רואים במקומות רבים את היחס הטוב לאישה שצריך לכבדה ומקורות רבים, ראיתי באבודרהם על ברכת שעשני אשה,שהיא אומרת שעשני כרצונו,כמי שמצדיק את הדין על הרעה, איך ליישב הדבר?
איש-אחד כתב:לענ"ד מה שרוב העוסקים בקירוב רחוקים מנסים לצייר את היהדות כשוויונית וכמעט "פמניסטית", ודאי אינו אלא אנכרוניסטי.
אגב צריך לזכור שכשמדברים על "חז"ל", לא מדברים על דעה אחת והשקפה אחת, אלא על מאות איש במשך מאות שנים בעלי דיעות שונות ו'אסכולות' שונות. לכן קשה להכליל ולומר מה הוא מעמד האשה בחז"ל.
אוצר החכמה כתב:רואים במקומות רבים את היחס הטוב לאישה שצריך לכבדה ומקורות רבים, ראיתי באבודרהם על ברכת שעשני אשה,שהיא אומרת שעשני כרצונו,כמי שמצדיק את הדין על הרעה, איך ליישב הדבר?
מה הסתירה בעניין?
שלח כתב:אוצר החכמה כתב:רואים במקומות רבים את היחס הטוב לאישה שצריך לכבדה ומקורות רבים, ראיתי באבודרהם על ברכת שעשני אשה,שהיא אומרת שעשני כרצונו,כמי שמצדיק את הדין על הרעה, איך ליישב הדבר?
מה הסתירה בעניין?
אם אומרים שזה הצדקת הדין על הרעה, האם הכוונה שכל יום שאישה קמה בבוקר ,היא צריכה לבכות על זה, ואחר כך לקבל את הדין ,כמו הצדקת הדין במיתה דיין האמת?
המדינאי כתב:שמעתי בשם גדול אחד שאמר את הברכה שלא עשני גוי עם וי"ו: שלו עשני גוי, שעשה אותי לגוי שלו. אותו דבר אולי אפשר שגם אישה תוכל לברך "שלו עשני אישה", והקרי יהיה עם וי"ו, - שעשה אותי לאישה של הקדוש ברוך הוא.
המדינאי כתב:שמעתי בשם גדול אחד שאמר את הברכה שלא עשני גוי עם וי"ו: שלו עשני גוי, שעשה אותי לגוי שלו. אותו דבר אולי אפשר שגם אישה תוכל לברך "שלו עשני אישה", והקרי יהיה עם וי"ו, - שעשה אותי לאישה של הקדוש ברוך הוא.
רחמים כתב:איש-אחד כתב:לענ"ד מה שרוב העוסקים בקירוב רחוקים מנסים לצייר את היהדות כשוויונית וכמעט "פמניסטית", ודאי אינו אלא אנכרוניסטי.
אגב צריך לזכור שכשמדברים על "חז"ל", לא מדברים על דעה אחת והשקפה אחת, אלא על מאות איש במשך מאות שנים בעלי דיעות שונות ו'אסכולות' שונות. לכן קשה להכליל ולומר מה הוא מעמד האשה בחז"ל.
העיקרון הוא שלפי הפמניזם כל מה שגברים עושים גם נשים צריכות לעשות, הפמנסטים חושבים שכל עוד האשה לא עושה כל מה שהגבר עושה היא לא שווה ומלכתחילה האשה נבראת לא שווה, והם לא מוכנים לקבל את האשה כמות שהיא, לאומת זאת בחז''ל רואים שהאשה שווה ומוערכת כמות שהיא בלא להידמות כלל לגבר אלא בדברים המיוחדים שיש לה היא עשה אתה תיקון שלה כלפי עצמה וממלאת את חלקה בתיקון העולם.
אף שיש הרבה מחלוקות בחז''ל לא ראינו שיש מחלוקת בנושא זה.
אני לא יודע למה אתה מתכוון 'אסכולות' אבל רק מי שמחלוקתו לשם שמים מחלוקתו מתקיימת והקטן שבחז''ל היה מחיה מתים. שבכל מקרה אלו ואלו דברי אלקים חיים!
כיום יש פמניסטים ושווניסטים אלו רוצים לדחוף את הנשים בכל מקום שיש גברים ואלו לא, אלו קיצונים 'בעד' הנשים ואלו קיצונים להיפך, אבל השקפת התורה היא אחרת לא כזו ולא כזו, ולכן תראה שיש מאמרי חז''ל בשבח האשה ויש מאמרים בגריעות האישה ואין זה סותר כלל בדיוק כמו שיש מאמרים בגנות האדם כמו מוטב שלא נברא וכדומה ושיש מאמרים בשבח האדם שהוא גדול מהמלאכים.
כותב בדמע כתב:בעיקרון אני מסכים איתך. אלא שאם תאמר לפמניסטים והפמניסטיות למיניהם, האשה חייבת בהפרשת חלה והגבר בהנחת תפילין, זה לא יספק אותם כלל. לפי שעיקר תלונתם היא משפטים חזליי"ם, כגון אשרי מי שבניו וכו' או שהיא נחשבת לשפחה וכדומה. נראה להם כאילו המקום של האשה פחות חשוב ללא כל קשר להבדל בין התיקון שלה לתיקון של הגבר.
משתמשים הגולשים בפורום זה: אין משתמשים רשומים ו־ 129 אורחים