מפרשי האוצר
חיפוש גוגל בפורום:

שליט"א

דברי תורה, עיוני שמעתתא, חידושי אגדה וכל פטפוטיא דאורייתא טבין
מאן מלכי
הודעות: 163
הצטרף: ב' יוני 11, 2012 4:04 pm

שליט"א

הודעהעל ידי מאן מלכי » א' ספטמבר 08, 2013 1:11 am

כן שאלה קטנה, ממתי התחילו להוסיף בסוף כל רב את המילה שליט"א, ולמשל המילה ז"ל אחרי רב כבר נמצא בראשונים לאלפים [וגם שם תראה רק ז"ל ולא זלל"ה או זצוקלל"ה וכדו'] וממילא נהיה מצב שאם לא כתבת עם ה"שליט"א" אתה חשוד על זלזול ת"ח...

סמל אישי של המשתמש
רחמים
הודעות: 1633
הצטרף: ג' נובמבר 01, 2011 12:28 pm
מיקום: http://yakobov-dev.co.il/
יצירת קשר:

Re: שליט"א

הודעהעל ידי רחמים » א' ספטמבר 08, 2013 11:47 am


שלימות
הודעות: 20
הצטרף: א' ספטמבר 08, 2013 1:58 pm

Re: שליט"א

הודעהעל ידי שלימות » א' ספטמבר 08, 2013 2:32 pm

זצללה"ה ע"פ הגמ' קידושין (ל+)שבאביו תוך י"ב חודש יאמר: הריני כפרת משכבו ולאחמ"כ אומר 'זכרונו לברכה לחיי העולם הבא'

מאן דהו
הודעות: 32
הצטרף: ג' דצמבר 04, 2012 9:16 am

Re: שליט"א

הודעהעל ידי מאן דהו » א' ספטמבר 08, 2013 4:08 pm

מאן מלכי כתב:וגם שם תראה רק ז"ל ולא זלל"ה או זצוקלל"ה וכדו'

חיפוש קצר מעלה שגם בראשונים כבר נזכר זלה"ה, ונראה שאין זה מאהבת הקיצור אלא אדרבה כיון דיש ענין של "כיון שהזכירו ברכו" שזה הענין ד"זכר צדיק לברכה", א"כ למה לקצר בזה? ורבות מצינו בראשונים שכתבו "זכרונו לברכה" או יותר מכך.
ולגוף הנידון לכאורה אין הפרש בין חיים לחיים, וכ"ש בת"ח דבמיתתן קרויין חיים כ"ש בחייהם ולמה לא להזכיר לשון ברכה כל שמזכיר לשון הצדיק, ומעתה ענין שינוי הלשונות ברור שיש בזה שינוי מטבע לפי המקום והזמן ואם בזמן הראשונים היה נהוג לומר שיחיה וכיו"ב הרי שבדורות אחרונים 'שליט"א' הוא המטבע הנהוג.

סמל אישי של המשתמש
אוצר החכמה
מנהל האתר
הודעות: 17371
הצטרף: ב' מאי 03, 2010 5:49 pm

Re: שליט"א

הודעהעל ידי אוצר החכמה » א' ספטמבר 08, 2013 4:35 pm

אצל הראשונים היו כותבים נר"ו על החי.


חזור אל “בית המדרש”



מי מחובר

משתמשים הגולשים בפורום זה: אין משתמשים רשומים ו־ 15 אורחים