שלח כתב:התעוררתי לדבר בגלל שבספר טובך יביעו כרך ב שטז של הרב זילברשטיין יש סיפור בענין, האם יש ענין בגלל שזה היה עירו של הפוסק הרמ"א, יש ענין לכבד את הפוסק ולא לעשות נגד פסקיו, האם ידועים מקרים כאלה שהיו עם רבנים שהלכו לערים מסוימות,ובגלל זה פסקו כפוסק הקדמון של העיר, והאם זו חובה או חסידות ומה הגדר בדבר, והאם כל הגר היום בקראקא חייב לפסוק כרמ"א
שלח כתב:התעוררתי לדבר בגלל שבספר טובך יביעו כרך ב שטז של הרב זילברשטיין יש סיפור בענין, האם יש ענין בגלל שזה היה עירו של הפוסק הרמ"א, יש ענין לכבד את הפוסק ולא לעשות נגד פסקיו, האם ידועים מקרים כאלה שהיו עם רבנים שהלכו לערים מסוימות,ובגלל זה פסקו כפוסק הקדמון של העיר, והאם זו חובה או חסידות ומה הגדר בדבר, והאם כל הגר היום בקראקא חייב לפסוק כרמ"א
מחולת המחנים כתב:לא רק בקראקא צריך לנהוג כדעת הרמ"א, אלא בכל מדינות אשכנז ופולין, וכמו שכתב השל"ה הק' שפשטו הוראותיו בכל אשכנז ופולין, וכבר כתבו גדולי האחרונים שאשכנזי אינו יכול לומר קים לי נגד הרמ"א.
והוא הדין יוצאי אשכז ופולין היום בכל מקום שהם, שנמשכים אחר דעת הרמ"א בכל פסקיו.
שמחה כתב:שלח כתב:התעוררתי לדבר בגלל שבספר טובך יביעו כרך ב שטז של הרב זילברשטיין יש סיפור בענין, האם יש ענין בגלל שזה היה עירו של הפוסק הרמ"א, יש ענין לכבד את הפוסק ולא לעשות נגד פסקיו, האם ידועים מקרים כאלה שהיו עם רבנים שהלכו לערים מסוימות,ובגלל זה פסקו כפוסק הקדמון של העיר, והאם זו חובה או חסידות ומה הגדר בדבר, והאם כל הגר היום בקראקא חייב לפסוק כרמ"א
בימי אבל אבי ע"ה בשנת תשס"ד לפ"ק נזדמן לי להיות בל"ג בעומר בקראקא. היה לי מנין כל זמן שהייתי על אם הדרך ויכלתי להתפלל ולומר קדיש בכל התפילות.
ואותו ל"ג בעומר התפללתי לפני העמוד בבית הכנסת הישן של הרמ"א ואמרו לי קודם שהלכתי להעמוד דכאן צריך להתפלל נוסח אשכנז.
עוד אמרו לי דבקיץ העבר היה ר' משה האלבערשטאם ז"ל מירושלים עיה"ק בקראקא והיה שם בשבת חזון ובא להתפלל שם בבית הכנסת בבגדי חול וכובע (ולא בשטראמיל כמו שהיה רגיל בכל שבת) רק כתנתו החליף
וכל זה כפסקו של הרמ"א באו"ח סימן תקנ"א סעיף א'
החזן כתב:מחולת המחנים כתב:לא רק בקראקא צריך לנהוג כדעת הרמ"א, אלא בכל מדינות אשכנז ופולין, וכמו שכתב השל"ה הק' שפשטו הוראותיו בכל אשכנז ופולין, וכבר כתבו גדולי האחרונים שאשכנזי אינו יכול לומר קים לי נגד הרמ"א.
והוא הדין יוצאי אשכז ופולין היום בכל מקום שהם, שנמשכים אחר דעת הרמ"א בכל פסקיו.
היכן כתב השל"ה כך?
משתמשים הגולשים בפורום זה: אין משתמשים רשומים ו־ 364 אורחים