מאן מלכי כתב:וגם שם תראה רק ז"ל ולא זלל"ה או זצוקלל"ה וכדו'
חיפוש קצר מעלה שגם בראשונים כבר נזכר זלה"ה, ונראה שאין זה מאהבת הקיצור אלא אדרבה כיון דיש ענין של "כיון שהזכירו ברכו" שזה הענין ד"זכר צדיק לברכה", א"כ למה לקצר בזה? ורבות מצינו בראשונים שכתבו "זכרונו לברכה" או יותר מכך.
ולגוף הנידון לכאורה אין הפרש בין חיים לחיים, וכ"ש בת"ח דבמיתתן קרויין חיים כ"ש בחייהם ולמה לא להזכיר לשון ברכה כל שמזכיר לשון הצדיק, ומעתה ענין שינוי הלשונות ברור שיש בזה שינוי מטבע לפי המקום והזמן ואם בזמן הראשונים היה נהוג לומר שיחיה וכיו"ב הרי שבדורות אחרונים 'שליט"א' הוא המטבע הנהוג.