רחמים כתב:לדעתי כל זמן שיש שטוענים שהחיסון גופא מסכן את הבריאות אין שום חובה להתחסן ואולי אדרבא אסור להתחסן.
אשבמבש כתב:אתה יודע שיש גם שטוענים שחלב ולחם מסכנים את הבריאות?
מה זה יש טוענים? בהלכה מבואר שאזלינן אחרי רוב רופאים ואחרי מומחיות.
אשבמבש כתב:כשאני רוצה לדעת מה נכון מבחינה בריאותית אני שואל רופא.
כדאי לדעת שבמחצית הראשונה של המאה העשרים, טרם פותח החיסון, מתו אלפים רבים של ילדים בארה"ב לבדה (ועוד אלפים רבים נותרו משותקים), למרות שהיה ידוע היטב בתקופה ההיא כי יש לשמור על ההיגיינה ברוח ההמלצות של הרב רחמים לעיל. ודאי כדאי לשמור על ההיגיינה, אולם הנסיון מראה שאין זה מספיק (באופן פרדוקסלי, פגיעה משמעותית ממחלת הפוליו החלה דווקא כאשר השתפרה רמת ההיגיינה. כשאנשים חיו בתוך הביוב, הילדים חוסנו באופן טבעי. כך, לא ידועות התפרצויות גדולות של המחלה עד ראשית המאה העשרים).רחמים כתב:לדעתי הדרך הנכונה ביותר למזער עוד יותר את הסיכון לחלות בפוליו הוא פשוט לשמור על היגינה בסיסית, כיון שההדבקה באה דרך נגיעה בצרכי החולים בפוליו וא''כ מי שיחנך את ילדיו לשטוף את ידיהם היטב עם סבון אחרי כל ביקור בשרותים ובפרט אם השרותים הוא ציבורי כמו גן ובית ספר הרי שהוא מחוסן, ועוד יזהירם לשטוף ידיהם היטב לפני אכילה גם אם לא אוכלים לחם ולא עושים נטילת ידיים. ושלום על ישראל.
ברזילי כתב:כדאי לדעת שבמחצית הראשונה של המאה העשרים, טרם פותח החיסון, מתו אלפים רבים של ילדים בארה"ב לבדה (ועוד אלפים רבים נותרו משותקים), למרות שהיה ידוע היטב בתקופה ההיא כי יש לשמור על ההיגיינה ברוח ההמלצות של הרב רחמים לעיל. ודאי כדאי לשמור על ההיגיינה, אולם הנסיון מראה שאין זה מספיק (באופן פרדוקסלי, פגיעה משמעותית ממחלת הפוליו החלה דווקא כאשר השתפרה רמת ההיגיינה. כשאנשים חיו בתוך הביוב, הילדים חוסנו באופן טבעי. כך, לא ידועות התפרצויות גדולות של המחלה עד ראשית המאה העשרים).רחמים כתב:לדעתי הדרך הנכונה ביותר למזער עוד יותר את הסיכון לחלות בפוליו הוא פשוט לשמור על היגינה בסיסית, כיון שההדבקה באה דרך נגיעה בצרכי החולים בפוליו וא''כ מי שיחנך את ילדיו לשטוף את ידיהם היטב עם סבון אחרי כל ביקור בשרותים ובפרט אם השרותים הוא ציבורי כמו גן ובית ספר הרי שהוא מחוסן, ועוד יזהירם לשטוף ידיהם היטב לפני אכילה גם אם לא אוכלים לחם ולא עושים נטילת ידיים. ושלום על ישראל.
בברכה המשולשת כתב:ברזילי כתב:כדאי לדעת שבמחצית הראשונה של המאה העשרים, טרם פותח החיסון, מתו אלפים רבים של ילדים בארה"ב לבדה (ועוד אלפים רבים נותרו משותקים), למרות שהיה ידוע היטב בתקופה ההיא כי יש לשמור על ההיגיינה ברוח ההמלצות של הרב רחמים לעיל. ודאי כדאי לשמור על ההיגיינה, אולם הנסיון מראה שאין זה מספיק (באופן פרדוקסלי, פגיעה משמעותית ממחלת הפוליו החלה דווקא כאשר השתפרה רמת ההיגיינה. כשאנשים חיו בתוך הביוב, הילדים חוסנו באופן טבעי. כך, לא ידועות התפרצויות גדולות של המחלה עד ראשית המאה העשרים).רחמים כתב:לדעתי הדרך הנכונה ביותר למזער עוד יותר את הסיכון לחלות בפוליו הוא פשוט לשמור על היגינה בסיסית, כיון שההדבקה באה דרך נגיעה בצרכי החולים בפוליו וא''כ מי שיחנך את ילדיו לשטוף את ידיהם היטב עם סבון אחרי כל ביקור בשרותים ובפרט אם השרותים הוא ציבורי כמו גן ובית ספר הרי שהוא מחוסן, ועוד יזהירם לשטוף ידיהם היטב לפני אכילה גם אם לא אוכלים לחם ולא עושים נטילת ידיים. ושלום על ישראל.
