יאיר כתב:יש להרים עיניו (פתוחות לרוב הפוסקים) בזמן קדושה באמירת קדוש קדוש, ברוך שם וכו' וימלוך.
ארזי ביתר כתב:טעות נפוצה נוספת.
פוסעים ג' פסיעות לאחור בסיום תפלת העמידה, ממתינים מספר רגעים, שבים למקום ומתרוממים כעין קפיצה. - הקפיצה מיותרת.
גם הקפיצות בקדושה ב"ברוך" וב"ימלוך" - מיותרות.
----------
אדם יצא לפני שמו"ע ממקומו. כשהוא שב ורוצה להתחיל שמו"ע, הוא נעמד במקום, פוסע שלוש פסיעות לאחור ושלוש פסיעות קדימה. ולא היא. שלוש פסיעות קדימה מספיקות.
שלח כתב:בסוף התפילה שאומרים את הפיוט אדון עולם ואנשים יוצאים, הרי אדון עולם זה פיוט חשוב
שלח כתב:וגם לא ראוי לברוח בסוף התפילה
שלח כתב:לא לגרום חילול השם כמו ,לעקוף בתור באוטובוס או בטרמפ, לשלם מיסי ועד הבית בזמן
מחולת המחנים כתב:ב שאין להתחיל באמירת "אשרי" במנחה אם עדיין אין מנין בבית הכנסת.
דניאל כתב:מחולת המחנים כתב:ב שאין להתחיל באמירת "אשרי" במנחה אם עדיין אין מנין בבית הכנסת.
???
שמא הכוונה שאין לומר קדיש אם לא היו מניין שאמר אשרי.
איש.dot כתב:שלא להצטרף לשירת החזן בברכת-מעין-שבע בליל שב"ק (בקטעים שאין הציבור צריך לאמרם), כידוע גודל חומר האיסור על דיבור באותו הזמן מהמעשה בחסיד במסכתא שבת.
בברכה המשולשת כתב:איש.dot כתב:שלא להצטרף לשירת החזן בברכת-מעין-שבע בליל שב"ק (בקטעים שאין הציבור צריך לאמרם), כידוע גודל חומר האיסור על דיבור באותו הזמן מהמעשה בחסיד במסכתא שבת.
לפי אדוננו הגר"א אין להצטרף לשירה אלא להקשיב היטב
מחולת המחנים כתב:דניאל כתב:מחולת המחנים כתב:ב שאין להתחיל באמירת "אשרי" במנחה אם עדיין אין מנין בבית הכנסת.
???
שמא הכוונה שאין לומר קדיש אם לא היו מניין שאמר אשרי.
לא, הכוונה שאין להתחיל באמירת אשרי אם עדיין אין מנין.
ראה ברמ"א או"ח סי' רל"ד סעיף א' שכתב וז"ל: "אין לומר אשרי שקודם מנחה אלא כשיש מנין בבית הכנסת, כדי שיאמרו עליו הקדיש שלפני תפלת המנחה", ובמשנ"ב שם
מחולת המחנים כתב:דניאל כתב:מחולת המחנים כתב:ב שאין להתחיל באמירת "אשרי" במנחה אם עדיין אין מנין בבית הכנסת.
???
שמא הכוונה שאין לומר קדיש אם לא היו מניין שאמר אשרי.
לא, הכוונה שאין להתחיל באמירת אשרי אם עדיין אין מנין.
ראה ברמ"א או"ח סי' רל"ד סעיף א' שכתב וז"ל: "אין לומר אשרי שקודם מנחה אלא כשיש מנין בבית הכנסת, כדי שיאמרו עליו הקדיש שלפני תפלת המנחה", ובמשנ"ב שם
גאולה בקרוב כתב:לעיל לגבי התפילין, התכוונתי שעשיה בחופזה אינה מכובדת למצוה, וגם מפריעה לכוונה, וי"א שבמצוות אלו צריך גם כוונת הענין.
בברכה המשולשת כתב:דבורי חול בשבת
ארי במסתרים כתב:ולא תתורו אחרי לבבכם ואחרי עיניכם
איש.dot כתב:בברכה המשולשת כתב:איש.dot כתב:שלא להצטרף לשירת החזן בברכת-מעין-שבע בליל שב"ק (בקטעים שאין הציבור צריך לאמרם), כידוע גודל חומר האיסור על דיבור באותו הזמן מהמעשה בחסיד במסכתא שבת.
לפי אדוננו הגר"א אין להצטרף לשירה אלא להקשיב היטב
הוא אשר כתבתי!
ארי במסתרים כתב:ולא תתורו אחרי לבבכם ואחרי עיניכם
בראנסוויל כתב:אם כי תאמרו קשוט עצמך וכו' אבל לדעתי הטעות הנפוצה ביותר הוא לחפש טעותיהם של אחרים.
שלח כתב:בשבת , שאומרים אנעים זמירות , טועים ואומרים חבש כובע, ישועה בראשו ,וצריך להגיד חבש כובע ישועה, בראשו
משתמשים הגולשים בפורום זה: אין משתמשים רשומים ו־ 146 אורחים