיינו כיום: הכנסת ס"ת בליווי זיקוקים
לא הבנתי מדוע לעקש את הישר. "אבק שריפה" הוא אבק שריפה. ותו לא. במיוחד שהמציאות של אז תומכת בהסברי.
מנהג מוזר?! נכון, נו אז מה? החסרים מנהגים מוזרים שנהגו בהם בקהילות אירופה?
הנה מנהג מוזר נוסף שנהגו בו בשמחת תורה,
היו בונים מקש מעין רפסודות, והשיטום על הנהר, אך קודם לכם שילחו בהם אש - והיו אלו "נהרות של אש" כפי שתיאר את הדברים אחד מבני המקום.
חכם באשי כתב:לא הבנתי מדוע לעקש את הישר. "אבק שריפה" הוא אבק שריפה. ותו לא. במיוחד שהמציאות של אז תומכת בהסברי.
מנהג מוזר?! נכון, נו אז מה? החסרים מנהגים מוזרים שנהגו בהם בקהילות אירופה?
הנה מנהג מוזר נוסף שנהגו בו בשמחת תורה,
היו בונים מקש מעין רפסודות, והשיטום על הנהר, אך קודם לכם שילחו בהם אש - והיו אלו "נהרות של אש" כפי שתיאר את הדברים אחד מבני המקום.
בן באג באג כתב:
עושה רושם שאם בעדות המזרח שבועות הינו חג המים, אצל האשכנזים ש"ת הינו חג האש...
חכם באשי כתב:הנה מנהג מוזר נוסף שנהגו בו בשמחת תורה,
היו בונים מקש מעין רפסודות, והשיטום על הנהר, אך קודם לכם שילחו בהם אש - והיו אלו "נהרות של אש" כפי שתיאר את הדברים אחד מבני המקום.
משתמשים הגולשים בפורום זה: אין משתמשים רשומים ו־ 3 אורחים