א. אחוזי התחלואה בפוליו ירדו לפני היות החיסון, ועלו בשל החיסון.
ב. נגיף הפוליו אינו גורם לשיתוק, אלא אם יש פצע פתוח בגוף- ואז הנגיף מתלבש עליו ושם נוצר שיתוק- ולכן מגפת הפוליו הגדולה של לפני עשרות שנים קרתה דווקא לילדים שחוסנו.
ג. החומרים המשמרים של החיסון מסוכנים מאוד
בברכה המשולשת כתב:איני רוצה לצער את כב' הרב ברזילי שליט"א, ובכך אסיים את הויכוח- וכל אחד יפעל לפי המידע שבידו
בברכה המשולשת כתב:גם את הרב אוצה"ח שליט"א איני רוצה לצער, ולא טענתי מעולם שזה עניין אישי.
עשוי לנחת כתב:במחילה, אבל היום התפרסם פסק מהגרח"ק ומהגר"י זילברשטיין שחובה להתחסן
[ואם זה לא מספיק, גם הרב מוצפי השיב להתחסן אם אין לילד בעיות רפואיות מיוחדות]
איש רגיל כתב:מבצע החיסונים הנוכחי נועד כדי לגרום לילדינו שלא ידביקו אחרים. כך שהשאלה היא האם יש חיוב לאדם לתת מזמנו ומכוחו כדי לגרום לאדם אחר לא לחלות.
רחמים כתב:מאיזה דין? הרי כבר אמרו פה :איש רגיל כתב:מבצע החיסונים הנוכחי נועד כדי לגרום לילדינו שלא ידביקו אחרים. כך שהשאלה היא האם יש חיוב לאדם לתת מזמנו ומכוחו כדי לגרום לאדם אחר לא לחלות.
וכיון שאין שום סכנה כלפי עצמו שיחלה בפוליו אלא החשש שמא ידביק אחרים שמערכת החיסון שלהם חלשה, א''כ יש פה ספק ספקא שמא לעולם לא יהיה נושא, וגם אם יהיה נושא שמא כלל לא ידביק אף אחד. א''כ על פי איזה מידע הרבנים הגאונים חייבו להתחסן?
"והדבר ידוע דאפי' ספק ספקא (של פיקוח נפש, ברזילי) דוחה את השבת."רחמים כתב:וכיון שאין שום סכנה כלפי עצמו שיחלה בפוליו אלא החשש שמא ידביק אחרים שמערכת החיסון שלהם חלשה, א''כ יש פה ספק ספקא שמא לעולם לא יהיה נושא, וגם אם יהיה נושא שמא כלל לא ידביק אף אחד.
ברזילי כתב:"והדבר ידוע דאפי' ספק ספקא (של פיקוח נפש, ברזילי) דוחה את השבת."רחמים כתב:וכיון שאין שום סכנה כלפי עצמו שיחלה בפוליו אלא החשש שמא ידביק אחרים שמערכת החיסון שלהם חלשה, א''כ יש פה ספק ספקא שמא לעולם לא יהיה נושא, וגם אם יהיה נושא שמא כלל לא ידביק אף אחד.
(אלף ר) שאלה שאלת אם מותר לעשות לחולה שיש בו סכנה בשבת דברים שאין בהם צורך כל כך:
תשובה דבר זה מחלוקת בין הפוסקים ואני מן המקילין מדקאמרינן דחויה היא שבת אצל סכנת נפשות ואם כן יהיה מותר לעשות לו אפי' דברים שאין בהם צורך. הא ליתא ודאי דאין כאן צד סכנת נפשות אבל בדברים שיש בהם קצת צורך אפשר שאם לא תעשה לו הדברים שיש בהם קצת צורך יבוא לדברים שיש בהם צורך הרבה והדבר ידוע דאפילו ספק ספקא דוחה את השבת.
בברכה המשולשת כתב:גם את הרב אוצה"ח שליט"א איני רוצה לצער, ולא טענתי מעולם שזה עניין אישי.
