שמח תשמח כתב:יאיר כתב:נ"ל דאם אתה עובד ה' באמת ממילא זוהי מצוה (שתוכל לעבדו כראוי) ואין הדבר תלוי בכוונתך.
ואם אני אדם מן השורה ולא "עויבד"? אז זה מצוה או עבירה?
זקן ששכח כתב:ואם אני אדם מן השורה ולא "עויבד"? אז זה מצוה או עבירה?
פסחים (מט ע"ב):
"תניא רבי אומר עם הארץ אסור לאכול בשר".
נוטר הכרמים כתב:נתגלגל לידי עלה בודד מפנקסו של בן ישיבה, הקטע הכתוב בסגנון ספרותי-מה, ראוי לענ"ד לענות בו, הרי הוא לפניכם.
כשלט 'עצור' המתנוסס בפרשת הדרכים, ועומד במרוצתם הסואנת של שועטיו, כמזח המשיב אחור את גלי הים ונחשוליו ואומר לו עד פה תבוא, כך ניצב לו הרמח"ל בשער מסילתו, קוטע את זרימת החיים, ומעמיד בפני הבאים אך שני ברירות, 'כי כל עניני העולם בין לטוב בין לרע הנה הם נסיונות לאדם'-פרק א. ובסוף הפרק מרחיב וקובע: וכל מה שיוכל לחשוב שהוא אמצעי לקרבה הזאת ירדוף אחריו ויאחז בו ולא ירפהו, וכל מה שיחשב שהוא מניעה לזה יברח ממנו כבורח מפני האש'.
נראה מדבריו כי אין דבר 'פרווה' בעולם אלא או שהוא אמצעי לקירבת ה' שהיא התכלית, או שהיא מניעה.
דומה שיש בכאן מעצור לתחושת הזרימה החופשית המפכה בכל יצור עצמאי, חסימת טענות אנשי השוק: וכי מה רע בכך? למה לא לנסות? אין סתם דברים מענינים או נסיונות חויה, אלא רק במסגרת של אמצעי קירבה לה' (כגון מנוחה או נופש בעלי אתגר מוגדר).
ע"כ הציטוט. מכאן המחשבות נטוות הלאה, באשר להזדקקותינו והשתמשויותינו בפורום זה, ובכלל.
מרחביה כתב:כתב בשו"ת אבן ישראל, חלק ט סי' קסו (עמ' 200 באוצר):
מרחביה כתב:רק כדוגמה עולים בזכרוני דברי הרמב"ם בפירושו לאבות (א טז) על חמשת חלקי הדיבור.
בירור האמת כתב:זכורני שמרן הראי"ה ציין לדברי הראב"ד בבעלי הנפש, שחולק על חובה"ל, אולם לא פירש הרב שיחתו.
למאי_נמ? כתב:בירור האמת כתב:זכורני שמרן הראי"ה ציין לדברי הראב"ד בבעלי הנפש, שחולק על חובה"ל, אולם לא פירש הרב שיחתו.
עין אח"ה ברכות א, ד (נגיש ברשת)
נוטר הכרמים כתב:כשלט 'עצור' המתנוסס בפרשת הדרכים, ועומד במרוצתם הסואנת של שועטיו, כמזח המשיב אחור את גלי הים ונחשוליו ואומר לו עד פה תבוא, כך ניצב לו הרמח"ל בשער מסילתו, קוטע את זרימת החיים, ומעמיד בפני הבאים אך שני ברירות, 'כי כל עניני העולם בין לטוב בין לרע הנה הם נסיונות לאדם'-פרק א. ובסוף הפרק מרחיב וקובע: וכל מה שיוכל לחשוב שהוא אמצעי לקרבה הזאת ירדוף אחריו ויאחז בו ולא ירפהו, וכל מה שיחשב שהוא מניעה לזה יברח ממנו כבורח מפני האש'.
למאי_נמ? כתב:בירור האמת כתב:זכורני שמרן הראי"ה ציין לדברי הראב"ד בבעלי הנפש, שחולק על חובה"ל, אולם לא פירש הרב שיחתו.
עין אח"ה ברכות א, ד (נגיש ברשת)
חזור אל “מטפחת ספרים ועיטור סופרים”
משתמשים הגולשים בפורום זה: אין משתמשים רשומים ו־ 538 אורחים