והאדם ידע. פרש״י קודם שחטא ונטרד מג״ע וכו׳ שאם כתב וידע אדם נשמע שלאחר שנטרד היו לו בנים.
וצ״ב דאכן היו לו כמש״כ וידע אדם עוד וכו׳ ותקרא את שמו שת, וכפרש״י שם שהיה אחרי שנקנסה מיתה ע״י.
וכ׳׳כ ויולד בנים ובנות. וצ״ב
רחמים כתב:לא הבנתי מה קשה, כאשר כתוב 'וידע' הכוונה לאחר החטא וכאשר כתוב 'ידע' הכוונה לפני החטא.
שלימות כתב:הקושי הוא בלשון רש״י שכ׳ שהיינו שומעים שלאחר שנטרד היו לו בנים. והלא אכן היו לו.
רחמים כתב:
כוונת רשי היא שאם היה כתוב באותו פסוק במקום 'והאדם ידע' 'וידע אדם' היתה המשמעות שלאחר החטא נולדו ילדים אלו דהינו קין והבל, אבל כיון שכתוב 'והאדם ידע' אז מוכרחים לומר שקין והבל נולדו לפני החטא, אבל אין התיחסות ברש''י לשת ושאר תולדות אדם וחוה שהם באמת לאחר החטא.
משתמשים הגולשים בפורום זה: אין משתמשים רשומים ו־ 176 אורחים