זקן ששכח כתב:משנה ברורה סי' תרסח סק"א
"אין לקבוע סעודה (א) מן מנחה קטנה ולמעלה וכדלעיל בסימן תקכ"ט ס"א בהג"ה כדי שיאכל בלילה לתיאבון ולא כאותן שאוכלין ושותין ומשתכרין עד שאין יכולין לקדש בלילה".
היכן מצוי חומר אודות מנהג ההשתכרות בהושענא רבא?? על שמח"ת שמענו, על הושע"ר שהוא יום גמר דין?
זקן ששכח כתב:להסרת כל ספק:
מגן אברהם, או"ח סי' תרסח:
"אסור לקבוע סעודה מן המנחה ולמעלה כמ"ש סימן תקכ"ט, ולא כאותם האוכלין ושותין ומשתכרין בהושענא רבה עד שאין יכולים לקדש בלילה".
גוראריה כתב: שמעתי עדויות בעבר על מנהגים כאלו כאן בארץ בשעת הפרידה מהסוכה
אבל בחו"ל עדיין לא נפרדים לגמרי?!
יהושע מונדשיין כתב:לא הרי מנהגי הסעודה והשתיה בימים ההם כמנהגי הסעודה בימינו, אשר על כן ביטלו נשיאת כפיים בתפילת המנחה, מפני שהשכרות מצויה.
יהושע מונדשיין כתב:מישהו יכול להוכיח כיצד נהגו בימי המג"א?
ואף אם לא היתה השכרות מצויה בימיו מדי יום ביומו, אבל כאן בחוה"מ עסקינן שבו אין שמחה אלא ביין.
ספר הרוקח כתב:ולפי שזה היום גדול בעיני כל והכל נודרים והכל צריכין לגשמים והיו נוהגין לאחר שלא היו מקדשין החדש על פי הראייה לעבר כדי שלא יבא הושענא רבה בשבת כי היו בוכים ומתחננים על המים לכך לא יתכן בשבת. ואם כשיבא בשבת היה נדחה ופעמים שתי שנים זה אחר זה בשבת וישתכח לגמרי לפי שאינו מן התורה והעם היו מצטערין כל השנה שלא התפללו עבור מים ולא היו שואבין מים בכלי שיר ובשירים כי אם בהושענא רבה כי היו יראים שמא יש ביניהם שנדרו ולא שלמו והיו ממשכנים אותן כי חוטא אחד יאבד טובה הרבה ומתחננים בבכי ויש המתענים וכתיב ושאבתם מים בששון...
עושה חדשות כתב:מענין לענין, ראיתי כעת -ספר הרוקח כתב:ולפי שזה היום גדול בעיני כל והכל נודרים והכל צריכין לגשמים והיו נוהגין לאחר שלא היו מקדשין החדש על פי הראייה לעבר כדי שלא יבא הושענא רבה בשבת כי היו בוכים ומתחננים על המים לכך לא יתכן בשבת. ואם כשיבא בשבת היה נדחה ופעמים שתי שנים זה אחר זה בשבת וישתכח לגמרי לפי שאינו מן התורה והעם היו מצטערין כל השנה שלא התפללו עבור מים ולא היו שואבין מים בכלי שיר ובשירים כי אם בהושענא רבה כי היו יראים שמא יש ביניהם שנדרו ולא שלמו והיו ממשכנים אותן כי חוטא אחד יאבד טובה הרבה ומתחננים בבכי ויש המתענים וכתיב ושאבתם מים בששון...
משתמשים הגולשים בפורום זה: אין משתמשים רשומים ו־ 29 אורחים