דא עקא, שהמידע המפורט שבידי שונה- וע"כ הדיון כי איני רוצה לפגוע בת"ח שליט"א, ח"ו
בשו"ת הרשב"א (א תיג) כתב כדבריך שבין מה שהשכל מורה שיעזור ובין מה שהוכח שעוזר אף אם אין זה מובן, אין בזה משום דרכי האמורי.אוצר החכמה כתב:יש לדון אם מה שנכשל במציאות יש בו משום דרכי האמורי עיין רש"י ור"ן שם בשבת, או דלמא שאם עיקר יסודו הוא טבעי לא איכפת לן בהצלחה לעניין איסור דרכי האמורי, ובסברא הייתי אומר שזה יותר מסתבר, אבל יש תמיד לבחון אם באמת מקורו טבעי או ענייני ע"ז של גויים כדוגמת הסינים.
עשוי לנחת כתב:רחמים כתב:מאיזה דין? הרי כבר אמרו פה :איש רגיל כתב:מבצע החיסונים הנוכחי נועד כדי לגרום לילדינו שלא ידביקו אחרים. כך שהשאלה היא האם יש חיוב לאדם לתת מזמנו ומכוחו כדי לגרום לאדם אחר לא לחלות.
וכיון שאין שום סכנה כלפי עצמו שיחלה בפוליו אלא החשש שמא ידביק אחרים שמערכת החיסון שלהם חלשה, א''כ יש פה ספק ספקא שמא לעולם לא יהיה נושא, וגם אם יהיה נושא שמא כלל לא ידביק אף אחד. א''כ על פי איזה מידע הרבנים הגאונים חייבו להתחסן?
"הרי כבר אמרו פה"? אז מה אם אמרו?
כל הגורמים הרפואיים מכחישים בתוקף, שבוודאי זה גם בשביל הילד עצמו.
עכ"פ אין בי כח להתערב באשכול זה ולהתווכח עם אלו שבטוחים תמיד שמשרד הבריאות שוחר רעתם רוצה להרעיל אותם וכו' וכו'.
.איש רגיל כתב:אך גם אם אין חיוב, מן הראוי שנחשוב על כל אותם חולי סרטן ודומיהם שהמערכת החיסונית שלהם אינה מתפקדת כלל, או כמעט אינה מתפקדת, שעלולים להדבק מילדינו.
עשוי לנחת כתב:רחמים כתב:מאיזה דין? הרי כבר אמרו פה :איש רגיל כתב:מבצע החיסונים הנוכחי נועד כדי לגרום לילדינו שלא ידביקו אחרים. כך שהשאלה היא האם יש חיוב לאדם לתת מזמנו ומכוחו כדי לגרום לאדם אחר לא לחלות.
וכיון שאין שום סכנה כלפי עצמו שיחלה בפוליו אלא החשש שמא ידביק אחרים שמערכת החיסון שלהם חלשה, א''כ יש פה ספק ספקא שמא לעולם לא יהיה נושא, וגם אם יהיה נושא שמא כלל לא ידביק אף אחד. א''כ על פי איזה מידע הרבנים הגאונים חייבו להתחסן?
"הרי כבר אמרו פה"? אז מה אם אמרו?
כל הגורמים הרפואיים מכחישים בתוקף, שבוודאי זה גם בשביל הילד עצמו.
עכ"פ אין בי כח להתערב באשכול זה ולהתווכח עם אלו שבטוחים תמיד שמשרד הבריאות שוחר רעתם רוצה להרעיל אותם וכו' וכו'.
איש רגיל כתב:עשוי לנחת כתב:"הרי כבר אמרו פה"? אז מה אם אמרו?
כל הגורמים הרפואיים מכחישים בתוקף, שבוודאי זה גם בשביל הילד עצמו.
עכ"פ אין בי כח להתערב באשכול זה ולהתווכח עם אלו שבטוחים תמיד שמשרד הבריאות שוחר רעתם רוצה להרעיל אותם וכו' וכו'.
אתה מסוגל להודות בטעות?
אני לא ראיתי בשום מקום את מה שציטטת, אך לא ראיתי אינה ראיה.עשוי לנחת כתב:איש רגיל כתב:עשוי לנחת כתב:"הרי כבר אמרו פה"? אז מה אם אמרו?
כל הגורמים הרפואיים מכחישים בתוקף, שבוודאי זה גם בשביל הילד עצמו.
עכ"פ אין בי כח להתערב באשכול זה ולהתווכח עם אלו שבטוחים תמיד שמשרד הבריאות שוחר רעתם רוצה להרעיל אותם וכו' וכו'.
אתה מסוגל להודות בטעות?
מסוגל בהחלט. אך דא עקא, שבעיתונים של סוף השבוע [גם יתד ועוד] ראיינו גורמים רפואיים שהצהירו דלית מאן דפליג שהטענה כאילו החיסון הוא רק להגן על אחרים שקרית ומגמתית. בקיצער, מלא סתירות, כמו תמיד.
משתמשים הגולשים בפורום זה: אין משתמשים רשומים ו־ 310 אורחים