בשו"ע (יו"ד רסה, ו) נפסק שהיכא דאפשר יעשה ברית בי'.
הסתפקתי האם למנין זה אפשר לצרף נשים וקטנים. בוודאי אם היה דבר שבקדושה רק גברים מצטרפים.
עיין באגרות משה (יו"ד ד, ג) שמניין בברית הוא מעין דין שצריך עדות בעשרה, ועל כן העשרה מצטרפים גם בראייה מעבר לזכוכית וכדומה ולא כמנין של תפילה.
אך האם נדרשים כשרים לעדות?
וראה בשו"ת רב פעלים (ב או"ח, סב) שיש פרסומי ניסא בנשים ומצטרפות למנין לעניין זה.
ואולי הצורך במנין לברית הוא משום פרסום למצוה.
וצ"ע.